Igår på SVT , visste att detta skulle gå fel inom kort .

OsoPolar

Medlem
Hej

Ett av problemen för Thailand och andra länder i regionen är att dom glaciärer och snötäckta områden i Himalaya som utgör källan för Mekongfloden också håller på att smälta och minskar i storlek, man pratar redan om att växthuseffekten kan komma att ändra förutsättningarna för regionen på lång sik.

Mvh isan lover
Man skall akta sig för att lyssna till IPCC:

in-ka

Aktiv medlem
bra länk

OsoPolar

Medlem
bra länk

Maths Nilson är liksom jag en sanningssökare MEN han har sina egna teorier. Jag hämtar mina teorier från forskare. Jag tror mycket på Henrik Svenskmark och hans forskning kring kosmisk strålning och molnbildning. Det var bara en pusselbit som jag saknade:
Varför regnar det inte när vi har så mycket moln?
Jag frågade Henrik Svenskmark och fick svaret igår. ”Hvis det er den kosmiske stråling der påvirker skyerne, så kan man godt forvente at nedbøren vil formindskes. Det skyldes at der er flere skykondensations kerner som resulterer i mindre skydråber der har lidt sværere ved at kollidere og dermed danne regndråber. Det betyder derfor også at skyerne lever lidt længere og at det forekommer mere skyet. Så det hænger nogenlunde sammen.”
Detta svar styrker min tro på att Solen styr väder och klimat.

Acke

Aktiv medlem
Ack ja, de där 11 000 - här är de ... :rolleyes:

" ... Synd på resten av vetenskapen som inte missbrukar sina titlar i syfte att plocka privata åsiktspoänger. Men vi läsare ska inte ta dem på mer allvar än om någon annan person, en vanlig okänd väljare, skriver en debattartikel om klimatet.

För en psykolog, ortoped eller vanlig ekonom vet faktiskt inte mer om klimatet än dem.

Forskare är ingen titel som ger dig evigt veto och en reserverad piedestal i debatten utan det är bara inom området du forskar på som du är expert. Så länge de som skriver under inte explicit forskar på uppvärmningen, på klimatet, kan du ignorera deras åsikter.
Att sätta prefixet “klimat” på annan forskning är ingen trollformel som förändrar innehållet nämligen."

Joker

Forumveteran
Maths Nilson är liksom jag en sanningssökare MEN han har sina egna teorier. Jag hämtar mina teorier från forskare. Jag tror mycket på Henrik Svenskmark och hans forskning kring kosmisk strålning och molnbildning. Det var bara en pusselbit som jag saknade:
Varför regnar det inte när vi har så mycket moln?
Jag frågade Henrik Svenskmark och fick svaret igår. ”Hvis det er den kosmiske stråling der påvirker skyerne, så kan man godt forvente at nedbøren vil formindskes. Det skyldes at der er flere skykondensations kerner som resulterer i mindre skydråber der har lidt sværere ved at kollidere og dermed danne regndråber. Det betyder derfor også at skyerne lever lidt længere og at det forekommer mere skyet. Så det hænger nogenlunde sammen.”
Detta svar styrker min tro på att Solen styr väder och klimat.
Vad är för dig en forskare Inka ? En vänsterbliven AT läkare som jobbar för läkare utan gränser .smugglar sk.flyktingar över Medelhavet :)

OsoPolar

Medlem
Att klimatlarmet inte har ett dugg med klimat att göra utan politik, framgår av Pernilla Ericsons drapa om klimathotet i Aftonbladet. Musse Pigg- Petitionen har Pernilla Ericsons definitivt INTE STUDERAT. Däremot ger sig feministen på två män, Björn Söder (SD) och USA.s president Donald Trump. Hon tror att:
1. Klimatkrisen accelererar snabbare
2. Man borde införa kraftfulla koldioxidskatter.
Synd om alla som betalt för ett nummer av Aftonbladet och drabbas av Pernilla Ericsons´pladder!

Acke

Aktiv medlem
Att klimatlarmet inte har ett dugg med klimat att göra utan politik, ...
Ja Parisavtalet handlar om att den rika världen skall hålla den fattigare delen skadeslös för kapitalismens ohämmade miljöförstörelse och ländernas bristande förmåga till födelsekontroll.

Kapitalisterna tycker att det här är en jättebra idé, då människors beparingar, bl a till pensioner, raskt omvandlas till konsumtion och vänstern jublar som vanligt över allt som luktar ekonomisk utjämning. För den vänsterblivne spelar det liksom ingen roll om utjämningen sker genom att alla blir fattigare, bara vi är lika fattiga - ett välkänt faktum.

OsoPolar

Medlem
Enligt IPCC har havsnivån 1901 - 2015 konstant stigit med 1,67 mm/år. SMHI menar att från 2019 och 80 år framåt stiger havsnivån 18,75 - 20 mm/år. Orsaken skulle vara global uppvärmning på grund av CO2. SMHI fabulerar!

SMHI.jpg

Liknande trådar

Topp