kolla här alla klimatskeptiker

Nej jag tycker inte att vi ska rätta oss i leden när det gäller orimliga klimatmål. Sverige är bland de bästa i klassen när det gäller klimatutsläpp och inte många andra länder kommer att klara målen. Äger vi inte frågan bör vi ta tillbaka den.
Att bäst i klassen ska drabbas av böter säger väl allt om korkade klimatmål.

För övrigt är det bättre för miljön i Asien att vi slutar köpa bioolja därifrån för att döva samvetet.
Den oerhörda miljöförstöring som sker på Borneo och övriga SOA är fruktansvärda tragedier.
Skövla och elda land och utrota vilda djur för att blanda in palmolja i svensk diesel.

Fy f****n

Hej

Ja en av politikernas och regeringars uppgifter är att styra och leda i rätt riktning och det även om det inte alltid är så att det finns en folklig majoritet för detta, det är inte alls speciellt ovanligt att ett beslut tas i EU som vår regering tvingas implementera och följa trots att det inte finns en medborgerlig majoritet för detta, det känner du nog till om du tänker efter.

Mvh isan lover
Dom som röstade för EU medlemskapet kände nog inte till det eller förträngde. Hur jag röstade vet nog de flesta här inne. När det sedan kommer till miljö så anser jag att vi borde göra många förändringar men denna koldioxid hysteri har ju sedan länge kört i diket, ett skämt.

Att bäst i klassen ska drabbas av böter säger väl allt om korkade klimatmål.

För övrigt är det bättre för miljön i Asien att vi slutar köpa bioolja därifrån för att döva samvetet.
Den oerhörda miljöförstöring som sker på Borneo och övriga SOA är fruktansvärda tragedier.
Skövla och elda land och utrota vilda djur för att blanda in palmolja i svensk diesel.

Fy f****n
Ja är väl ett utmärkt exempel på hur korkad hela diskussionen är inom EU

Hej

Våra grannländer har också krav på sig att minska sina utsläpp precis som alla andra länder i EU.

Bensin och diesel är inte framtiden det är bara att inse, resor till och från jobbet där kollektiva färdmedel saknas får man lösa genom avdrag i deklarationen, att missa miljömålen och betala 10 tals eller t.o.m 100 miljarder i böter till EU är ingen lösning.

Mvh isan lover
Vi betalar en medlemsavgift till EU för privilegiet att få betala böter

Tillåt mig att småle

Blykalla är en svensk utveckling av små kärnkraftverk som använder flytande bly.
Man kan köpa aktier utan något BankID. 6.700 kr kostar en aktie via mäklaren Accumeo
Aktien har ökar 25% på ett år. Jag suger vidare på karamellen.

Nej jag tycker inte att vi ska rätta oss i leden när det gäller orimliga klimatmål. Sverige är bland de bästa i klassen när det gäller klimatutsläpp och inte många andra länder kommer att klara målen. Äger vi inte frågan bör vi ta tillbaka den.
Hej

Man kan ju tycka vad man vill om det som beslutas i EU men det är ändå det som gäller och bryter man mot EU lagar och beslut så riskerar man höga böter, jag röstade personligen Nej till EU men det hjälper ju inte nu när vi är medlemmar.

Mvh isan lover

Hej

Man kan ju tycka vad man vill om det som beslutas i EU men det är ändå det som gäller och bryter man mot EU lagar och beslut så riskerar man höga böter, jag röstade personligen Nej till EU men det hjälper ju inte nu när vi är medlemmar.

Mvh isan lover
Förmodligen bättre då att ta böterna istället för att förstöra tillväxten totalt. Fast då nästa inga länder klarar klimatmålen 2030 så lär det inte bli några böter. Och återigen då så säger ju inte Sossarna heller att bränslepriserna ska höjas. Då var dom väl för sänkta bränslepriser?

Jimmie säger i dagens Aftonbladet att det är ingen brådska med klimat målen. Nu måste Sverige satsa på tillväxten för att Sverige kan försvara sig mot Ryssland och återigen Jimmie är ingen Putinfan vad man än säger på västkusten.
Nä men dra mig baklänges uppför Kebnekajse, gunnarg inte bara läser utan även gillar det som står i AB !!! Det trodde jag minsann aldrig skulle hända ! 555

Motsvarande 11,78 kr för 95 oktan idag på Teneriffa, utan några fjantiga tillsatser. Det är helt OK.
Kör man ett stycke finns det 95 oktan för 10,80 kr.
Det finns dock de som driver kampanjen ”en centimos per liter” till den "gröna omställningen!,
dvs teknik som gör elnätet mindre robust.
Det har alltid funnits skadedjur.

95.webp

Några synpunkter på ett av dessa stolleprojekt kring CO2-religionen.

"Jag kontaktade även företaget och fick tala med Gustav, en handläggare som artigt tog emot mina synpunkter. Men det var uppenbart att han inte hade en aning om fotosyntesen eller gasfysik, var jordens förråd av CO2 finns till stor del eller exempelvis om Henrys lag (som säger att gastrycket mellan hav och atmosfär strävar mot balans). Dvs. tar man bort CO2 från atmosfären så ersätts den genom utgasning från den havslösta CO2-gasen. Haven innehåller dessutom mer än femtio ggr mer CO2 än atmosfären. Så man får se fram emot en rejäl miljardrullning, ett formidabelt sisyfosprojekt!"

Nu skall man väl i ärlighetens namn nämna att utgasningen sker med en viss fördröjning, så man kan på mycket kort sikt minska halten i atmosfären så det blir bara en kortsiktig "glädje".

Några synpunkter på ett av dessa stolleprojekt kring CO2-religionen.

"Jag kontaktade även företaget och fick tala med Gustav, en handläggare som artigt tog emot mina synpunkter. Men det var uppenbart att han inte hade en aning om fotosyntesen eller gasfysik, var jordens förråd av CO2 finns till stor del eller exempelvis om Henrys lag (som säger att gastrycket mellan hav och atmosfär strävar mot balans). Dvs. tar man bort CO2 från atmosfären så ersätts den genom utgasning från den havslösta CO2-gasen. Haven innehåller dessutom mer än femtio ggr mer CO2 än atmosfären. Så man får se fram emot en rejäl miljardrullning, ett formidabelt sisyfosprojekt!"

Nu skall man väl i ärlighetens namn nämna att utgasningen sker med en viss fördröjning, så man kan på mycket kort sikt minska halten i atmosfären så det blir bara en kortsiktig "glädje".
Nu växer isen i Antarktis. Det verkar som klimatforskarna har missat något väsentligt.
Det enda man kan tro på ör de fysikaliska lagarna:
Isberg och fruset havsvatten smälter också vid varma temperaturer men bidrar inte i någon större utsträckning till havsnivåhöjningen.
Detta beror på att de redan finns i vattnet. Mängden vatten de förtränger som is är ungefär densamma som den mängd vatten de tillför havet när de smälter. Antarktis är en kontinent, den största delen flyter inte. Rätt kyligt där, sådär 60 minusgrader.

Tror nog snarare att det är du som läser statistik som hum-hum läser bibeln.
Precis som när dina kompisar skriker ut att nu är vi nära jordens undergång som dom har varnat för dom senaste 30 åren. :thumbsdown:

Tillbaka
Topp