Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kinesiskt företag köpte nedlagda GM-fabriken i Rayong, återstart under 2021.
Som med 99% av alla svenskar ser ni för mkt på SVT och skaffar er verklighetsbild via rewrites i Bonniermedia från Anglosaxiska nyhetskällor med ett enda syfte vilket är att svartmåla Kina...
Man ska nog inte se kinesiska entreprenör som en del av staten.
Massor av blomstrande privata företag går som tåget och det blir en ny miljardär i dollar varje vecka.
Volvo Car går väl bättre med kinesiska ägare än amerikanska Ford?
Kinesiska miljonärer och miljardär kommer att handla hårt i Thailand och grannländerna.
En condo I centrala Bangkok kostar bara en bråkdel mot en liknande Shanghai som exempel.
Tesco Lotus Thailand och Malaysia är sålt från huvudkoncernen och ägs av CPF.
Annars är huvudkoncernen för Tesco Lotus från UK men som sagt dom har sålt den Thailändska och Malsysiska delen i år till Thai företag.
Mina kläder jag har här är made in Bangladesh och India.
Kläderna jag köper på Big-C har jag för mig det står made in Thailand eller nåt av grannländerna.
Delar till bilen kommer säkert från Kina men Japanskt företag och tillverkad i Thailand.
Som sagt går ju inte helt att undvika men jag undviker rena Kinesmärken när jag kan.
Hur det är med maten vet jag inte men Thailand exporterar gris till Kina inte importerar, har vart rätt myycket skriverier om det i media det sista och regeringen har satt en exportgräns för att det inte skall bli brist på griskött i Thailand.
På grund av nåt virus som sprids bland gris i Kina så har det exporterats mycket till Kina då dom haft brist och Thaistaten har satt gräns pga Thailand höll på att få brist och priserna ökade därefter så man har även satt ett pristak inom landet.
Jag har en del aktier i Thailands största gris producent/exportör så hänger med där.
På grund av nåt virus som sprids bland gris i Kina så har det exporterats mycket till Kina då dom haft brist och Thaistaten har satt gräns pga Thailand höll på att få brist och priserna ökade därefter så man har även satt ett pristak inom landet.
Jag har en del aktier i Thailands största gris producent/exportör så hänger med där.
In China, the top global pork consumer, the disease has been devastating. The exact number of hog deaths is not known. Rabobank estimated the country lost up to 55% of its pig herd last year.
Bettie the beagle, a detector dog for U.S. Customs and Border Protection, picked up the scent of pork on a woman arriving from China at Chicago's O'Hare International Airport.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.