Hur är vädret där du befinner dig nu??

Månen lyser upp paradiset och det fortfarande 27 grader och isfritt.

Är väl inte dessa temperaturer paradisiska alltid? Promenad i Sverige i 20 grader föredrar jag ju mot promenad här. Hänga på stranden i värmen här nere föredras alla dagar på året.
Är väl samma som där som här för jäklar skönt att gå in och sätta sig i en biosalong mitt på dagen med a/c, sen finns det ju dom som skall sitta utomhus hela dagarna när dom flyttar ner, lycka till. Jag sa nog likadant ;)

Har väl inte haft ok väder väldigt blött med nederbörd för årstiden och 30 grader i skuggan luftfuktighet på 85%. Rejäla störtskurar ca 20 min per dag men det har vart skönt. Ett rejält åskoväder.

Men jag trivs ändå här bäst, mår kanon nu, trots lite oroligheter över en ihållande värk över nedre vänster bröstkorgen i 2 månader och fick leva på ibuprofen när jag jobba.
Gjort läkarundersökning på Bangkok hospital och sjukhus i Frankrike. Läkarna säger samma, musklerna så får hoppas på det. På Bangkok hospital röntga dom lungorna och revben såg bra ut.
Och stämmer väl med läkemedlet tog paracetamol samma värk ibuprofen blev bättre.

Är väl inte dessa temperaturer paradisiska alltid? Promenad i Sverige i 20 grader föredrar jag ju mot promenad här. Hänga på stranden i värmen här nere föredras alla dagar på året.
Är väl samma som där som här för jäklar skönt att gå in och sätta sig i en biosalong mitt på dagen med a/c, sen finns det ju dom som skall sitta utomhus hela dagarna när dom flyttar ner, lycka till. Jag sa nog likadant ;)
Det låter ibland som att vissa försöker övertyga sig själv om vad som är paradiset. Vi har nog alla en plats som vi anser är paradisisk och den kan nog i princip ligga var som helst.

Själv hittade jag mitt paradis för en del år sedan, och det får jag nog aldrig uppleva igen. Det var en riktig Bounty-strand på Fiji där kokospalmerna hängde ut över den kritvita, svala korallsanden. På kvällen lagade lokalbefolkningen till en "Lovo" i sanden och och dom som ville fick prova Kava. En helt fantastisk dag i ett riktigt paradis som man aldrig ville skulle ta slut.

Det låter ibland som att vissa försöker övertyga sig själv om vad som är paradiset. Vi har nog alla en plats som vi anser är paradisisk och den kan nog i princip ligga var som helst.

Själv hittade jag mitt paradis för en del år sedan, och det får jag nog aldrig uppleva igen. Det var en riktig Bounty-strand på Fiji där kokospalmerna hängde ut över den kritvita, svala korallsanden. På kvällen lagade lokalbefolkningen till en "Lovo" i sanden och och dom som ville fick prova Kava. En helt fantastisk dag i ett riktigt paradis som man aldrig ville skulle ta slut.
För mig är paradiset pattaya, men då blir det som vanligt "pattaya" men som vi som bor här sagt ni har kanske sett 5% av pattaya. Tyvärr som Phonta säger är det riktigt skitigt på sina håll med, men han kanske skulle testa norr om motorvägen öst om Naklua, där inne på den rakt östra sidan om Pattaya är ju faktiskt sketnare än nån annanstans, Pattaya är ju rent i jämförelse finns inga slängda sopor här och där i centrum i dagens läge. Öst om Jomtien är värst.

Jag såg med palmer och strand som paradis, vart på en del fina ställen , men borde NÄ.

En fin strand är paradis ett par dagar på sin höjd sen blir det sket tråkigt. Personligen gillar jag omväxling men vill inte ha under 20 gr och helst inte över 30 om jag fick välja. Men det får man ju inte så Sverige på sommaren och Thailand resten är mitt paradis. Vi har faktiskt inte haft så fuktigt som ni verkar ha i Pattaya och det är tacksamt, hög luftfuktighet och värme är inte jätteskönt..

Här har varit väldigt regnigt faktiskt regnat varje dag sen jag kom hem tror jag, någon skur runt lunchtid och nu börjar det nog snart igen låter som ett rejält åskoväder är påväg. .

Det har varit sol efter regn i eftermiddag. Det lär bli ordentligt blåsigt i natt och i morgon och lite kyligare men än så länge får vi glädja oss åt 11 grader.

Djäkligt kallt och blåsigt,tur man åker hem på Tisdag. Uppgraderde även till premiumklass så man kan sträcka ut sig och sova ....... Landar på onsdag tar sen bussen upp till Isaan samt tar sen bilen ner till pattis på Torsdag .

Bara som info för att vissa tror jag hatar Pattis ;)

Regnat varje dag i en vecka och hög luftfuktighet bilen var lika blöt efter 5 timmar från det jag tvätta den igår.
Kollar man på vädret ser det ut att hålla i sig.
Funderade på att åka till koh Larn imorron men skippar det vädret passar bättre för inomhusaktivitet.

Regnat varje dag i en vecka och hög luftfuktighet bilen var lika blöt efter 5 timmar från det jag tvätta den igår.
Kollar man på vädret ser det ut att hålla i sig.
Funderade på att åka till koh Larn imorron men skippar det vädret passar bättre för inomhusaktivitet.
Ja Thailand är inte alltid ett paradis, inte vädermässigt i varje fall. Jag var på en tvåveckors resa till Phuket år 2008 innan jag träffade min tiirak och en vecka regnade bort fullständigt. Men det är smällar man får ta, man kan alltid hitta på någonting om det regnar.

Ja Thailand är inte alltid ett paradis, inte vädermässigt i varje fall. Jag var på en tvåveckors resa till Phuket år 2008 innan jag träffade min tiirak och en vecka regnade bort fullständigt. Men det är smällar man får ta, man kan alltid hitta på någonting om det regnar.
Regnar ju inte bort precis kommer en skur dagligen runt 15:00 varar i 20-30 minuter ungefär mer än så har det inte varit.
Men känns opålitligt vädret så inga Ö utflykter.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp