Isan Lover
Forumveteran
Hej
Department of Employment i Thailand har gått ut med en lista över vilka typer av arbeten som är förbjudna respektive tillåtna för utlänningar under vissa förutsättningar, listan över vad som anses vara tillåtet är ganska intressant tycker jag och kanske lite annorlunda än dom jag har sett tidigare.
För egen del noterade jag speciellt punkt 4 och 12, nu står det ju i.o.f.s inte vilka förutsättningarna är men bara det att dom återfinns på denna listan gör väl att man kan misstänka att dessa ses som mindre viktiga och allvarliga att utföra.
The 13 occupations permitted to foreigners under certain conditions:
Mvh isan lover
Department of Employment i Thailand har gått ut med en lista över vilka typer av arbeten som är förbjudna respektive tillåtna för utlänningar under vissa förutsättningar, listan över vad som anses vara tillåtet är ganska intressant tycker jag och kanske lite annorlunda än dom jag har sett tidigare.
För egen del noterade jag speciellt punkt 4 och 12, nu står det ju i.o.f.s inte vilka förutsättningarna är men bara det att dom återfinns på denna listan gör väl att man kan misstänka att dessa ses som mindre viktiga och allvarliga att utföra.
The 13 occupations permitted to foreigners under certain conditions:
- Controlling, auditing, performing or providing accounting services, except:Occasional internal audit work
Work under international agreements or obligations to which Thailand is bound, which the Professional Association provides a certificate - Civil engineering concerning counselling, project planning, design and calculation, construction supervision or manufacturing, inspection, administration work to organise the system, research and test, except those who are registered under the ASEAN Mutual Recognition Arrangement (MRA) and other international agreements
- Professional architectural work concerning project study, design, construction management and supervision, inspection or consulting, except for professional architects under the ASEAN MRA for architectural services and other international agreements
- Agrikulturs, animal husbandry, forestry or fishery
- Bricklaying, carpentry or construction works
- Mattress or quilt blanket making
- lKnifemaking
- Shoemaking
- Hat making
- Dress making
- Pottery or ceramic ware making
- Labour (manual work and simple work which requires physical strength)
- Shop front sellers (selling goods at a wholesale or retail establishment as well as selling goods at stalls or shops located in markets or roadsides)
Department of Employment issues reminder about jobs in Thailand prohibited to foreigners - Hua Hin Today - Your Premier Source for News, Reports, Events, and Information in Hua Hin
Here are all the jobs in Thailand prohibited to foreigners under Thai employment law, according to the Department of Employment.
www.huahintoday.com
Mvh isan lover
Senast ändrad: