Läser ni böcker fortfarande?

Man tvättar sig med tvål och vatten efter att ha använt rövduschen, tvättar inte du händerna du gnott runt skiten med papper?
Här fanns det absolut inte tvål och vatten efter man gjort sina behov.

40B6001F-25CB-4235-88E9-755F66ABBAD4.jpeg

31862DB4-5091-4B6C-B97B-18BF4997A3EA.jpeg

2140A7BF-5E5A-40C2-A7CD-A53C35EE2591.jpeg

Tvättställ har funnits men tvål har det vart svårare att finna.
Så toapapper efter sina behov är bättre än inget alls
Var väl inte ens dusch på dom bilderna utan skopa vatten, ingen som skrev att Thai var renligare, för ofta bara skölja ena handen i lite kall vatten.
Men tror vi västerlänningar som har hemma har många gngr water heater, tvål och tvättar båda händerna med tvål vid toa besök.

Var väl inte ens dusch på dom bilderna utan skopa vatten, ingen som skrev att Thai var renligare, för ofta bara skölja ena handen i lite kall vatten.
Men tror vi västerlänningar som har hemma har många gngr water heater, tvål och tvättar båda händerna med tvål vid toa besök.
Precis

Men ämnet började ju med att ”vem använder toapapper när det finns rövdusch”
Så eftersom toapapper bilden inte hade någon dusch så var ämnet helt onödigt ifrån början
Det var det jag ville visa med mina toa bilder också.

Tvättställ har funnits men tvål har det vart svårare att finna.
Så toapapper efter sina behov är bättre än inget alls
Jag har alltid toapapper i bilen om det skulle bli panik men oftast stannar jag vid bensinmackar längs vägarna och använder handikapptoan som nästan alltid finns där med både riktig toastol och rövspolare, sen får man tvätta sig så gott det går.
Thailändska gristoaletter undviker jag om jag kan.

Precis

Så eftersom toapapper bilden inte hade någon dusch så var ämnet helt onödigt ifrån början
Jag har alltid haft problem innan pga tunnt skinn och använder papper blir efter ett tag blodigt och sen kliar.
För mig sen jag flytta hit och har rövdusch i varje badrum/toalett inget sånt problem längre.
Innan med papper kliade och kändes aldrig som blev riktigt rent för nu med dusch inte det problemet.

Precis

Nu misstanker jag skarpt att toapapper bilden visst har "rövdusch", en variant som är kopplad till kranen i handfatet. Kanske @Jo-Be kan bekräfta eller dementera.

IMG_20221202_181347.jpg

IMG_20221202_181347~2.jpg

Jag har alltid toapapper i bilen om det skulle bli panik men oftast stannar jag vid bensinmackar längs vägarna och använder handikapptoan som nästan alltid finns där med både riktig toastol och rövspolare, sen får man tvätta sig så gott det går.
Thailändska gristoaletter undviker jag om jag kan.
Får väl göra ett kladdinlägg till.

Har faktist en egen toa på vägen mellan Surin och Yasoton :)

1670231480105.jpeg

Liknande trådar

B
Svar
64
Visningar
8 K
N

Tillbaka
Topp