Hur är vädret där du befinner dig nu??

Behöver aldrig vara orolig för typhon i Thailand förhållandena finns inte för att en Typhon skall överleva till Thailand, vi får regnet och möjligt hårda vindar, och det är inte omöjligt nu då regnovädret kan sprida sig långt ifrån Typhonen men Typhon / orkan (same same men kallas olika i karribien och asien) är näst intill omöjligt att vi får och det vet la Berralund med?

Behöver aldrig vara orolig för typhon i Thailand förhållandena finns inte för att en Typhon skall överleva till Thailand, vi får regnet och möjligt hårda vindar, och det är inte omöjligt nu då regnovädret kan sprida sig långt ifrån Typhonen men Typhon / orkan (same same men kallas olika i karribien och asien) är näst intill omöjligt att vi får och det vet la Berralund med?
Det är jag mycket väl medveten om men jag utgick från att @Långeman menade några dagars regn och eventuellt lite blåst. Men en tropisk cyklon innehåller alltid mycket fuktighet så det blir mycket regn med risk för översvämningar om man drabbas.

Det är jag mycket väl medveten om men jag utgick från att @Långeman menade några dagars regn och eventuellt lite blåst. Men en tropisk cyklon innehåller alltid mycket fuktighet så det blir mycket regn med risk för översvämningar om man drabbas.

Nu är kl 2237 och det har regnat ordentligt sista timman, verkar vara ihållande.Vi ses i morgon.

Här lite norr över har det varit riktigt fint väder idag.

Jag såg det då jag var på Tuk Com, Pattis från sin bästa sida.
Det regnade massor i natt,säkert över 100mm,stora floder på gatan ner mot byn.
Började vid 2200 och slutade morse med sol, nu är det bara små stackmoln.

Lätt regn nån tim runt midnatt och nu mulet men inga mörka moln.
28gr mulet å en lätt bris är nog bästa vädret jag vet, fast idag är det 30gr å blåser inte mycket.

Jag såg det då jag var på Tuk Com, Pattis från sin bästa sida.
Det regnade massor i natt,säkert över 100mm,stora floder på gatan ner mot byn.
Började vid 2200 och slutade morse med sol, nu är det bara små stackmoln.

OK, här jag bor var det inget regn igår jag bor i norra änden vid motorvägen vi hade soligt igår och idag med.

Svenska västkusten bjuder på växlande solighet idag samt en ganska frisk ostlig vind på gränsen till kuling. Temperaturen är ca 12 grader.

I Pattis skiner solen som vanligt ........................sitter och kikar på boende på landsbygden i Sverige , svinbilligt runt de mindre orterna i mellansamt södra Sverige , skulle kanske köpa en lya där i min frus namn , då behåller jag ju sinken samt har en lägenhet under den Svenska sommaren om man funderar på att på 3-4 månader i Sverige ....... Eller nåt för henne att bo i när jag är borta ..........
hon gillar ju att plocka svamp och fiska ........................:)

I Pattis skiner solen som vanligt ........................sitter och kikar på boende på landsbygden i Sverige , svinbilligt runt de mindre orterna i mellansamt södra Sverige , skulle kanske köpa en lya där i min frus namn , då behåller jag ju sinken samt har en lägenhet under den Svenska sommaren om man funderar på att på 3-4 månader i Sverige ....... Eller nåt för henne att bo i när jag är borta ..........
hon gillar ju att plocka svamp och fiska ........................:)
Köper du ett hus som kan reggas som fritids hus så kan du äga det själv och behålla sink

Har sett detta på nyheterna , media gör nu allt för att belysa detta samt andra oväsentligheter , De riktigt svåra samhällsproblemen gör man allt för att dölja ...............säkert vet ni vad jag anspelar ................... behöver inte vänta , du köper en fin 2a runt Karlskoga för en skitsumma , iofs så lär det ju bli billare med tiden om detta med bubblan slår in ......

Väder var det ja... :rolleyes:

Svenska västkusten bjuder på växlande solighet återigen och ganska blåsigt. 7 grader på morgonen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp