Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo jag har nog tänkt tanken att ta flyget ner från Khon , tyvärr så skall då en girig svåger ha en bit av kakan , samma som tog 7 000 thbt för att hämta i BBK , vilket jag nu vet var svindyrt , har bestämt att inte gynna den giriga sidan av släkten . Skall jag ge så skall det vara för att mitt hjärta vill vara frikostig , det gäller mina gamla svärföräldrar, då får det kosta några dagar .......
Nån som vet vad en flygbiljett kan kosta tur retur från khon kaen till Pattis alt till Phuket Airport , Phuket är ju skitfint vatten , riktigt fint om man håller sig borta från "träsket " Patpong

Kanon , då har jag lite uppfattning om vad det kan bli för kostnader ...''tack killar :)

Idag gjorde jag något mycket positivt , berättade för mina Svärföräldrar att nästa vecka så tar vi fyra bussen från Phon till Pattis, sedan någon anna form av transporttill färjan över till Koh Chang , stannar några dagar och bor och äter bra , riktigt bra skall det vara , inget budgethotell ;D gissa om de vart glada gamlingarna , hunden får dottern passa för 100Thbt /dag ;)

"Phonta " sa:
Idag gjorde jag något mycket positivt , berättade för mina Svärföräldrar att nästa vecka så tar vi fyra bussen från Phon till Pattis, sedan någon anna form av transporttill färjan över till Koh Chang , stannar några dagar och bor och äter bra , riktigt bra skall det vara , inget budgethotell ;D gissa om de vart glada gamlingarna , hunden får dottern passa för 100Thbt /dag ;)
Det borde finnas minibussar från Pattis till Koh Chang och som kör er till hotellet. Det är ju "stora" avstånd på Koh Chang så alternativet är ju att be hotellet hämta upp er vid färjelägret.
Kul att du kan överaska!

"Phonta " sa:

Visst är det kul att vara generös när man får bestämma själv :D ;)

"Phonta " sa:

Visst är det roligt?
Kul och stort att du gjorde det, hoppas nu det blir precis så bra som du tänkt dig. En upplevelse för livet för dina svärföräldrar. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Phonta " sa:
Du är väl nästan jämngammal med dina svärföräldrar så ni får säkert en trevlig resa tillsammans. ;D ;D ;D

Stämmer bra "Gunnarg" ,svärmor är jämnårig ... tyvärr inte frisk som jag utan har en del mindre problem , svärfar fullt frisk men ganska sliten , hårt arbete i Isaan . Det finns Isaanbönder som jobbar /har jobbat hårt i sina dar :Min fru har fem bröder så det har varit många munnar att mätta , ingen av barnen är några latmaskar utan försörjer sig på hederligt arbete , ingen spelar och röker ... Det är positivt i sammanhanget , i alla fall när det gäller Isaan där det finns så mycket missbruk och elände .. ;)

I morgon bitti , kl 6 drar jag och min fru upp till Khonkaen, hon skall låsa upp en I phone 4 som hon köpte i Swedala , jag skall byta bakdrev på min Shadow, plockar dir ett 38 kuggars så att jag för en behaglig Highwayspeed som killarna "Over There"
säger :D Förmodligen tar jag inte med datorn , då det bara är jobbigt att passa den så den inte "får fötter" :D

Lite bilder pa arbetet med muren samt aven med sluresultatet ,planterade 14 st Fyanfa buskar . Allt dvs Mur med 14 buskar till ett pris av 6000thbt
Muren ar ca 50 m ca 250 stenar

Aven bild familjens nya alskade medlem

PS Idag ar det fest i byn ,tvba dagar med dans och supande sk. Raketfest ;)

download.jpg

Färdig mur.jpg

Minibullterrier 7 vckor.jpg

Tack Phonta kul att se hur det blir, kul när buskarna växt till sig lite sen!

Jo och det är ju snart två veckor sen de planterades, så både de och valpen har vuxit, trode från början att det skulle bli problem med Thaiungarna och valpen , jag anser ju att hundvalpar inte är någon leksak , för Er som vet vad uppfostran är /eller inte är i Thai ;) så kanske oron var befogad , men valpen sköter det självt , valpar har vassa tänder . Och en Bullterrier skojas inte med , bara om den själv gillar det , dessutom riktigt läraktig valp som har fattat vem som bestämmer .
Nämligen "Phonta " som är husse ;D

"Phonta " sa:
Skall du till Koh Chang så kliv inte av bussen i Pattaya utan fortsätt hela vägen till Rayong innan ni kliver av.

Ok, det låter intressant , går färjan till Koh Chang från Rayong , om sär så är det ju klockrent att fortsätta bussresan ner till Rayong

"legolas " sa:
Jag skrev ju detta till dig redan i inlägg nummer 10 den 12 maj.... :'( :'( :'(

Vad det gäller Koh Chang så går inte alls färjan ifrån Rayong. men du har ju riktiga experter på Koh Chang här. Fråga t.ex. B-tung han brukar åka dit jämnt, han ger dig säkert goa tips om hur komma dit, överleva trippen och också hur man evakuerar...

legolas

Ja det här är ju svar rill Phonta....men du vet Lego ..gamla gubbar och minnet!! ;)

Har fått brev i dag..från Royal Thai Consulate...det gick på mindre än en vecka!
..Mitt NON IMMIGRANT O.. 520 kr + 100 kr i returfrakt...!! Det börjar dra ihop sej nu...4 veckor kvar till värme o Chang! :)

Jo du måste ju veta hur det är att bli gammal legolas , du minns ju inte vad du skriver från ett inlägg till ett annat ..

Din gamla Gnet :)

Men Nypan säger att det går Minibussar från pattaya Thai till färjeläget , om jag nu kliver av i rayong , hur tar vi oss sedan till färjeläget ...
Och hur fan evakuerar vi ;D

"Phonta " sa:
Jo du måste ju veta hur det är att bli gammal legolas , du minns ju inte vad du skriver från ett inlägg till ett annat ..

Din gamla Gnet :)

Men Nypan säger att det går Minibussar från pattaya Thai till färjeläget , om jag nu kliver av i rayong , hur tar vi oss sedan till färjeläget ...
Och hur i hela fridens liljor evakuerar vi ;D

;D ;D ;D

En "ollonborre " kan vara rätt vassa min vän ;D

Nu regnar det i alla fall ordentligt i vårt område , och har gjort det de senaste tre timmarna , grymt glada är de nu bönderna , tur att det kommer nu faktiskt .....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
732
trollet
T

Tillbaka
Topp