Hur är vädret där du befinner dig nu??

Indien har utfärdat orange varning för extrema temperaturer i nio delstater.

Screenshot_2023-04-18-15-23-04-867-edit_com.chrome.beta.jpg

Australiska meteorologiska institutet har aldrig sett så höga ytvattentemperaturer som nu i Stilla havet.

Det bäddar för mera extrema väder i år.
Samma tempratur här i Thailand.

32 grader i det sköna Phuket. Det gäller att bo nära havet och inte i djungeln. Det är fritt val om man får bestämma själv. :)
Allt för vanligt att man i bästa fall bor i djungeln eller i Sverige om man inte får bestämma själv.

Några tiondelar varmare här på Eastern Seaboard.....

16820704110668119430211790182871.webp

32 grader i det sköna Phuket. Det gäller att bo nära havet och inte i djungeln. Det är fritt val om man får bestämma själv. :)
Fast det är nog betydligt svalare i en regnskog. Vill minnas att det mer eller mindre är konstant c:a 24-26*C under dessa gigantiska träd.

Nu kanske djungel och regnskog i o f sig inte är samma sak och även jag skulle föredra att bo vid havet. :nod:

Fast det är nog betydligt svalare i en regnskog. Vill minnas att det mer eller mindre är konstant c:a 24-26*C under dessa gigantiska träd.

Nu kanske djungel och regnskog i o f sig inte är samma sak och även jag skulle föredra att bo vid havet. :nod:
Är väl ingen djungel här i Isaan , plattlandskap med en helv. massa röd Isaanjord som dammar ner allt när det blåser, men gillar att leva här, behöver bara andas lite nytt folk ibland

Själv börjar jag bli less att knega,snart 40 år ute i arbetslivet. Känner att jag vill ha mera fritid,att då kunna vara i Thailand några månader per år. Men är fortfarande för trög för att sluta gilla vinterfiske,skoteråkning & att ta skidorna för en tur efter en topptjäder.
Men kanske jag ändrar mig helt i framtiden.
För att inte tappa tråden helt så är det riktigt varmt här idag igen :)

32 grader pfft, uppe i norr är det 40 dagligen. Förstår att det inte handlar om vem som har det varmast, men har du räknat in att dina 32 med den luftfuktigheten du har, motsvarar säkert 40+. Oavsett så beställde jag ett AC aggregat i veckan, den kommer att monteras på tisdag (en veckas väntetid på monteringen, tydligen fler som känner sig varma i norr)

32 grader pfft, uppe i norr är det 40 dagligen. Förstår att det inte handlar om vem som har det varmast, men har du räknat in att dina 32 med den luftfuktigheten du har, motsvarar säkert 40+. Oavsett så beställde jag ett AC aggregat i veckan, den kommer att monteras på tisdag (en veckas väntetid på monteringen, tydligen fler som känner sig varma i norr)
Vi har AC i båda rummen , ett måste för mig, Man (Jag ) kan inte sova ordentligt om det är för varmt, svettig och blöt kudde är vidrigt

Så säger dem som antingen är för unga dvs. under 50. år eller inte har pension eller slantar alternativt har en dam som vägrar :laugh2:
5555 ja då känner du inte mig. Min dam har aldrig trivts i Sverige och kan flytta i morgon. Hon är förresten där och pluggar just nu. Jag är över 50år. Pengar har jag så det räcker men ändå kan jag inte vara utan det jag skrev om Sverige. Jag ser det omvänt. Många som sitter i Thailand och känner att paradiset blev inte som dom hade tänkt. Taskig ekonomi har dom också. Du har det väl inte heller så fett efter vad vi fått höra här på forumet?

Själv börjar jag bli less att knega,snart 40 år ute i arbetslivet. Känner att jag vill ha mera fritid,att då kunna vara i Thailand några månader per år. Men är fortfarande för trög för att sluta gilla vinterfiske,skoteråkning & att ta skidorna för en tur efter en topptjäder.
Men kanske jag ändrar mig helt i framtiden.
För att inte tappa tråden helt så är det riktigt varmt här idag igen :)
Tror inte du ändrar dina intressen speciellt mycket i framtiden även om du skulle ha mer fritid. När jag läser dina inlägg och ser bilder på natur och mat :) så drar det mer än en sandstrand som bara är same same hela tiden. Att vintern är för lång uppe hos dig för min smak är en annan sak men då planerar man in en tripp till Thailand :cool:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp