kolla här alla klimatskeptiker

Grådassig, jag tro att du har snubblat över en fake news. Bättre att läsa officiella handlingar.

I denna "Underkastelse till senatsutredning" står det vidare:
”While he worked at JCU and AIMS, all his salary and research funding was directed through those institutions – he did not receive anything but his regular institutional salary. Dr Ridd is now working, without payment, to improve Quality Assurance systems in science.
Forskningen som han bedrev kan jag inte säga mycket om, eftersom jag inte har läst den. Jag skulle inte kunna säga mycket om metodval, insamling av data och hans slutsatser. Det lämnar jag gladeligen över till andra. Jag kan inte heller säga mycket kring hans avskedande från institutionen för att ha brutit mot universitets uppförandekod.

Vad jag däremot kan säga är att det är viktigt att kunna återupprepa en studie och därigenom kunna utreda om vetenskapligt konsensus fortfarande gäller, oberoende av populistisk dogma från alla håll. Att helt enkelt kunna vetenskapligt ifrågasätta studier.

Det är också viktigt att kunna se styrkor och svagheter i den metod man använder och hur stort område man täcker in. Det är så otroligt många parametrar i exempelvis vattenstudier, så det är förstås inte allt man kan ta med.

Jag lämnar denna frågan därhän nu och återgår till lite meditation.

Just det, "det är viktigt att kunna återupprepa en studier. Det var just det som var Peter Ridds, att anklaga universitetet och anställda för att inte verifierade sina studier.

Det finns ju naturligtvis ett intresse att skapa alarmistiska budskap, Soros är en av de som gärna sponsrar de organisationer som Greta tillhör, men det finns säkert stora ekonomiska intressen även från annat håll

Det finns ju naturligtvis ett intresse att skapa alarmistiska budskap, Soros är en av de som gärna sponsrar de organisationer som Greta tillhör, men det finns säkert stora ekonomiska intressen även från annat håll
Kan det finnas politiska intressen? Innan Bolund åkte ut till vänster lovade han att Sverige skulle ge nästan dubbelt så mycket i bidrag till IPCC. Det skulle medföra: 2022: 8,5 miljarder kr och 2025: 15 miljarder kr. En givmild person den där Bolund! Med tanke på att det är så många representanter för Afrika är på mötet i Egypten tycker jag att 8,5 miljarder hellre användes till att bygga 24.000 skolor i Afrika.

Kan det finnas politiska intressen? Innan Bolund åkte ut till vänster lovade han att Sverige skulle ge nästan dubbelt så mycket i bidrag till IPCC. Det skulle medföra: 2022: 8,5 miljarder kr och 2025: 15 miljarder kr. En givmild person den där Bolund! Med tanke på att det är så många representanter för Afrika är på mötet i Egypten tycker jag att 8,5 miljarder hellre användes till att bygga 24.000 skolor i Afrika.
Jag tycker för min del att dessa skall tillbaka till skattebetalarna, varför skall Afrika ha mina surt förvärvade slantar, nu räcker det med godhet från vänstern

Jag tycker för min del att dessa skall tillbaka till skattebetalarna, varför skall Afrika ha mina surt förvärvade slantar, nu räcker det med godhet från vänstern
det verkar vara en tillnyktring på gång. Godhet kan övergå till dumhet.

det verkar vara en tillnyktring på gång. Godhet kan övergå till dumhet.
Ooops! Paradigmskifte på gång?

"Vi påverkar nog klimatet mer än vi tror.
Men det är inte med CO2 utan med SO2, som bildar aerosoler.
Dessa kyler via molnbildning.
Vi har plockat bort SO2 från våra fossila utsläpp och fått rejält mer solinstrålning.
20% fler soltimmar och ca 15% mer instrålning.
Samtidigt är SO2 utsläppen i väst nere på rekordlåga nivåer, 90% har plockats bort, så utvecklingen kan bromsas. "

Now It’s Claimed Anthropogenic Global Warming Is Driven By Aerosol Emissions Reductions, Not CO2

Jag undrar vad för ekonomiska intressen miljölobbyn har. Kol och oljeindustrin kan jag förstå har ett stort intresse att få fortsätta sina verksamheter. Det genererar pengar. Men vad har miljölobbyn ut av svartmåla?

Kol och oljeindustrin har bra många miljarders miljarder att förlora på att inte kunna producera fossila bränslen.

Bara en sådan där liten undran i misstänkliggörandets tidevarv.

Tillbaka
Topp