kolla här alla klimatskeptiker

Deras arbete skall vara att förmedla nyheter inte personliga åsikter och försöka påverka folk i någon riktning.
Dom skall förmedla nyheter med all tillgänglig fakta sen skall enskilde människan göra egen utvärdering av det han/hon läst.

Det är skillnad på att nyhetsförmedla och föra propagandakrig.
Svensk kvällsmedia är ju extrema idag, blir bara värre och värre.
Dom har tydlig politisk agenda och försöker styra folket till likatänkande.
Sysslar även dessa med "propagandakrig" när dom tar upp resultat från WWA-studien ?

Sysslar även dessa med "propagandakrig" när dom tar upp resultat från WWA-studien ?

För det första skrev jag om svensk media.
För det andra så är jag inte foliehatt och märkte av klimatförändringar redan på 90 talet när vi började få medelhavsfisk i trålarna.
Har även en av kurserna 7,5 poäng på chalmers gällande marin biologi där han som inhytd höll kursen är väldsledande inom studier gällande klimatförändingar och han sa att finns inga säkra studier åt en eller andra hållet, då blev han direkt stoppad av han som var kursledaren att här på chalmers gäller policyn att klimatförändringarna påverkade av människan gäller inget annat får läras ut.
Då frågade han vilken kunskap han hade i ämnet och hur han som föreläsare kan hålla en objektiv föreläsning om han är tvingad att stå för nåt hans forskning inte visat än vilket håll som stämmer.
Mitt inlägg gällde media i Sverige idag.

Precis.

Sitter ändå efter över 100 års utveckling fortfarande avgasrör på dessa bilar och utvecklingen av dem går i snigelfart jämfört med elbilarna så känns som en (gas) pipe dream det där @Krister drömde om.

Tror personligen att inga nya bilar med förbränningsmotor kommer ens existera efter 2035.
Jag såg filmen om Bob Dylan på bio igår. Utspelades på 60-talet. Filmen igenom är precis allt tillverkat i USA. Vackra bilar allt var bara så jäkla mycket snyggare och stiligare. Nu går alla inkl jag i jävla joggingdress och skor och typ allt tillverkat direkt eller indirekt i Asien. Så ja vissa saker var bättre förr..inge jävla gangsterrap utan folkmusik. 555

Frågan är, skeptikerna sa samma sak om ozonhålet, efter produkter stoppats så har man väl sett en återväxt av ozonhålet?

Jag såg filmen om Bob Dylan på bio igår. Utspelades på 60-talet. Filmen igenom är precis allt tillverkat i USA. Vackra bilar allt var bara så jäkla mycket snyggare och stiligare. Nu går alla inkl jag i jävla joggingdress och skor och typ allt tillverkat direkt eller indirekt i Asien. Så ja vissa saker var bättre förr..inge jävla gangsterrap utan folkmusik. 555
Nä du, väldigt få som går i joggingdress till vardags, kanske nån show off men är ingen vanlig vardagsklädsel bland folk internationellt.

Det var inte bättre förr men det är sämre nu :laugh2:

Tror mer är du som går runt i det och lite wanna be look Sopranos.
Allmäna klädseln vare sig i Thailand eller svenskar i Sverige är ju inte träningsbyxor.
Kanske gangster wanna be och allmäna gangsterb…ar springer runt i men det är f…or som förstör Sverige.

Senast redigerad av en moderator:

Du börjar nog bara bli gammal. ;):xmas_smiley:

Men visst upplevde man många saker som roligare förr. Känner detsamma. :)

Tror mer är du som går runt i det och lite wanna be look Sopranos.
Allmäna klädseln vare sig i Thailand eller svenskar i Sverige är ju inte träningsbyxor.
Kanske gangster wanna be och allmäna gangsterbögar springer runt i men det är fittor som förstör Sverige.
Moget

jag befinner mig i England och de under 40 går oftast i sånt men ok tyck vad du vill

Även jag drar ibland på ett par snabba byxor när i Sverige ibland.
Men det är jag, skiter i allt men dom runt mig ser jag mest normalt klädda.
Inte kostym men jeans, tröja och jacka.
Sen skiter jag i vilket och bryr mig inte..
Går i fodrade arbetskängor i sverige långkalsonger och byxor som passar vädermässigt, när bodde på öarna overall.
B..a runt i märkeskläder är inte min grej mer klädsel som fullföjer funktion.

Jag skulle borda en turkish air flight och det var nog ett 40 tal svarta amerikaner och ingen gick i nåt annat.

Jaja de var nog inte mer mafia än du iaf
Jag klär mig inte som svarta amerikaner utan som svensk.
Du kan ni..er digga men det är inte jag.
Jag är svensk, vit har svenska värderingar och klär mig som en vuxen sådan med.
Här är jag klädd för motion och inget ni..er häng i förrgår.
Jag är en vit svensk man inget wannabe.

20250128_111510.jpg

Jag skulle borda en turkish air flight och det var nog ett 40 tal svarta amerikaner och ingen gick i nåt annat.

Jaja de var nog inte mer mafia än du iaf
Att du orkar svamla i hur folk klär sej nog har du lite göra, sen oljeblandad
bensin ,finns inte många fordon som går på det, sen spydde väl en tvåtaktare
ut 30 % av bränslet ok lukta gammal dags men då var inte du med, snorunge

Är det inte så att man har kläder som är sköna att bära till vardags, räknar
ett flyg till det, kläder vid det tillfälle ibland kostym, begravningar, giftermål,
dop och såna saker. Sen om nån tokstolle tycker det är fel varför bry sej,
stollar finns överallt

Att du orkar svamla i hur folk klär sej nog har du lite göra, sen oljeblandad
bensin ,finns inte många fordon som går på det, sen spydde väl en tvåtaktare
ut 30 % av bränslet ok lukta gammal dags men då var inte du med, snorunge

Din Ford går på oljeblandad bensin med tanke på hur slitna kolvringarna är och ventiltätningar som inte ens var täta när dom var nya.

Tillbaka
Topp