Mc Snack

Var finns det information om detta , är det bara ett förslag , eller finns det en tidpunkt som det skall införas ,, Det verkar ju som vanligt vara ett ganska ogentänkt förslag från Thairegerinen ,, Först startar man upp en inhemsk tillverkning av BIG Bikes ,, då för att få en ekonomisk fördel av detta , sen reglerar man densamma direkt genom åtstramningar samt fördyrning av ägandet ,, Vore bättre att man går djäkligt hårt åt de som kör på fyllan ...Av mina Big Bikes polare i Pattaya så har samtliga som varit med om olyckor druckit alkohol , i ett par fall dyngraka på hojen ,, Hur skall detta utformas , dvs KK för lätt samt tung MC , vet du något om hur man tänker .
Man delar i volymklass lätt mc under 400cc,tung mc över 400cc.KK mer genomgående teori o uppkörning.säkerhet körövning med samverkan från tillverkarna samt trafikpolis instruktörer.Vi är ett fattigt land,så det ta tid.inte samma standard som EU,men bättre än inget.Jag glädjer mig för thai utveckling på sistone och håller tummarna.

Jo , absolut rätt detta , men ibland biter de sig själva i rumpan,, men det största problemet är nog de som hyr ut Big Bike ,ett exempel Pattaya Beach road ,, Hyra ut stora 1000 cc maskiner till folk utan gällande KK för dylika maskiner .stoppa ALL uthyrning av tung MC vore mycket effektivt .. Hur skall de kunna kolla att en Farang har gällande KK för tung MC
Finns inget KK för tung mc härnere.
Uthyrarna har inget ansvar gör uppkomna komplikation ju.Det är hyraren som ansvar för allting.Uthyrana kamma hem stålar,money talks.
Det skulle vara mirakel om lagstiftarna kan lägga ut lagar som tillfredställa ALLA nationer som besöker thai.Dont you think so?

Finns inget KK för tung mc härnere.
Uthyrarna har inget ansvar gör uppkomna komplikation ju.Det är hyraren som ansvar för allting.Uthyrana kamma hem stålar,money talks.
Det skulle vara mirakel om lagstiftarna kan lägga ut lagar som tillfredställa ALLA nationer som besöker thai.Dont you think so?
Jo , visst har du rätt i det Poom , bara ett önsketänk då jag vet att många olyckor sker just med hyr MC . Och jag vet att det bara finns en typ av MC kort ,, Men skrev du inte att det är på förslag att dela upp det på lätt och tung MC , Skatten är ju lätt att fixa , tror redan det finns en gräns mellan 125cc och 150 cc,, en 150 cc PCX Honda kostar betydligt mer än en 125a ... men att man skall ha ett speciellt för tung MC är ju inte fel ,, då som du skriver från 400 cc och uppåt

Man delar i volymklass lätt mc under 400cc,tung mc över 400cc.KK mer genomgående teori o uppkörning.säkerhet körövning med samverkan från tillverkarna samt trafikpolis instruktörer.Vi är ett fattigt land,så det ta tid.inte samma standard som EU,men bättre än inget.Jag glädjer mig för thai utveckling på sistone och håller tummarna.
När kommer detta ? vet du det , och hur kommer detta att påverka oss som redan kör tung MC

Varför kan inte du NMax tillföra något utan att skita på folk , du är faktiskt den som gör det hela tiden ..och nej jag är inte orolig , bara skönt om man antar den lagen , då finns det ju mindre risk att galningar som tror de kan allt kommer ut i trafiken med tung MC. :thumbsup:

Jag undrar bara vad sker det mest olyckor med lätt eller tung mc i th ,vad går gränsen mellan tung lätt i detta land???
Som Poom skriver så är det tydligen tänkt en kommande gräns över 400cc , eller från 400 cc ?, vore intressant att veta varifrån den informationen kommer ... Idag finns väl egentligen ingen gräns ,, en MC är en MC och det är ju bland annat det som är tokigt ,, Ta tillex lagen att du med en bil kan köra Highway , men inte med en tung stor MC ,, helt ologiskt egentligen:eek: . Men tanken med att hundratals lätta MC skulle fara runt på Motorvägarna ger ju en bättre bild av varför:) .. Det finns tillex en del broar som du inte får köra MC på , oavsett storlek .. På vägen norr om Pattaya mot Chonburi finns ett flertal broar , en med förbud samt nästa utan förbud , samma typ av broar , helt ologiskt ,, ..;) Och som svar på din fråga , självklart sker det mer olyckor med lätt MC ,, det finns ju ett antal miljoner av dem ,, kanske inte det det handlar om , utan mer att driva in mer intäkter till Staten

När kommer detta ? vet du det , och hur kommer detta att påverka oss som redan kör tung MC
Komm.dep. och trafikverket har lagd motion till riksdags,lagstiftarna gör utlägg.Det sker i snar framtid,man vill minskar dödsantalet i trafiken också för nu ligger thai på första plats i världen.KK för tung mc krävs för de som ska köra över 400cc.För min del byter jag upp till max 400cc.Usla medtrafikanter,taskigt vägunderlag samt tunn plånbok har jag ingen behov av högre hastighet.Å andra sida så har jag mc för att betrakta omgivning,njuta av landskap,förflytta mig A till B med täta fotostopp.vänta bara på Honda ska släppa CB 400 eller super four.
Jobbade med jaktflyg över 3Mach och superyacht över 200 milj.är hastighet o status en blasé numera.

Komm.dep. och trafikverket har lagd motion till riksdags,lagstiftarna gör utlägg.Det sker i snar framtid,man vill minskar dödsantalet i trafiken också för nu ligger thai på första plats i världen.KK för tung mc krävs för de som ska köra över 400cc.För min del byter jag upp till max 400cc.Usla medtrafikanter,taskigt vägunderlag samt tunn plånbok har jag ingen behov av högre hastighet.Å andra sida så har jag mc för att betrakta omgivning,njuta av landskap,förflytta mig A till B med täta fotostopp.vänta bara på Honda ska släppa CB 400 eller super four.
Jobbade med jaktflyg över 3Mach och superyacht över 200 milj.är hastighet o status en blasé numera.
Du behöver egentligen inte mer än 400cc , En Honda Four är riktigt fina hojar , Tror du att de kommer att nytillverka dessa i Thailand ,, Frågan är hur de skall göra med de Faranger som redan har ett MC kort förMC samt större cyklar , kanske ett manöverprov , vore ju inte helt fel ... trafikregler kan nog Västerlänningar bättre än Poliserna själva :)

Ja tror att det tar många år att lära thai trafikmentalitet ,Det kommer jag inte att få uppleva men dom kan vara stolta duktigt att vara no 1 på nåt här på jorden ang trafikolyckor god fortsättning på hjulfirandet):thumbsup:

Varför kan inte du NMax tillföra något utan att skita på folk , du är faktiskt den som gör det hela tiden ..och nej jag är inte orolig , bara skönt om man antar den lagen , då finns det ju mindre risk att galningar som tror de kan allt kommer ut i trafiken med tung MC. [emoji106]
Hahahaha, du e för go Phonta, du såg inte smileyn eller fattar den inte, noll humor kanske.
Men det är precis som Jonas skrivit, du är så extremt känslig för kritik.
Det där att crv inte är en suv sved tydligen... [emoji23][emoji23]

Du behöver egentligen inte mer än 400cc , En Honda Four är riktigt fina hojar , Tror du att de kommer att nytillverka dessa i Thailand ,, Frågan är hur de skall göra med de Faranger som redan har ett MC kort förMC samt större cyklar , kanske ett manöverprov , vore ju inte helt fel ... trafikregler kan nog Västerlänningar bättre än Poliserna själva :)
Så där lät det inte när du körde 1800, då var mest cc bäst.

Hahahaha, du e för go Phonta, du såg inte smileyn eller fattar den inte, noll humor kanske.
Men det är precis som Jonas skrivit, du är så extremt känslig för kritik.
Det där att crv inte är en suv sved tydligen... [emoji23][emoji23]
Varken du eller Jonas är nog de som skall anmärka på att någon här är känslig ,,är det några som inte tål kritik så är det just ni två,, och , Jo, jag vet vad Jonas tycker om mig ,,men det bryr jag mig inte ett skit om ,och det gäller även dig NMax .Ni båda pissar i motvind när ni tycker andra är känsliga :):):)55

Senast redigerad av en moderator:
Varken du eller Jonas är nog de som skall anmärka på att någon här är känslig ,,är det några som inte tål kritik så är det just ni två,, och , Jo, jag vet vad Jonas tycker om mig ,,men det bryr jag mig inte ett skit om ,och det gäller även dig NMax .Ni båda pissar i motvind när ni tycker andra är känsliga :):):)55
Nä för det är ju inte du som hoppar av (timeouter) forumet i tid å otid och titt som tätt skriver i trådar att du inte ska svara mer pga lite kritik.
God Jul Phonta, ta dig en stänkare vetja, det lättar upp [emoji16][emoji16]

PS!
Spelar ingen roll hur mycket du surar eller vill det, CRV kommer ändå aldrig att bli en SUV [emoji23][emoji23]

Så har står hojen uppställd nu till November.kedjan servade efter ca 3500 km denna semester

IMG_20180204_170217830_LL.jpg

Tillbaka
Topp