Hur har du påverkats av allt snack om FRA och signalspaning?

Hur har du påverkats av allt snack om FRA och signalspaning?

• Jag är lack på FRA, dom kan dra

Röster: 3 37.5%
  • Kanske dags att återuppliva Piratpartiet igen

Röster: 0 0.0%
  • Jag har inget att dölja så låt dom spana

Röster: 5 62.5%
  • Kul att någon läser vad jag skriver

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    8

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
Hur har du påverkats av allt snack om FRA och signalspaning? Jag själv har inget att dölja men tycker det är skit att man inte kan vara säker på att få ha sitt privatliv ifred. Att myndigheter och företag har spionerat på oss under många år är något jag ofta pratat om till mina vänner innan Snowden uppdagade nyheten. Mina vänner tänkte förmodligen att jag var tokig.

Ja nu spionerar dom nog inte så mycket på oss, vanlig vardags svensson är nog rätt tråkig är ju inte så dom sitter och läser alla mail. Är väl vissa ord som triggar ett alarm och ser dom där att det är något av intresse så följs det säkert upp men inte sitter dom och läser alla privatpersoners mail. Det är ju faktist för att skydda oss det görs så har man inget att dölja så kan man vara lugn har man något att dölja använd inte internet.

Och mailen dom läser är väl också anomnyma, är nog inte föränns dom finner något av intresse som dom får gå vidare och kolla personens rätta namn adress etc. Ser dom min mailadress så vet dom ju inte per automatik vem jag är.

Jag har väl egentligen inte funderat något speciellt över saken. I princip är jag emot övervakning typ "Storebror ser dig" men eftersom jag inte heller har något att dölja så bryr jag mig faktiskt inte särskilt mycket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp