Laglig införsel av vin till Thailand?

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Hur mycket alkohol är lagligt att ta in till Tailand när man kommer från Sverige?
Alltså inte vad man kan ta med sig utan vad säger lagen om att ta in alkohol och tobak?

När jag landat på Suvvan så brukar jag köpa mer sprit skattefritt. Jag måste visa biljett och de plastar in spriten. Vet ej varför det funkar men bryr mig inte.

När jag landat på Suvvan så brukar jag köpa mer sprit skattefritt. Jag måste visa biljett och de plastar in spriten. Vet ej varför det funkar men bryr mig inte.
I Sverige kan man inte köpa mer väl när man landat, jag har försökt?
Men i Norge fungerar det på samma vis, du går igenom tax free efter du landat och kan handla på dig.
Vad dom sen låter dig köpa på suvvan hjälper ju inte om tullen tar dig det är där regeln gäller om dom skulle kolla, vilket nog är sällsynt.
Kompis drog med sig hembränt genom tullen, sen när exets familj i byn fick smaka på det så fick exet smuggla med sig hembrännt när vi var i Sverige det var toppen på önskelistan.

Hur mycket alkohol är lagligt att ta in till Tailand när man kommer från Sverige?
Alltså inte vad man kan ta med sig utan vad säger lagen om att ta in alkohol och tobak?
En som är dum på alkohol har aldrig köpt. Varken cigg/öl/sprit/ vin.
Är detta så dyrt här i Thailand att det lönar sig att släpa med sig från andra länder?
Bara undrar.

Tillbaka
Topp