Hur är vädret där du befinner dig nu??

Nu får du väl snart ge dig?

För det första är titeln på tråden värmebölja och jag kan inte hitta någon tråd som heter värmebölja / extremväder och då tycker jag inte att en länk om hagelstormar passar så bra in där.

Och för det andra så tror jag nog inte att IL är så intresserad av dina råd om var han ska lägga in sina länkar.;)

Och för det tredje ställde han frågan i inlägg #5206 ”är det någon medlem på plats i Chiang Mai som har upplevt dom kraftiga hagelstormarna?”

Måste man befinna sig i Thailand för att ställa den frågan?
Hej

Ja vid förra hagelstormen var väl ex.vis stef@n på plats och kunde rapportera om hur det såg ut där, han bifogade dessutom egna bilder ifrån händelsen, det är ju ganska ovanligt att det blir så mycket hagel i Thailand att det täcker mark och hustak ungefär som snö.

Mvh isan lover

Hej

Sommar i Bohuslän, det kändes som sommar förra veckan, många badade ex.vis för första gången i år, men idag är det regn och 10 grader varmt.

Arkiv. Gästhamnen i Strömstad. Adam Ihse/TT

Meteorologisk sommar i Strömstad: ”Ovanligt tidig”​

Den meteorologiska sommaren kom tidigare än vanligt till Sverige i år – och inte där den vanligtvis brukar infalla. P4 Väst rapporterar att fenomenet, som innebär en dygnsmedeltemperatur över 10 grader under fem raka dygn, inträffade i Strömstad nu i helgen.
Vanligtvis brukar sommaren först komma till den delen av västkusten kring mitten av maj.
– Normalt är västra Skåne eller Halland först ut, säger SMHI:s meteorolog Therese Fougman till radion.
Samtidigt har SMHI utfärdat en gul varning för snöfall i Värmland, Dalarna och Jämtland i kväll.

Mvh isan lover

Men har de grå starren tagit ut sin rätt; "hagelstormarna i Isaan, som även fick en flytande restaurang i Laos att slita sig" eller har du druckit för mycket Mekong för den floden går långt från Chiang Mai.
Ett vädersystem brukar inte ligga stilla över ett område det brukar flytta på sig så det kan ju hända att det dragit sig öster ut.
Och Chiang Mai ligger väl inte så långt ifrån Mekongfloden om man nu inte tycker att 25-30 mil är långt.
Platsen där restaurangen slet sig ligger ju dock lite längre öster ut men det händer ju ibland att vädersystem flyttar sig flera tiotals mil.;):laugh2:

Nu får vi hoppas att regn och åskstormen i Pattaya inte blir långvarig..vad sen boardingkortet har med vädret att göra begriper jag inte.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp