Suvarnabhumi får tummen ner

Om jag minns rätt så är Suvvan byggd för att hantera 35-40 miljoner passagerare per år. Nu är det mer än 55 miljoner resenärer årligen som reser, så visst får sånt konsekvenser med köer och förseningar.
Tycker också att sånt som väntan på bagage tar längre tid nu. Har man tur med korta köer vid IM så blir det ändå väntan vid bandet.

Har man fru och barn med sig så blir man automatiskt amatör 5555 :)
Jag har flygit med fru och barn ett hand bagage per person funkar utmärkt.
Det som inte får plats kan jag köpa på plats onödig skit finns det inte en chans att vi tar med oss.
Frugan packar mindre än mig.
Tvättmaskiner finns alltid att få tag på.

Det som inte får plats kan jag köpa på plats onödig skit finns det inte en chans att vi tar med oss.
Ja, jag skulle vilja vara lite som du, vi tar allt för mycket med oss o ännu mer tillbaks:(

Jag och grabben skulle klara oss utmärkt. Dessutom så har jag allt jag behöver i huset i Thailand. När frugan reser ser det ut som om H&M är på väg på mässa 555555 :)

Jag och grabben skulle klara oss utmärkt. Dessutom så har jag allt jag behöver i huset i Thailand. När frugan reser ser det ut som om H&M är på väg på mässa 555555 :)
Frugan är tvärtom.
När vi var på semester i Sverige tog farsan hennes väska på dlygplatsen "vafan väskan är ju tom"
Jag fick öppna och kolla vad hon packat, 1 par trosor 1 par jeans och en tröja 55555.

Bokar fast track sedan en tid tillbaka vid ankomst till Suvarnabhumi.

Känner inte för att köa efter 10 timmars flygande.

Kostar BTH 1200 men det är det värt.

Är tyvärr också en av de amatörer som checkar in bagage men det har inget att göra med hur lång tid det tar vid passkontrollen. :)

Frugan är tvärtom.
När vi var på semester i Sverige tog farsan hennes väska på dlygplatsen "vafan väskan är ju tom"
Jag fick öppna och kolla vad hon packat, 1 par trosor 1 par jeans och en tröja 55555.

När det gäller kläder och smink så är min fru ganska omständig faktiskt men man börjar vänja sig :)

Vi klarar oss också med bara handbagage i några månader. Dock har jag haft maxade väskor de senaste resorna från Sverige, tömt saker ur garderober och skåp av sånt som aldrig används. Detta skänker jag bort till fruns släktingar, allt från kläder, husgeråd, dvd-spelare, laptop mm. Tror jag fyller några fler väskor till nästa säsong.
Win-Win läge.

Vi klarar oss också med bara handbagage i några månader. Dock har jag haft maxade väskor de senaste resorna från Sverige, tömt saker ur garderober och skåp av sånt som aldrig används. Detta skänker jag bort till fruns släktingar, allt från kläder, husgeråd, dvd-spelare, laptop mm. Tror jag fyller några fler väskor till nästa säsong.
Win-Win läge.

Ja så har vi också gjort några gånger. Barnkläder som inte längre passar åker också med och delas ut i hembyn.

Kom och tänka på när grabben var mindre och kom till Suvan blev alltid dirigerade genom fastlane. Så snabbt har jag aldrig kommit igenom passkontroll förut. Rätt skönt när man suttit och underhållit ett barn som vägrar sova på planet i 10 timmar.

Vi har "fuskat" lite. Dottern har Thai pass då jag brukade gå med hon i kön för Thai. Nu är dottern för stor tror jag. Men det fungerade bra även om en del immi personal tittade konstigt på mig.

Resa utan incheckat baggage när man reser med familjen är helt otänkbart. Och den kön tar jag gärna när det kan sparas in en hel del på grejor som frugan tar med sig jämfört med att handla i thaiaffären. Vi har alltid god tid på oss så inga problem.

Jag är ingen stor fan av Suvan. Tycker speciellt vid avgång det tar jättelång tid. Vid ankomst har jag några gånger gått till nästa passkontroll, som då varit så gott som tom. Vi har ju ofta gått i kön för gravida, handikappade, småbarnsfamiljer (och munkar tror jag får gå där). Aldrig några problem men går inte så mycket fortare. Jag har aldrig lyckats gå i thaikön med barn eller min fru. Det har alltid kommit någon och tillrättavisat oss.

Kommer man genom passkontrollen får man ju alltid vänta länge på bagage. Och ja vi har alltid med oss massa saker vi ger bort i Thailand och köper med oss massor hem.

På Arlanda flyter det mycket bättre, troligen för att när vi reser till Thailand så är det mitt på dagen då är det inte mycket affärsfolk som reser. Reser jag i tjänsten har jag alltid fast track.

På Arlanda är de dock extremt sega med bagage, sämst av alla flygplatser i världen jag varit på och det är många det.

Nej Suvan gillar jag inte. KL som diskuterades ovan är ju mycket mycket bättre

Checkar ju oftast in hemma och skriver ut boardingpass så när jag kommer till Suvan så blir det direkt till säkerhetskontrollen, passkontrollen och sen någon av alla lounger och slappar där 1 timma eller 2 innan avgång.

Liknande trådar

A
Svar
105
Visningar
7 K
A

Tillbaka
Topp