Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mitt företag jag jobbar för och som jag ägde i 20år har en omsättning på nära 100 miljoner med drygt 30 anställda och det kallar ni för oseriöst? Vilka idioter ni är. Vet du hur mycket pengar jag har bidragit med till skattkistan?
Snökaos har drabbat Bayern i södra Tyskland. Tidningen Bild rapporterar att det är det kraftigaste snöfallet sen 2006. På Münchens flygplats tippade ett Cessna-flygplan över av snömängderna.
Snökaos har drabbat Bayern i södra Tyskland. Tidningen Bild rapporterar att det är det kraftigaste snöfallet sen 2006. På Münchens flygplats tippade ett Cessna-flygplan över av snömängderna.
Minus tio grader i Bayern, 3 cm is på oplogade gator, 650 insatser av brandkåren för att röja efter nedfallna träd, hundratals flygpassagerare i vänthallen. Inga tåg, inga spårvagnar.
"Det varmaste året i historien", varnar en klimatexpert.
Minus tio grader i Bayern, 3 cm is på oplogade gator, 650 insatser av brandkåren för att röja efter nedfallna träd, hundratals flygpassagerare i vänthallen. Inga tåg, inga spårvagnar.
"Det varmaste året i historien", varnar en klimatexpert.
Efter hård kritik kommenterar COP28:s ordförande Sultan al-Jaber sitt tidigare uttalande om att det inte finns vetenskapliga bevis för att fossila bränslen måste fasas ut för att nå klimatmålen.
Här är en Citation X och den är betydligt större än den Cessna som du har lagt in en bild på, det ser mer ut som en Citation 1 eller 2, jag jobbade ju med bl.a Cessnor, Lear Jets och Falcons Business Jets motorer i över 30 år.
Efter hård kritik kommenterar COP28:s ordförande Sultan al-Jaber sitt tidigare uttalande om att det inte finns vetenskapliga bevis för att fossila bränslen måste fasas ut för att nå klimatmålen.
Antag att din chef kallar in dig efter lunchen på jobbet.
"-Jag hörde att du uttryckte tvivel om 1,5-gradersmålet.
Du vet väl att det råder konsensus?"
"Förlåt chefen, det var dumt av mig att tänka själv"
Antag att din chef kallar in dig efter lunchen på jobbet.
"-Jag hörde att du uttryckte tvivel om 1,5-gradersmålet.
Du vet väl att det råder konsensus?"
"Förlåt chefen, det var dumt av mig att tänka själv"
Det han hända att "fritänkaren" studerat vetenskapliga rön och ramlat över Henry´s lag.
Naturen strävar mot balans mellan gasens partialtryck ovan och under vattenytan (Henry´s lag).
Partialtrycket stiger och sjunker med temperaturen. Under Lilla Istiden blev haven kallare, så att de absorberade mera koldioxid. Havens förråd av koldioxid blev c:a 50 gånger så stort som atmosfärens.
Sedan 1870 har klimatet blivit varmare och även haven. Koldioxidens partialtryck i vattnet har stigit, så att den diffunderat upp i luften och successivt höjt halten där.
Således visar halten en jämn stigning sedan noggranna mätningar började 1957. Utsläppens volym har också stigit, men takten har varierat med konjunkturerna.
Klimatkrisen är ett missförstånd
Det han hända att "fritänkaren" studerat vetenskapliga rön och ramlat över Henry´s lag.
Naturen strävar mot balans mellan gasens partialtryck ovan och under vattenytan (Henry´s lag).
Partialtrycket stiger och sjunker med temperaturen. Under Lilla Istiden blev haven kallare, så att de absorberade mera koldioxid. Havens förråd av koldioxid blev c:a 50 gånger så stort som atmosfärens.
Sedan 1870 har klimatet blivit varmare och även haven. Koldioxidens partialtryck i vattnet har stigit, så att den diffunderat upp i luften och successivt höjt halten där.
Således visar halten en jämn stigning sedan noggranna mätningar började 1957. Utsläppens volym har också stigit, men takten har varierat med konjunkturerna.
Klimatkrisen är ett missförstånd
Som sagt, du har tolkat allting på ett sätt så att det ska passa in i din världsbild du fick i syslöjden. Du googlar efter saker som passar med hur du vill att det ska vara. Det är inte samma sak som att tänka själv.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.