Hur är erat väder?

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

"Kycklingen " sa:
Varmt och härligt sommarväder, sitter på Viking med ett glas Chang med is i :)

Här regnar det och börjar blåsa rejält, Sven förvarnar om sin ankomst. I kväll och natt skall det bli storm med orkanbyar och dessutom kallare. Risk för snö framåt natten.

Så även jag kan bekräfta att ni befinner er på rätt ställe, det är skönt att man inte måste gå utomhus.

Stavanger.

Centrum avstängt för trafik och gående.
Nu förhåller det sig på det sättet att bussarna kör vanligtvis genom centrum så jag vet inte om jag kan ta bussen från jobbet.
Sedan så bör jag även lägga till att jag bor i centrum.

Hur ska detta gå?

här på västkusten har det kört på rejält några gånger med vinden från söder men nu sär det ganska lugnt före stormen eftersom vinden ska komma från norr.
vädertjänst har ju varnat hel del, men jag tor förrän det är sant.
Tycker att dom har varnat lite för mycket nu o så har det inte blivit nått alls.

Just nu blåser det så att det nästan skakar i huset. Det skulle inte förvåna mig om det är orkanbyar som meteorologerna sa. Skönt att man inte är till sjöss en kväll som denna. :o

"lubo68 " sa:
här på västkusten har det kört på rejält några gånger med vinden från söder men nu sär det ganska lugnt före stormen eftersom vinden ska komma från norr.
vädertjänst har ju varnat hel del, men jag tor förrän det är sant.
Tycker att dom har varnat lite för mycket nu o så har det inte blivit nått alls.

nu kom lappmöglet ikväll oxo, var tvungen att hämta min mor ikväll hos en kompis.
körde 10km t o r körde 40 kmtim det blåste och yrade snö så det var svårt att fokusera vad man hade vägkanten.

Nu har det lugnat ner sig lite här men det är fortfarande storm i vindbyarna. Nyss kom en rejäl hagelskur och det är +1 grad. Ruggigt!! :o

"lubo68 " sa:
nu kom lappmöglet ikväll oxo, var tvungen att hämta min mor ikväll hos en kompis.
körde 10km t o r körde 40 kmtim det blåste och yrade snö så det var svårt att fokusera vad man hade vägkanten.

Jag litar på att du har skottat rent vägen när jag ska hem :)

Massivt snöfall Översvämning Kaos i trafiken
LIVE Ovädret har slagit till stenhårt mot Sverige - följ liverapporteringen
JUST NU: Kvinna

Undrar hur mycket Aftonbladet tjänar på sensationen?

Man blev överraskad när man tittade ut nu på morgonen. Det har kommit en del snö under natten till ungarnas stora förtjusning. Två minusgrader. Dock, med kännedom om det skånska vädret så kommer det vita inte att bli långvarigt.

Pratar på snöoväder imorgon söndag så kanske ligger någon dag till. Här i Cardiff är det +5 och inga vinterkläder äger man, får nog köpa mig en påmönstringsjacka nästa gng i Thailand här i Europa är det för dyrt.

"Jonas " sa:
Pratar på snöoväder imorgon söndag så kanske ligger någon dag till. Här i Cardiff är det +5 och inga vinterkläder äger man, får nog köpa mig en påmönstringsjacka nästa gng i Thailand här i Europa är det för dyrt.

Snåljåp!! ;) Ligger du på hotell och väntar så kan du ju inte gå på puben och klämma ett par pints. ;D

Ja lite snål är jag ibland kan köpa en varm jacka för 900 baht får ju knappt en för 900kr här, sen blir det ingen pints från det jag lämnat dörren hemma tills avmönstring blir det alkoholfritt för min del. Ser ut som påmönstring imorgon så kapten var nere och tog sig någon öl igår men jag avböjde blev tillräckligt hemma den här gången, kanske lite väl mycket till och med ;) Så håller värmen på rummet och köper en jacka nästa gång.

"Jonas " sa:
Ja lite snål är jag ibland kan köpa en varm jacka för 900 baht får ju knappt en för 900kr här, sen blir det ingen pints från det jag lämnat dörren hemma tills avmönstring blir det alkoholfritt för min del. Ser ut som påmönstring imorgon så kapten var nere och tog sig någon öl igår men jag avböjde blev tillräckligt hemma den här gången, kanske lite väl mycket till och med ;) Så håller värmen på rummet och köper en jacka nästa gång.

Det är klokt tänkt, jag gör precis likadant själv men det är ytterst sällan som jag behöver bo på hotell. Inte en droppe blir det under ombordperioderna.

Du och kapten får väl se om ni kan hitta ett ställe där ni kan käka en anständig middag, Cardiff är ju en ganska stor stad. Men det brittiska köket är ju inte känt för några kulinariska succéer precis.

Nä det är kanske världsberömt men inte i en positiv mening Eng och Norska köket ger jag inte mycket för. Får vänta in dom andra påmönstrarna dom dyker upp om ett par timmar. Brukar inte bli såhär långa hotellvistelser vet inte varför blivit bokat såhär. Kaptenen ombord är ny på positionen och känd för sin hemlängtan så kanske tagit ner oss i stndby så han kan gå iland vid ankomst.
Vi skulle ju stå hemma par dagar extra för att passa in med avmönstring vid nyår men inte ligga stndby på ett hotell dom var väl medvetna att dom inte skulle anlända föränn inatt.

Jag har sett var du skall mönstra på och jag vet att det är oberäkneligt där vad gäller kajgång, inte minst vädermässigt. Men visst är det surt att missa tid hemma. :thumbsdown:

Jo men dom har inte ETA innan midnatt detta visste dom om redan i Onsd att det skulle bli tidigast ikväll. Men men gör inget enda var ju att jag kunde flugit med nattflyget och landat nu på morgonen samtidigt som dom andra så har vi alltid gjort annars.

Ar for tillfallet i Isaan, 27 grader pa dagen ,drar pa tisdag morgon ner till det andra hemmet i Pattis, lite varmare dar .........trivs bra att bo uppe pa Darkside, manga roliga stallen att utforska, klubbar barer m.m. ;D

Liknande trådar

Tillbaka
Topp