Läser ni böcker fortfarande?

1677216599938.png

Har en kompis från England som letar böcker, finns det någon här som har några som ligger och samlar damm?

Laddat ner en ny bok idag som jag tänkt börja läsa nu innan jag somnar.
Måste nog gå och köpa mig en ny tablet, trött på att läsa på tel.
Men får nog bli att köpa i dutyfree på suvvan brukar vara lite billigare där plus att man ibland får extra rabattkuponger.

Screenshot_20230320_210731_Nextory.jpg

Laddat ner en ny bok idag som jag tänkt börja läsa nu innan jag somnar.
Måste nog gå och köpa mig en ny tablet, trött på att läsa på tel.
Men får nog bli att köpa i dutyfree på suvvan brukar vara lite billigare där plus att man ibland får extra rabattkuponger.

Screenshot_20230320_210731_Nextory.jpg
Sedan 2015 läser jag bara böcker i min i min iPad (storleken ger lite bokkänsla även om den är lite tung) och med Bluefire Reader som läsare.
Bluefire Reader har många inställningsmöjligheter som gör den helt suverän enligt mitt tycke.
Passa sen på att skaffa ett bibliotekskort när du är i Sverige nästa gång…så har du ett bra utbud av böcker och helt gratis dessutom.;)
Lånen är begränsade till en bok/vecka i min kommun men det brukar räcka om man inte råkar lånar någon väldigt tunn bok.:)

1679378157429.png

Här är en liten del av dom jag lånat genom åren.

Sedan 2015 läser jag bara böcker i min i min iPad (storleken ger lite bokkänsla även om den är lite tung) och med Bluefire Reader som läsare.
Bluefire Reader har många inställningsmöjligheter som gör den helt suverän enligt mitt tycke.
Passa sen på att skaffa ett bibliotekskort när du är i Sverige nästa gång…så har du ett bra utbud av böcker och helt gratis dessutom.;)
Lånen är begränsade till en bok/vecka i min kommun men det brukar räcka om man inte råkar lånar någon väldigt tunn bok.:)

1679378157429.png

Här är en liten del av dom jag lånat genom åren.
Jag har Nextory abbonemang och laddar ner och läser där haft det i några år men min tablet gick sönder så läser för tillfället på tel.
Går bara att använda deras läsare annars hade jag köpt en läsplatta istället för tablet men finns inte för nextory.
Kan man ladda ner och slänga efter behag om den inte är bra, köper man boken så känner man ett måste att läsa klart men jag har obegränsat nedladdningar i månaden.

• Like
Reactions: Nox
Länge sedan jag läste en bok. Visst, läser facklitteratur dagligen men det räknas inte. Senaste boken jag läste var om Pol Pott. En bok jag fick låna av Långeman 2018.

Oh vad jag får ångest när jag hör ordet bok , jag började skriva en bok om avancerade konstruktion i plast för 3 år sedan, skrev 10 sidor och mer än 150 sidor anteckningar om framtagning av formverktyg mm. Men luften gick ur mig.
Behöver komma till Thailand och sitta i ett varmt hörn med kall öl i handen och laptopen på knän och börja skriva igen 5555
Nu läser jag Domarens brev av Johan Grisham, totalt värdelös thriller.

Snackade med polare på Smögen precis, var lite upptagen dragit 400 burar.
Men han tog en del läderinbundna böcker jag fick i arv, romaner om och skrivna av svenska fiskare på 1800 talet om fisket uppe i norra delen av Norge
Både bra och affekt värde.
Men han skulle kolla direkt när kom hem, vill ha dom skickade hit.

Liknande trådar

B
Svar
64
Visningar
8 K
N

Tillbaka
Topp