Köpte flygbiljett direkt från thai

Bahten

Aktiv medlem
Jag bokade flyg direkt med thai airways
Efter betalningen fick jag ett mail med electronic ticket se nedan
Ska den visas på flyggplatsen?
Jag undrar också om jag ska visa upp mitt kredit kort?
Ligger electronic ticket på kredit kortet?
Är det något mer jag behöver visa upp förutom passet?
Funderar på om det har blivit rätt
Sist bokade jag genom odenresor det var inte samma procedur med biljetten
Jag flyger den 13 mars 4 veckor direktflyg pris 5600 kr

This document is automatically generated.
Please do not respond to this mail.

ELECTRONIC TICKET
PASSENGER ITINERARY RECEIPT

THAI WEB COPENHAGEN DATE: 16 FEB 2016
4TH FL. 16 RAADHUSPLADSEN AGENT: 0008

THE PICTURE IDENTIFICATION, INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY
PHONE OR INTERNET, SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN

När jag har bokat inrikesbiljett med Thai har dom krävt att man visar kreditkortet vid check in. Det har räckt med detta förutom pass och E-ticket. Trevlig resa!

Har åkt Thai från Cph med ta många gånger och även med andra bolag men aldrig behövt vissa kreditkort. Ha sitt bokningsnumer är aldrig fel och det är ju inget problem att ha kreditkortet i plånboken.

Samma här men jag har aldrig bokat direkt från deras hemsida för flyg från CPH, endast inrikes från och till BKK.

Bokade just flyg med Thai airways för min fru och dotter, som åker innan oss. De ville inte byta flygplats så blev Thai. Då de har med sig resväska blev det inte så mycket dyrare än lågprisbolaget.

Dock så ska de visa upp kreditkortet jag betalade med vid incheckningen. Det funkar ju inte då jag inte är med. Ringde Thai Airways, om jag kommer in till deras kontor med bokningsnummer, kreditkort och leg, eller mailar detta så tar de bort den spärren. :thumbsup:

Bokade just flyg med Thai airways för min fru och dotter, som åker innan oss. De ville inte byta flygplats så blev Thai. Då de har med sig resväska blev det inte så mycket dyrare än lågprisbolaget.

Dock så ska de visa upp kreditkortet jag betalade med vid incheckningen. Det funkar ju inte då jag inte är med. Ringde Thai Airways, om jag kommer in till deras kontor med bokningsnummer, kreditkort och leg, eller mailar detta så tar de bort den spärren. :thumbsup:
Tack! Det kan vara en mycket användbar upplysning för framtiden.

Senast redigerad av en moderator:

Men det gäller väl bara vid innrikesflyg?
Ok det står när man har betalt på deras hemsida men finns ju incheckningsapparater dom är inte så bra på att kolla kreditkort, iallafall inte den jag checkade in på för snart 2 månader sen ;)

Men det gäller väl bara vid innrikesflyg?
Ok det står när man har betalt på deras hemsida men finns ju incheckningsapparater dom är inte så bra på att kolla kreditkort, iallafall inte den jag checkade in på för snart 2 månader sen ;)
Det beror ju på om den som skall resa klarar av engelska exempelvis. Det känns lugnare om spärren är borttagen så att det garanterat fungerar även vid en manuell incheckningsdisk. Inga marginaler för missförstånd här.

Det beror ju på om den som skall resa klarar av engelska exempelvis. Det känns lugnare om spärren är borttagen så att det garanterat fungerar även vid en manuell incheckningsdisk. Inga marginaler för missförstånd här.
Men måste man visa det vid manuel incheckning på utrikesflyg, sist hörde jag att det bara gällde inrikes?

Jag kan kolla när jag fixar till spärren om det fungerar för både inrikes och utrikes ... känns ju som det borde vara samma bestämmelser.

Jag kan kolla när jag fixar till spärren om det fungerar för både inrikes och utrikes ... känns ju som det borde vara samma bestämmelser.
Men ni har väl flygit med Thai många gånger, har ni behövt visa upp kreditkort förut för utrikesflyg?
Jag behövde som sagt inte visa något, vore ju skumt om du kan gå och checka in i automaten utan att visa men går du till incheckning så måste du visa?
Du kan ju till och med checka in på nätet.
För inrikesflyg Thai air har det ju gällt länge det har vi till och med en tråd om här på forumet.

Men ni har väl flygit med Thai många gånger, har ni behövt visa upp kreditkort förut för utrikesflyg?
Jag behövde som sagt inte visa något, vore ju skumt om du kan gå och checka in i automaten utan att visa men går du till incheckning så måste du visa?
Du kan ju till och med checka in på nätet.
För inrikesflyg Thai air har det ju gällt länge det har vi till och med en tråd om här på forumet.
Jag har alltid köpt utrikesbiljetterna via resebyrå och då gäller inte detta. Bara via hemsidan.

Jag har alltid köpt utrikesbiljetterna via resebyrå och då gäller inte detta. Bara via hemsidan.
Jag köpte som sagt via Thai airs hemsida för inte sålänge sen och som sagt man kan både checka in på automat och via internet, så om det är ett krav så är det väldigt dåligt genomtänkt då det isåfall inte är svårt att kringå det om det bara är vid incheckningsdisken det är uppvisning av kreditkort som gäller.

Jag köpte ju biljett direkt från thais hemsida och jag behövde aldrig visa kortet
Första gången beställde jag via resebyrå då sa dem om jag beställde via thai direkt så måste jag visa kortet, men det behövde jag inte

Jag har köpt biljetter inrikes på Thais hemsida till mina svärföräldrar och dom var tvungna att köpa nya på Suvarnabhumi eftersom jag hade betalat med mitt kort. Så den missen gör jag inte igen.

Jag har köpt biljetter inrikes på Thais hemsida till mina svärföräldrar och dom var tvungna att köpa nya på Suvarnabhumi eftersom jag hade betalat med mitt kort. Så den missen gör jag inte igen.
Som sagt på inrikes har det gällt länge men med så många som reser med Thai här är det någon som behövt visa kreditkort på utrikesflyg?

För ca en månad sedan så bokade min tjej en biljett med thai air till sverige
Hon frågade thai airways om jag kunde betala biletten då sa dem att det gick bra men dem sa att hon skulle ha en bild på mitt kort så hon skulle kunna visa upp det ifall flygplatsen begärde det
Jag har för mig att jag skriva skiva ett intyg som syntes på bilden med kortet.
Det svaret fick tjejen av thais airways personal när dem hade kampanj på central festival
Så där är säkert en spärr om man köper biljetten till någon annan
Det slutade med att hon köpte biljetten kontant på en resebyrå som hennes chef brukar använda

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar