Hur mycket betalar ni som hyr bostad.

När jag håller till i Isaan så är det i Nong Song Hong , ca 22 km från staden Phon belägen vid väg 2 ,ca 70 km syd Khon Kaen

Bättre svar nu ???:)
Jorå, det var ju iaf relaterat till vad jag frågade (även om det inte var dig jag frågade). Men alltid kul att få en referensbild till var folk håller till.

Vad får ni för hus för era 10.000 baht då, har ni inga foton på husen och möblemanget så man får se vad ni får för pengarna?
Jag betalar 28.000 för 200m2, 3 sovrum, vardagsrum, kök och 3 badrum.
received_1789596524617257.jpeg

Verkligen vackert och fint.

Jo, jag betalar 10,000 för det jag upplyste om, 2 sovrum , ett vardags rum, 2 wc med dusch , uteplats med plats för bilen under tak samt Ac i samtliga rum,, stor TV i vardagsrummet samt liten i masterbedroom.. dessutomen pool som ser väldigt likt ut som denna ca, 75 m från huset , ,naturligtvis matbord med stolar samt soffa i vardagsrummet.Finns mycket i den prisklassen :)
Men nu skiter jag i detta med att långhyra ,, det blir nån vecka i Pattis på ett hotell då och då
vad skall jag med 200m2 till , 3 sovrum, skall grannen bo i det ena då eller ,, jag har dessutom inga behov att skryta om dom slantar jag inte har så jag håller en normal budget , Många Thai och även Faranger har ju ett behov av att det skall se fancy ut ,, de behoven har inte jag ....;)

Senast redigerad av en moderator:
Jo, jag betalar 10,000 för det jag upplyste om, 2 sovrum , ett vardags rum, 2 wc med dusch , uteplats med plats för bilen under tak samt Ac i samtliga rum,, stor TV i vardagsrummet samt liten i masterbedroom.. dessutomen pool som ser väldigt likt ut som denna ca, 75 m från huset , ,naturligtvis matbord med stolar samt soffa i vardagsrummet.Finns mycket i den prisklassen :)
Men nu skiter jag i detta med att långhyra ,, det blir nån vecka i Pattis på ett hotell då och då
vad skall jag med 200m2 till , 3 sovrum, skall grannen bo i det ena då eller ,, jag har dessutom inga behov att skryta om dom slantar jag inte har så jag håller en normal budget , Många Thai och även Faranger har ju ett behov av att det skall se fancy ut ,, de behoven har inte jag ....;)
Vad har det med att skryta att göra, vi är en barnfamilj och har kanske lite större behov än dig.
Men du visar fortsatt inte några bilder, säga att den är 90m2, jag vet ju hur dom flesta 10.000 bahts husen på 90 m2 ser ut på östsidan och det passar inte oss.
Om du trivs där så är det din sak men dra till med att det är skryt för att man vill ha lite annan standard?
Jag vill ha ett rent, prydligt, välmöblerat hem där jag även trivs med att bara slå mig ner i soffan inomhus, eller vakna upp i på morgonen.
Kan man få se en bild på hur 90m2 husen ser ut istället, det finns mängder av olika standard på östsidan men bor du i dom vanliga små husen som ligger på rad i gamla village?
20160712_080720.jpg

Vad har det med att skryta att göra, vi är en barnfamilj och har kanske lite större behov än dig.
Men du visar fortsatt inte några bilder, säga att den är 90m2, jag vet ju hur dom flesta 10.000 bahts husen på 90 m2 ser ut på östsidan och det passar inte oss.
Om du trivs där så är det din sak men dra till med att det är skryt för att man vill ha lite annan standard?
Jag vill ha ett rent, prydligt, välmöblerat hem där jag även trivs med att bara slå mig ner i soffan inomhus, eller vakna upp i på morgonen.
Kan man få se en bild på hur 90m2 husen ser ut istället, det finns mängder av olika standard på östsidan men bor du i dom vanliga små husen som ligger på rad i gamla village?
20160712_080720.jpg

Skrev jag att DU Jonas skröt ??? Tror inte du kan utläsa något om det i mitt inlägg , tror du är lite för snabb att ta åt dig ,efter vad du ett flertal ggr berättat så du har ju råd ,;) Jag vet många som knappt har till mat , men djäkligt skrytigt skall det vara utåt... Inget om dig ,, det för står helt och hållet för dig själv Jonas :) vad beträffar bilder så hade jag aldrig en tankepå att jag skulle behöva bevisa detta med bilder ,, Så förbaskat häftigt tycker inte jag att det var , men välvärt de 10,000 thbt/ månad jag betalar för ett sådant JA Jonas ! Radhus som du tydligen inte ser som ett tillräckligt fint boende ....:rolleyes:

Skrev jag att DU Jonas skröt ??? Tror inte du kan utläsa något om det i mitt inlägg , tror du är lite för snabb att ta åt dig ,efter vad du ett flertal ggr berättat så du har ju råd ,;) Jag vet många som knappt har till mat , men djäkligt skrytigt skall det vara utåt... Inget om dig ,, det för står helt och hållet för dig själv Jonas :)
Om du skriver "vad skall jag med 200m2 till , 3 sovrum, skall grannen bo i det ena då eller ,, jag har dessutom inga behov att skryta"
Vad skall jag tro, du skriver ju just om den storlek på hus jag skrev att jag hyr efterföljt av att du har inget behov av att skryta.
Är det konstigt då att jag tror att det är mig du riktar dig imot?

Är du politiker ??? du rycker meningar ur texten samt sätter dem i den mening det passar dig Jonas ..:D

Jag skrev : Många Thai och även Faranger har ju ett behov av att det skall se fancy ut ,, de behoven har inte jag ....;) Sen upp till dig att tyda detta som du vill , väl bekomme Jonas ;)

Vad skall jag med 200m2 till , 3 sovrum, skall grannen bo i det ena då eller

med detta menas då att vi är två personer och en hund

Skrev jag att DU Jonas skröt ??? Tror inte du kan utläsa något om det i mitt inlägg , tror du är lite för snabb att ta åt dig ,efter vad du ett flertal ggr berättat så du har ju råd ,;) Jag vet många som knappt har till mat , men djäkligt skrytigt skall det vara utåt... Inget om dig ,, det för står helt och hållet för dig själv Jonas :) vad beträffar bilder så hade jag aldrig en tankepå att jag skulle behöva bevisa detta med bilder ,, Så förbaskat häftigt tycker inte jag att det var , men välvärt de 10,000 thbt/ månad jag betalar för ett sådant JA Jonas ! Radhus som du tydligen inte ser som ett tillräckligt fint boende ....:rolleyes:
Jag kan se det som ett tillräckligt fint boende och hade det bara varit jag eller bara jag och frugan, så hade det säkert blivit mindre.
Jag har dock bott i mindre tidigare med barn och, utrymme behövs när barn kommer in i bilden om man inte skall bli galen ;)
Jag skriver att vi har ett annat behov än dig, och nej jag gillar inte riktigt dom radhusen då det är för mycket betong och lite grönt i min smak, ja vill ha grönt runt huset eller havsutsikt.
Men nej jag är inte så förtjust i betonggatorna som dessa hus många gånger ligger på rad vid och där det många gånger är skitigt som fan.
Jag vill vakna upp på morgonen höra fågelkvitter och se gröna träd och buskar när jag drar upp gradiner, det är för eget välmående.
Men vi har alla olika behov och krav, jag ser inget fel i att bo så gillar man den miljön skall man självklart bo där, precis som jag väljer bostad efter den miljö jag trivs i.

Det enda jag vill är att se vad man får för 10.000 baht och då menar jag inte bara dig utan alla här som skriver att dom hyr för 10.000 baht.
Det är väl självklart det är intressant och se vad man får inte bara storlek, jag vill ju jämföra, kan ju även hjälpa när man skall förhandla fram priser vid annat boende då man har något att gå på.
Jag har bott i 90-100m2 hus som är det finaste jag bott i här nere, det säger ju inget att bara säga storleken.

Senast redigerad av en moderator:
Är du politiker ??? du rycker meningar ur texten samt sätter dem i den mening det passar dig Jonas ..:D

Jag skrev : Många Thai och även Faranger har ju ett behov av att det skall se fancy ut ,, de behoven har inte jag ....;) Sen upp till dig att tyda detta som du vill , väl bekomme Jonas ;)

Vad skall jag med 200m2 till , 3 sovrum, skall grannen bo i det ena då eller

med detta menas då att vi är två personer och en hund
Snacka om att klippa, 55555 är du politiker eller ;)

Alla har ju olika krav och olika förutsättningar för sitt boende.Jag personligen behöver inte flera hundra kvadrat flashig lägenhet/hus.Har för den delen inte råd att betala dom dyra hyrorna.Huvudsaken är att man själv trivs.Inget att orda eller skryta om.

Phonta=Marjasin den andre :laugh::laugh:
Hehe , inte Sosse i alla fall ,, och skulle gissa på en meter högre och 60kg mer ,, Jag är ingen "Lille putt " som Mazarinen ,, nästan en smädelse ,, den jäveln . tycker jag extremt illa om , han är nästan i klass med Rööven ....:):)

Hehe , inte Sosse i alla fall ,, och skulle gissa på en meter högre och 60kg mer ,, Jag är ingen "Lille putt " som Mazarinen ,, nästan en smädelse ,, den jäveln . tycker jag extremt illa om , han är nästan i klass med Rööven ....:):)
Marjasin.Vad det den där klipp och klistra gubben?

Exakt det var det. En skandal på sin tid. Men han ställde tofflorna för några år sedan om jag minns rätt.
Tror han blev jordgubbe förra året , eller kanske året innan , åren går fort nu må jag säga .
bäst man skyndar sig att åka så mycket hoj man kan ,, det är en av anledningarna till att jag spenderar så mycket tid i gymet ,, Hålla muskelmassan och skallen ok så länge som möjligt ..........

Han skodde sig nog rejält på skattebetalarnas bekostnad.Lanshövding vill jag minnas.För ungefär hundra år sen hade Stellan Sundal ett program på Tv som hette Snacka om nyheter.Där gjorde dom sig lustiga över Marjasin.Nån som minns?

Han skodde sig nog rejält på skattebetalarnas bekostnad.Lanshövding vill jag minnas.För ungefär hundra år sen hade Stellan Sundal ett program på Tv som hette Snacka om nyheter.Där gjorde dom sig lustiga över Marjasin.Nån som minns?
O.T.Undrar vad han betalade i hyra .

han var väl landshövding i Örebro om jag inte minns fel så hyran den stod vi skattebetalare för , han var/är en sann Sosse parasit , typ Mona Mu....m Samma skrot och korn rakt över dessa typer ..Hehehehe:):):) Det där med solidaritet ger jag inte mycket för ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp