Hur är vädret där du befinner dig nu??

Är i Kanchanburi och har sovit i ytterkläder. Har genomfört ett smärre morgonpass på gymnastikredskap som byn satt upp. Lämplig temperatur för gymnastiska övningar. Katterna tycker att cementgolvet är kallt och vill ha ett varmare underlag. Ska besöka ett tempel i dag för att beskåda andliga processer efter krav från damerna. Ska bli intressant att se om munkarna har samma vinteruniformer som i Sverige.

Underkylt duggregn nu efter en cm nysnö, strax under nollan. Så det blev till att köra Lilleman till skolan, det är bitvis väldigt halt. Det skall bli plusgrader senare idag.

Är i Kanchanburi och har sovit i ytterkläder. Har genomfört ett smärre morgonpass på gymnastikredskap som byn satt upp. Lämplig temperatur för gymnastiska övningar. Katterna tycker att cementgolvet är kallt och vill ha ett varmare underlag. Ska besöka ett tempel i dag för att beskåda andliga processer efter krav från damerna. Ska bli intressant att se om munkarna har samma vinteruniformer som i Sverige.
En av munkarna minst hade vinteruniform med mössa när vi anlände omkring 9.30.

Hämtar sonen på skolan och snön ligger plus att det snöar.

20260113_130023.webp

20260113_130000.webp

Vi har haft 4 plusgrader idag och lappmöglet är borta, åtminstone för tillfället. Nu har vi 2 plusgrader med frost i markytan så halkrisken är överhängande. Lömskt värre så jag käkar och tar ett glas rött istället för att gå ut.

Hej

Här det också några plusgrader nu men jag har ägnat dagen så här långt åt att skotta snö, det var ca 50 cm när vi kom hem men det har nu sjunkit ihop till ca 30 cm, men det är tung och blöt snö.

Jag fick börja morgonen med att köra pojken till E6 eftersom all lokal busstrafik var inställd p.g.a en röd halkvarning, men längs E6 gick bussarna mot Uddevalla som vanligt även om dom rapporterade några halkolyckor på radion. Pojken hade rätt att stanna hemma utan frånvaro meddelade skolan efterssom bussarna inte gick, men har skolan varit hjälpsamma och gett honom så mycket ledigt sa jag till honom att han är skyldig att gå dit nu.

I eftermiddag väntas snöfall som övergår i regn och ca +2 dom närmaste dagarna, grannen vars bil inte startade häromdagen startade nu när det gick från -17 som lägst nyligen till plusgrader nu.

Även dom lokala bussarna beräknas komma igång under dagen, så förhoppningsvis behöver jag inte åka och hämta pojken i e.m.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp