Hur är erat väder?

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

Svalkar av mig i skuggan på terassen efter dagens trädgårdsarbete

IMG_1466.jpg

Storm och sjön ökar på, ligger och lastar i upp till 8m sjö nu skall bli upp till 15m inatt, sen kommer det rejäla regnbyar på det.
1 1/2 vecka igen ligger man i solen ;) Den lyser med sin frånvaro som vanligt här uppe.

"Jonas " sa:
Storm och sjön ökar på, ligger och lastar i upp till 8m sjö nu skall bli upp till 15m inatt, sen kommer det rejäla regnbyar på det.
1 1/2 vecka igen ligger man i solen ;) Den lyser med sin frånvaro som vanligt här uppe.

Det låter ju helmysigt. Typiskt norskt väder! Då föredrar jag allt Bosses tillvaro men man kan ju inte få allt här i världen.

"Jonas " sa:
Jag får 4 veckor av den tillvaron snart ;)

Jo men från ca 20 november till 20 februari skall jag vara pappaledig, jag skall tänka på dig när stormarna ryker. Det skall bli skönt att vara ledig även om vi stannar kvar i Sverige. Förhoppningsvis kommer det lite snö så att ungarna kan roa sig ordentligt, med hjälp av farsan förstås. :)

Får bli i Januari då, December och Februari sitter jag nere i värmen och tänker på er i Sverige ;)

Om jag nu inte jobbar extra 2 veckor i Februari, tänkte kanske jobba 6 veckor och köpa en ny bil.

Slipper jag ta av sparkapitalet, men får se är ju bästa tiden nere och värsta på arbetet vädermässigt ;)

"Jonas " sa:
Får bli i Januari då, December och Februari sitter jag nere i värmen och tänker på er i Sverige ;)

Om jag nu inte jobbar extra 2 veckor i Februari, tänkte kanske jobba 6 veckor och köpa en ny bil.

Slipper jag ta av sparkapitalet, men får se är ju bästa tiden nere och värsta på arbetet vädermässigt ;)
Skulle aldrig i livet jobba extra under dec-mars, är ju den tiden man njuter mest här. Har ju alltid ledigt 2v mellan jul å nyår men utöver det tänker jag ta hel ledigt en 3-4v iaf. Ska ju åka ner till Phuket och möta n bla ;D ;D

"Berralund " sa:
Jo men från ca 20 november till 20 februari skall jag vara pappaledig, jag skall tänka på dig när stormarna ryker. Det skall bli skönt att vara ledig även om vi stannar kvar i Sverige. Förhoppningsvis kommer det lite snö så att ungarna kan roa sig ordentligt, med hjälp av farsan förstås. :)
Du var väl pappaledig för några veckor sen ... och snö i Skåne jo en cm en förmiddag på sin höjd ; D

Molnfri himmel, 11 grader varmt, blåser rejält. Löven håller på att ändra färg. Tycker oktober och november är de mest deprimerande månaderna i Sverige. Snart är vi där. Ser fram emot att slippa eländet och spendera de månaderna i Thailand. Åker 7 oktober.

"phatthai " sa:
Molnfri himmel, 11 grader varmt, blåser rejält. Löven håller på att ändra färg. Tycker oktober och november är de mest deprimerande månaderna i Sverige. Snart är vi där. Ser fram emot att slippa eländet och spendera de månaderna i Thailand. Åker 7 oktober.

Där kan jag bara hålla med dig, särskilt november när det är så mörkt. Det är inte utan att man blir avundsjuk för resa då är omöjligt för vår del.

Idag är det lite blåsigt med växlande solighet och 12 grader för tillfället.

Samma som vanligt, 32-33 gr å mest soligt. Blir en ännu en het dag på golfbanan i morron.

"Långeman " sa:
Fryser du inte då, det skulle jag ha gjort.
Haha, jag fryser aldrig knappast ... men det var ju iofs inte inuti stugan det vart 10 grader (det var det iofs i fredags kväll när vi kom ut) ... men jag tycker 10 grader är ganska ok också men inte inomhus och inte för att bada i ;)

Får väl ge dig en karma, när jag sitter framför datorn för att du uppfattade syftningsfelet!

Det har varit en mycket fin dag här på danska västkusten idag. Strålande sol och faktiskt 20 grader. Tyvärr hotar man med mycket regn imorgon men det får man väl leva med.

Vaknade 0600 i morse, här i Chon Buri, av ett jäkla liv, det regnade så det bara dånde, gick nästan inte att prata med varandra inomhus ens. Kom i etapper på 10 min. sedan kort stopp sedan samma sak igen, nu kl: 0820 så har det avtagit lite, har säker kommit 100 mm. på dessa timmar, ett av dom västa regnen under mina år i Thailand.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp