Hur är vädret där du befinner dig nu??

Här är det perfekt temperatur än så länge. Tyst och skönt. Ända måsten idag är att få upp stupröret, tar säkert 5 minuter. MotoGP race och grabben kör gokart ikväll annars lugnt. Faller andan på skall jag tvätta hojen.

IMG_4719.webp

Jag orkade i alla fall att ta med Lilleman till Barsebäckshamn där vi käkade italiensk dyr glass, 62 spänn för 2 kulor. Mitt val föll på pistage apelsinsorbet. Gott men värt priset, tveksamt. Nu har vi 28 grader hemmavid och svettigt värre.
Wow, jag som tyckte vår kulglass vi åt i går var dyr. 40kr för två kulor.

Hej

Här på västkusten har vi haft en ovanligt lång period med 30 grader mitt på dagen och nästan vindstilla, idag spår man lite molnigare väder och 28 grader varmt och en svag ostlig vind, nu befinner vi ju oss mitt i högsommaren och jag vågar nog påstå att det stabila vädret i kombination med att det är billigt att turista här har lockat hit mer turister än någonsin förr. Det vimlar av utländska fordon och båtar från länder vi knappast hade några turister alls bara för 5-6 årsedan.

I affärerna hinner inte ens dom många sommarjobbarna fylla på varor i den takt som kunderna handlar och en del saker tar helt enkelt slut eftersom leverantörerna inte hinner leverera eller också har brist, så är det t.ex med is som tog slut i fredags och en ny leverans kommer först idag.

Pojken har väl mångas drömjobb nu i värmeböljan eftersom han har hand om mjölkkylen där det är svalt och skönt till skillnad mot ute och t.o.m inne i butiken, P-platserna tar också slut både vid köpcenter och i samhällena, vid dom kommunala badplatserna är det likadant och då ställer folk bilarna i dikeskanterna längs vägen fram till badplatserna, samma sak i vändzoner och liknande i våra hamnar o.s.v.

Jag körde en sväng igår och alla våra campingplatser i kommunen har skyltar med fullbelagt och så har det varit i ca en månad nu, in till Grebbestad var det kö på landsvägen norrifrån redan en dryg kilometer innan man kom in i samhället så jag ångrade att jag tog den vägen hemåt.

Mvh isan lover

Här har vi faktiskt någon solglimt för tillfället och ösregnet i Danmark håller sig borta. Dock säger SMHI att det skall bli delvis kraftiga regnskurar i eftermiddag och ikväll, återstår att se hur det blir med det. Nu har vi 20 grader med lite uppfriskande nordostlig vind.

Igår och idag så har det gått att bygga vidare på uterummet i den mera behagliga temperaturer som vi har haft dessa dagar?
Med delar av taket på plats så har vi haft skydd när det har kommit ett par regnskurar idag.

Jag orkade i alla fall att ta med Lilleman till Barsebäckshamn där vi käkade italiensk dyr glass, 62 spänn för 2 kulor. Mitt val föll på pistage apelsinsorbet. Gott men värt priset, tveksamt. Nu har vi 28 grader hemmavid och svettigt värre.

Då hade jag kört till närmaste ICA butik och köpt en glasstrut till lilleman för 25 kr istället.

BTT

Då hade jag kört till närmaste ICA butik och köpt en glasstrut till lilleman för 25 kr istället.

BTT
Ibland betalar man ju även för miljön och upplevelsen. Inte alltid det är trevligast att äta piggelin på trottoaren utanför Coop, nästan aldrig faktiskt.
Men jag brukar se till att ha glass hemma, det funkar ofta om man bara är sugen på glass

Ibland betalar man ju även för miljön och upplevelsen. Inte alltid det är trevligast att äta piggelin på trottoaren utanför Coop, nästan aldrig faktiskt.
Men jag brukar se till att ha glass hemma, det funkar ofta om man bara är sugen på glass
Glöm inte att brodern är stenbordsproffs och levde utanför 7/11 enl honom själv.
Billigast utan tanke på trivsel mm.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp