kolla här alla klimatskeptiker

I en artikel i ”EIKE” ser man ett starkt samband mellan Tmax och antalet soltimmar i Tyskland under hösten sedan 1988.
Det är den tyska vädertjänsten som samlat in data.
Frågan är om det är temperaturen eller CO2 som har ökat antalet soltimmar? Konstig fråga?
Enligt IPCC har Solen ingenting med klimatet att göra.

Tmax.png
Om du läser i syslöjdshanboken, appendix XI, § 18, andra stycket så får du en förklaring till ovenstående

Om du läser i syslöjdshanboken, appendix XI, § 18, andra stycket så får du en förklaring till ovenstående
Du som kan läsa kan väl förklara för oss. Själv eldar jag så mycke ved jag kan så jag bidrar till uppvärmning, då går det mindre ved ju varmare det blir, vinst för mej
Det här är samma nivå på svaren som när han sa att du måste ha Thai pass för att åka till Laos.

Är alla trådar humor trådar kanske.

I en artikel i ”EIKE” ser man ett starkt samband mellan Tmax och antalet soltimmar i Tyskland under hösten sedan 1988.
Det är den tyska vädertjänsten som samlat in data.
Frågan är om det är temperaturen eller CO2 som har ökat antalet soltimmar? Konstig fråga?
Enligt IPCC har Solen ingenting med klimatet att göra.

Tmax.png
IPCC måste ju bevisa sin egen nödvändighet annars så kan de inte motivera sin egen existens och sina höga löner och alla fria flygresor världen runt.

Jag har länge haft uppfattningen att media tagit på sig rollen att sprida uppfifter utan att kontrollera om de är korrekta eller ej.
Då läser jag om detta:
Jag lyfter på hatten åt dessa programmakare.

De vänsterblivna vill gärna anklaga regeringen för att de inte uppfylla "klimatmålen". De hänger upp sig på stolligheter som "reduktionsplikt" etc. När man tar del av Sveriges "klimatpåverkan" så kan man undra över vad det är för sinnesslöa människor som har förhandlat fram dessa?

"Precis som konstateras i dagens text så har Sverige såväl ett semi-arktiskt klimat som en långsträckt geografi, vilket i sig innebär större energibehov än de annars skulle vara. Trots dessa förutsättningar och trots att Sverige redan är bäst EU-klassen innebär EU:s lagstiftning att Sverige tillhör de länder som belagts med de största kraven på utsläppsminskningar i unionen, se exempelvis debattartikel.

I ovan nämnda debattartikel redovisas exempelvis med data från Eurostat att Sverige har lägst utsläpp, både brutto och netto, per capita i EU. Sveriges bruttoutsläpp per capita är en bit över hälften av genomsnittet för EU. Motsvarande för nettoutsläpp, d v s efter minskning med inlagring, är 5 procent av genomsnittet för EU. I sammanhanget är det värt att notera att målen i EU:s klimatlagar i allt väsentligt riktar in sig på nettoutsläpp."

De vänsterblivna vill gärna anklaga regeringen för att de inte uppfylla "klimatmålen". De hänger upp sig på stolligheter som "reduktionsplikt" etc. När man tar del av Sveriges "klimatpåverkan" så kan man undra över vad det är för sinnesslöa människor som har förhandlat fram dessa?

"Precis som konstateras i dagens text så har Sverige såväl ett semi-arktiskt klimat som en långsträckt geografi, vilket i sig innebär större energibehov än de annars skulle vara. Trots dessa förutsättningar och trots att Sverige redan är bäst EU-klassen innebär EU:s lagstiftning att Sverige tillhör de länder som belagts med de största kraven på utsläppsminskningar i unionen, se exempelvis debattartikel.

I ovan nämnda debattartikel redovisas exempelvis med data från Eurostat att Sverige har lägst utsläpp, både brutto och netto, per capita i EU. Sveriges bruttoutsläpp per capita är en bit över hälften av genomsnittet för EU. Motsvarande för nettoutsläpp, d v s efter minskning med inlagring, är 5 procent av genomsnittet för EU. I sammanhanget är det värt att notera att målen i EU:s klimatlagar i allt väsentligt riktar in sig på nettoutsläpp."

Klimatet kan man inte förhandla om, det är naturliga cykler som sköter om det. De som inte tror på en KOMMANDE ISTID är insnöade.
Klimatförnekare kallar jag dem som på egen hand söker sanningen. Klimatbedragare är sådana som presenterar MANIPULERAD data.
Man klipper t.ex.bort sådant som kan anses störande. Ett bra exempel på ”klippa och klistra” är ”Warming strips”.
Det är stor skillnad att betrakta vad som skett under perioden 1850 -2017 och under de 2000 åren. Man kan se de naturliga klimatcyklerna under 2000 år.

1850-2017.png

2000_years.png

”Vädret kan stoppa bränderna i Los Angeles” påstår en brandingenjör.
Hårda vindar och en torrperiod gjorde att elden i Los Angeles spreds så snabbt.
Klimatförändringarna har påverkat, skriver SVT Nyheter. Stämmer det?
Temperaturen på Jorden har ju ökat hela 0,006 grader sedan förra året.
Specifikt i Los Angeles brukar januari vara en av de blötaste månaderna på året. I år har det varit ovanligt torrt under hela hösten och vintern.
När man vet var exakt branden började kan någon få dåligt samvete.

cigg.png

”Vädret kan stoppa bränderna i Los Angeles” påstår en brandingenjör.
Hårda vindar och en torrperiod gjorde att elden i Los Angeles spreds så snabbt.
Klimatförändringarna har påverkat, skriver SVT Nyheter. Stämmer det?
Temperaturen på Jorden har ju ökat hela 0,006 grader sedan förra året.
Specifikt i Los Angeles brukar januari vara en av de blötaste månaderna på året. I år har det varit ovanligt torrt under hela hösten och vintern.
När man vet var exakt branden började kan någon få dåligt samvete.

cigg.png

IMG_3280.jpeg

IMG_3282.jpeg

Sankta Anna-vindarna har ju funnits så länge man kan minnas. Vissa tror till och med att ytterligare höjning av temperaturerna över land skulle kunna minska dessa vindar läste jag någonstans.

Sankta Anna-vindarna har ju funnits så länge man kan minnas. Vissa tror till och med att ytterligare höjning av temperaturerna över land skulle kunna minska dessa vindar läste jag någonstans.
Ja, vindar drivs väl utav temperaturskillnader, så blir det mindre skillnad mellan ökenområden i öster och västkusten så skulle det teoretiskt blåsa mindre.

VW har satsat på elbilar vilket blivit en katastrofal flopp. Jag hoppas att denna bil kan rädda den tyska
bilindustrin:
Återstår att rensa ut i EU.
Problemet som VAG har är överprisade bilar som håller låg kvalité, kolla på ditt exempel tex nästan 40 000£ för basmodellen!
Jag skulle aldrig betala detta för en bil.
Sambon ska byta tjänstebil till sommaren och ska då köpa loss den befintliga så får jag en treåring för vettiga pengar.

Tänk om vi levde i en värld där alla bilar var elbilar.
Där det skulle kännas som helt naturligt att alla körde elbilar, och ingen ifrågasatte om detta var bra..
Och så kommer en ny uppfinning, "förbränningsmotorn"! Tänk så bra de skulle sälja.
Ett fordon som väger hälften, halva priset, som bara sliter en fjärdedel så mycket på vägarna.
Ett fordon som kan tankas 1/10 av tiden och har en räckvidd på upp till 4 gånger sträckan - oavsett om det är -30° eller +40°.
Ett fordon som är oberoende av den enormt skadliga användningen av ohållbara sällsynta jordartsmetaller för att driva det och som använder mycket mindre stål och annat material i produktionen.
Tänk bara på hur upphetsade folk skulle vara över en så ny teknik. Den skulle sälja som varmt bröd!
(fick lov att dela)

Där det skulle kännas som helt naturligt att alla körde elbilar, och ingen ifrågasatte om detta var bra..
Och så kommer en ny uppfinning, "förbränningsmotorn"! Tänk så bra de skulle sälja.
Ett fordon som väger hälften, halva priset, som bara sliter en fjärdedel så mycket på vägarna.
Ett fordon som kan tankas 1/10 av tiden och har en räckvidd på upp till 4 gånger sträckan - oavsett om det är -30° eller +40°.
Ett fordon som är oberoende av den enormt skadliga användningen av ohållbara sällsynta jordartsmetaller för att driva det och som använder mycket mindre stål och annat material i produktionen.
Tänk bara på hur upphetsade folk skulle vara över en så ny teknik. Den skulle sälja som varmt bröd!
(fick lov att dela)
Nja nu låg ju förbrännings motorn i samma serie som elmotorn då vid sekelskiftet 1800-1900 men då olja var det billigaste och elen var ju inte som nu.
Så självklart vart det oljedrivet.
De har liksom hundra års försprång.
Skitsamma jag skiter i vad ni kör men dra inte några kvasi paralleller när man skiter i historien.

(fick lov att dela)
Hade passat bättre i tråden "Dagens skratt"

Nja nu låg ju förbrännings motorn i samma serie som elmotorn då vid sekelskiftet 1800-1900 men då olja var det billigaste och elen var ju inte som nu.
Så självklart vart det oljedrivet.
De har liksom hundra års försprång.
Skitsamma jag skiter i vad ni kör men dra inte några kvasi paralleller när man skiter i historien.
Skulle vilja påstå att de gröna och klimatalarmister tror sig ha krattat manegen för dessa elbilar. Men de har i sitt kompletta oförstånd/okunskap skjutit sig själva i foten då de avskaffar kärnkraften som är bllig samt även planerbar, och jo den var billig och Sverige skulle kunnat haft en elbilspark som heter duga om de låtit denna kvarstå. Nu blir just elbilen ganksa snart inte intressant längre då kärnkraftsmotståndarna inte hade skalle att förutse problemen med vindkraft, helt ohållbart med icke planerbar energi :laugh2: :laugh2:

Tillbaka
Topp