kolla här alla klimatskeptiker

Vadå rent. så in i helvete fullt med läkemedelsrester att det är för dyrt att rena till dricksvatten.

Hej

Allt är ju relativt, men vattnet där är åtminstone såpass rent att dom fiskar som planterades ut kunde leva där och jämför man med många andra större städer så är det nog ändå renare än idom flesta andra städer av den storleken.

Mvh isan lover

Hej

Allt är ju relativt, men vattnet där är åtminstone såpass rent att dom fiskar som planterades ut kunde leva där och jämför man med många andra större städer så är det nog ändå renare än idom flesta andra städer av den storleken.

Mvh isan lover
Havsöringen klarar inte någon större mängd föroreningar , rommen förstörs ganska snart och ingen reproduktion finns mer , så skitigt är nog en överdrift då det varje år producerars ny smolt av både Lax och Havsöring , Om Harren leker där låter jag vara osagt , men den tål definitivt inte något skit i vattnet

Stockholms Ström är mycket rent, vågar mig på att gissa kanske det renaste vatten någon miljonstad har, Lax ,och Öring samt Harr i ett strömmande vatten. det är något att vara stolt över, Min far och den numer avlidne Wille Utter var en av de största ivrarna i detta projekt med fisket samt utsättning av Havsöring och Harr, har inte fiskat där nu på många år, så vet inte hur beståndet är nu

Kolla in vilken del av mälaren de tar vattnet ifrån. Inte är det i närheten av Stockholm. Absolut inte från Strömmen
Strömmen är bräckt vatten eller mälarvatten beroende på var du står efter strömmen, Vi diskuterade strömmen och du påstod att detta var så mycket läkemedel så det var för dyrt att rena , var tar de enligt dig vattnet , och vilken källa skriver att det är fullt med läkemedelsrester ?

Kolla in vilken del av mälaren de tar vattnet ifrån. Inte är det i närheten av Stockholm. Absolut inte från Strömmen
Görvelns vattenverk ligger mitt emot Färingsö , vad får dig att tro det vattnet är renare än det som rinner i Stockholms ström, menar du att det släpps ut läkemedel i i från/ i Stockholm i öppna avlopp . eller hur menar du ? Gärna en källa på ditt påstående, är intresserad och vill ha fakta på detta då jag har kontakter som i så fall stort intresse för att gå vidare med denna information till organisationer som värnar om Mälarens samt strömmens vatten

Strömmen är bräckt vatten eller mälarvatten beroende på var du står efter strömmen, Vi diskuterade strömmen och du påstod att detta var så mycket läkemedel så det var för dyrt att rena , var tar de enligt dig vattnet , och vilken källa skriver att det är fullt med läkemedelsrester ?
Bräckt vatten är det väl från Öland ändå upp i Bottenviken. Har aldrig hört att dom fått makrill i Östersjön :p ;)

Bräckt vatten är det väl från Öland ändå upp i Bottenviken. Har aldrig hört att dom fått makrill i Östersjön :p ;)
Allt är relativt , Då kan man ju säga att Nordsjön är bräckt i förhållande till Röda Havet :p Men visst är det så , Makrillfiske är kul , brukade jag syssla med utanför Lysekil förr i tiden , en av mina favoritplatser

Fö. så skrev jag ju heller inte att det är saltvatten, När söt och bräckt blandas vad blir det då Micke T ?? Fortfarande bräckvatten som jag ser det ;)

Fy på dig. Är från trakten... =)
Skämt åsido , jag gillar folket i Göteborg , mycket lättsamma , kom in i en butik , tror det var HM för många år sedan , en glad expedit skrattade när jag ställde en fråga om ett par Jeans "Vad har ni för väder i Stockholm frågade hon men glimten i ögat " En episod jag minns sen många år , en charmig Göteborgska var dettta :thumbsup:

Skämt åsido , jag gillar folket i Göteborg , mycket lättsamma , kom in i en butik , tror det var HM för många år sedan , en glad expedit skrattade när jag ställde en fråga om ett par Jeans "Vad har ni för väder i Stockholm frågade hon men glimten i ögat " En episod jag minns sen många år , en charmig Göteborgska var dettta :thumbsup:
Ja vi har det i oss här nere på västkusten, att vara trevliga :)
Även om man inte kan tro det här inne ibland :p;)

Tillbaka
Topp