kolla här alla klimatskeptiker

Alltid lika skoj att läsa om vattenbrist på en ö.
Vad har du omkring ön om inte vatten.
Finns fina reningsverk för havsvatten idag.
Flera länder lär bli tvungna att börja använd havsvatten i framtiden.
Men det ska ju väntas in i det sista så man får stora problem.

Nästa galenskap är i alpländerna.
Man gnäller om att snösmältningen går för fort och att glaciererna minskar.
Och vad gör man,,ingenting.
Istället låter man miljontals kubikmeter friskt fint vatten rinna ut i...havet.
Börja bygg fördämningar/reservoarer och lagra vatten istället för att gnälla.
Dom har gigantiska berg dom kan göra bergrum i och lagra vatten.
Det går även att anlägga konstgjorda sjöar om man vill.
Det är IQ fiskmås som pågår lite överallt och ingen handling.

Var det olämpligt av mig med några inlägg om Finland i detta thaiforum eller gäller olämpligheten bara TV i tråden om klimatet? Det kan ju vara bra att veta!

Nu är jag inte Räven, men.....

Eftersom åtminstone du är i Finland så har det väl en viss anknytning till forumet eller dess medlemmar.
Om det är rea på mikrovågsugnar i Argentina har nog däremot inte någon större anknytning till forumet eller dess medlemmar och därav slipper du åtminstone en länk från mig angående rea på just mikrovågsugnar i Argentina

GyOtJj9WMAEedoP.webp

Samma drev skulle inte jag säga. Jag hör nog till mitt eget lilla drev i så fall.

Men vill du att jag ska posta länkar utan kommentarer eller reflektioner över all jag hittar i tidningarna, så ska jag gärna höra till ditt drev och klippa och klistra tills fingrarna blöder.
Ja länkar utan åsikter suger. Blir ju som en kopia på sosse media här :thumbsdown:

Nej, men jag hatar den vuxenmobbing som förekommer på detta forum och ibland kan jag inte låta bli att visa att jag tycker så.Att det gör mig illa omtyckt i vissa kretsar bekymrar mig inte det minsta, jag har goda vänner så det räcker och blir över. :)
Bara så jag förstår rätt. När du svarar emot vissa medlemmar här så gör du det som individ. Men när vissa andra gör det så tillhör dom ett drev och är mobbare. Glasklart.

Underbar rapport om att man uppskattar saker, och ja, slutledningen, att så många fler riskerar drunkna i svedala när sommarvädret uppskattas till ca 1,4 grader mer än det 'borde" ha varit om inte mäniskan fans, typ.

Lika bra att fler av oss drunknar då, eller..... :kewl_transparent:

"lite citat"
– Vår uppskattning är att värmeböljan blev cirka två grader varmare än den skulle ha blivit utan klimatförändringar, säger Amalie Skålevåg, klimatforskare vid Norges meteorologiska institut på en presskonferens med WWA.

Den här värmeböljan var ovanlig, menar författarna till studien.

Om den globala uppvärmningen stiger ännu mer, kommer värmeböljor att vara fem gånger vanligare och 1,4 grader varmare i Sverige, Norge och Finland år 2100, visar WWA:s analys.

I studien är just drunkningar ett exempel på en risk som kommer med värmen, när människor helt enkelt försöker hitta sätt att svalka sig. I sommar har 31 personer dött på grund av drunkning.

Nu är jag inte Räven, men.....

Eftersom åtminstone du är i Finland så har det väl en viss anknytning till forumet eller dess medlemmar.
Om det är rea på mikrovågsugnar i Argentina har nog däremot inte någon större anknytning till forumet eller dess medlemmar och därav slipper du åtminstone en länk från mig angående rea på just mikrovågsugnar i Argentina
Har du bytt världsdel nu Argentina?
Det går fort i hockeyn.
Ja som fick för mig att Mongoliet var det hetaste.

Tillbaka
Topp