Hur är vädret där du befinner dig nu??

Men har ju pool i området kan ju gå och hänga vid den lite faktist, hade jag nästan glömt, bara doppat mig en gång denna månad. Nästa gång jag kommer hem börjar det ju bli kyligt med, kanske det inte blir något dopp föränns i April igen och vattentemperaturerna hamnat på normalnivå ;)

Vad bor ni på för ett ställe?? Dit jag åker kan man bada året om Alltid runt 28 grader i havet och så slipper man åka till en massa öar för att bada

Kanske inte så fräscht vatten kring Pattis?
Längst ut på Pratumnak mellan Jomtien och Pattaya har du 3 stränder med fint klart vatten, dom ligger ju längst ut på udden så blir inte som en bukt in som i Pattaya som fångar upp skiten.. Där kan jag bada, inne i centrum kör jag bara jetski men badar inte.

Pratumnak har Mycket fräschare än stranden vid tex. Bang Saray, iallafall det jag såg av den när jag var där en gång, men kanske var lite skitnare då vet ej, stranden var överfull av Thai iallafall, var helg ;) .

Fast många gngr är det bara grumligt längs in vid strandkanten, har ju oftast liten västvind som ligger på och är det lite sjö så blir det ju grumligt också när sanden slås runt.

Längst ut på Pratumnak mellan Jomtien och Pattaya har du 3 stränder med fint klart vatten, dom ligger ju längst ut på udden så blir inte som en bukt in som i Pattaya som fångar upp skiten.. Där kan jag bada, inne i centrum kör jag bara jetski men badar inte.

Pratumnak har Mycket fräschare än stranden vid tex. Bang Saray, iallafall det jag såg av den när jag var där en gång, men kanske var lite skitnare då vet ej, stranden var överfull av Thai iallafall, var helg ;) .

Fast många gngr är det bara grumligt längs in vid strandkanten, har ju oftast liten västvind som ligger på och är det lite sjö så blir det ju grumligt också när sanden slås runt.

Ute på den udden har jag varit kanske 3 gånger och badat, det var inte som på Kho Chang eller Kho Samet direkt. Vilket har sin förklaring.

I Bang Saray har jag badat 1 gång. Då var det fräscht och inte så mycket folk. Det var en vardag.

Vi badar mest i poolen vid huset.

Ute på den udden har jag varit kanske 3 gånger och badat, det var inte som på Kho Chang eller Kho Samet direkt. Vilket har sin förklaring.

I Bang Saray har jag badat 1 gång. Då var det fräscht och inte så mycket folk. Det var en vardag.

Vi badar mest i poolen vid huset.

Nej självklart inte som Koh chang eller Koh samet inte ens som Koh Larn som har helt ok stränder. Men för att vara här på fastlandet runt Pattaya är det ok ute på Pratumnak.
Men åker oftast till en ö om jag skall bada.
Här är bilder från Koh Larn och är helt ok stränder och badvänligt där, så tar hellre färjan dit ut en doppar mig i centrum ;) Färjorna går ofta, och finns mängder av speedboats om man vill ha det.

Annars blir det väl samma för mig badar mest i pool.

Nu kommer regnet, så han precis bada klart ;)
P9500470.JPG
P9500496.JPG
P9500487.JPG

I Bang Sarey skall man bada vid norra änden av stranden, där är vattnet väldigt fint.Om man kommer från Pattis, kan man kör ner t.h. precis där backen börjar som går ner mot byn.

Regnat sen solnedgång, men bara lätt regn, så blev hänga vid datorn en del.

Läser och tänker på sista tidens regnande. Känner mig väldigt tillfredsställd med att jag åkte ned en vecka till huset för att besiktiga taket och inte väntade till vintern.

Då såg jag ju som förväntat att stuprören mynnade ut rakt på betongen och inte ned i brunnarna. Blev ett snabbfix då tiden var knapp men känns ändå bra att det mesta vattnet hamnar på rätt ställe.

Tack än en gång till @Långeman som åkte och tittade till vårt hus då det var översvämning här och där.

Läser och tänker på sista tidens regnande. Känner mig väldigt tillfredsställd med att jag åkte ned en vecka till huset för att besiktiga taket och inte väntade till vintern.

Då såg jag ju som förväntat att stuprören mynnade ut rakt på betongen och inte ned i brunnarna. Blev ett snabbfix då tiden var knapp men känns ändå bra att det mesta vattnet hamnar på rätt ställe.

Tack än en gång till @Långeman som åkte och tittade till vårt hus då det var översvämning här och där.
Säger bara TACK själv!
Trevligt att träffas, hoppas vi kan göra om bravaden.
Nu är det bara småregn om dagarna,men det talas om en tyfon, från Vietnam som skall anlända månd. tisd.
Vi får se hur det blir med den.

Säger bara TACK själv!
Nu är det bara småregn om dagarna,men det talas om en tyfon, från Vietnam som skall anlända månd. tisd.

Tyfon låter inget vidare. Vi får hoppas den avtar i kraft innan/om den når Bang Saray.

Säger bara TACK själv!
Den tyfonen behöver du inte oroa dig för. Jag har sett att den passerade nordligaste Vietnam och drog upp i Kina. Så njut av vädret.

Södra Östersjön bjuder på molnigt men ganska lugnt väder, skönt!

Den tyfonen behöver du inte oroa dig för. Jag har sett att den passerade nordligaste Vietnam och drog upp i Kina. Så njut av vädret.

Södra Östersjön bjuder på molnigt men ganska lugnt väder, skönt!

Tack för infon, saknade den, så jag skulle just se var den var, bra att den är där den är.
Östersjön är ett märkligt hav,kan vara så underbart och om det blåser så går sjön värre än Atlanten.
Kappseglade med en 39 fotare och det blåste bara 27 på kryssen.Hade en erfaren Engelsman ombord, som hade seglat det mesta,han sa att det var det svåraste han seglat.Ibland vågor på 7-10m sedan "fattas" det helt plötsligt en, är bara ett stort hål, pang i bygget blev det,tvärstopp.
Trevlig resa

Liknande trådar

Tillbaka
Topp