Läser ni böcker fortfarande?

Jaha,så du säger det! Vad är en hobbyjägare & finns det olika grader av jägare?
Du får gärna förklara för mig & säkert många andra som också är nyfiken på vad det är.
Kanske jag då hamnar i en annan klass.
En hobbyjägare är en som bara jagar för nöjets skull, åker på jaktsafari skjuter Lejon, gepard, Leopard, varg och andra djur för att ha som trofe utan att ta vara på mat.

Har aldrig haft någon far, så dom skiter jag i!
Då får du ge dig hän din landsmans helt underbara bok.
Arto Paasilinnas, Kollektivt självmord.
Ett gäng finnar som är missnöjda med livet men vill inte ta livet av sig ensamma utan de ska minsann göra det tillsammans.
Hur det går? Läs den.

80C62833-DE23-460B-A537-0EC90167137E.jpeg

Jag känner många hobbyjägare och alla är hur trevliga som helst.
Och det tycker jag även om jag inte själv är så intresserad av jakt.
Det var ju inte så jag menade, utan det var när dessa "hur trevliga sim helst personer" sticker ut i skogen med sin bössa för att skjuta djur bara för sitt eget höga nöjes skull.

Det var ju inte så jag menade, utan det var när dessa "hur trevliga sim helst personer" sticker ut i skogen med sin bössa för att skjuta djur bara för sitt eget höga nöjes skull.
Anade nog att det inte var personen i fråga du menade utan mer sättet att jaga.
Och jag håller med dig när det gäller den formen av jakt.

De flesta jägare jag känner tar till vara på köttet för eget bruk.
Men jag hade en arbetskamrat som erkände att det största nöjet när det gällde rådjursjakt var att lägga ner bytet.
Han tyckte inte ens om rådjurskött men likväl jagade han rådjur ofta.
När jag frågade vad han använde köttet till sa han att det mesta gick till hundmat.

Här är en till bra deckarserie.

Screenshot_20220712-174454_Nextory.jpg
Tack för tipset.:thumbsup:
Jag kollat lite men kan inte finna ut om det är en serie.
Vet du om det en handling så man måste läsa böckerna i en viss ordning?
Eller är varje bok en fristående berättelse?

Hon har ju skrivit några stycken.

1657699967667.png

Tack för tipset.:thumbsup:
Jag kollat lite men kan inte finna ut om det är en serie.
Vet du om det en handling så man måste läsa böckerna i en viss ordning?
Eller är varje bok en fristående berättelse?

Hon har ju skrivit några stycken.

1657699967667.png
Dom är fristående men jag läste dom i följeordning för viss följetong är det ju när det handlar om samma huvudpersoner.
En polis och en rättskäkare.

Jaha,så du säger det! Vad är en hobbyjägare & finns det olika grader av jägare?
Du får gärna förklara för mig & säkert många andra som också är nyfiken på vad det är.
Kanske jag då hamnar i en annan klass.
PanPan förklarade det utmärkt i sitt inlägg. Om du är intresserad av skytte , skulle jag kunna rekommendera skeet eller trap (hagel), eller det bästa, pistol/revolverskytte (finns inga bortförklaringar att skylla på någonting annat om du missar 50 poäng ringen) .

PanPan förklarade det utmärkt i sitt inlägg. Om du är intresserad av skytte , skulle jag kunna rekommendera skeet eller trap (hagel), eller det bästa, pistol/revolverskytte (finns inga bortförklaringar att skylla på någonting annat om du missar 50 poäng ringen) .
Ok. Har faktiskt tävlat i lerduveskytte tidigare & då i den grenen som heter nordisk trap,testat på även skeet och compact Sporting. Många år sedan fanns jaktstig,ett skytte där man gick i skogen och sköt på rörliga plåtfigurer & räknade poäng. I nordiska stilen var jag en plats från att bli uttagen till landslagsläger. Så hagelgevär klarar jag nog av,men inte pistol det är inte min grej.

Ok. Har faktiskt tävlat i lerduveskytte tidigare & då i den grenen som heter nordisk trap,testat på även skeet och compact Sporting. Många år sedan fanns jaktstig,ett skytte där man gick i skogen och sköt på rörliga plåtfigurer & räknade poäng. I nordiska stilen var jag en plats från att bli uttagen till landslagsläger. Så hagelgevär klarar jag nog av,men inte pistol det är inte min grej.
Bra!

Liknande trådar

B
Svar
64
Visningar
8 K
N

Tillbaka
Topp