Markligt detta med overforing fran Sverige

A

Anonym

Gäst
Markligt detta nar man for over stalar till till Thaikonto ,skall fora over ett storre belopp idag, banken tycks vanta pa att kursen faller under dagen , rent for djavligt att de inte for over pa formiddagen utan vantar med en begard overforing.Nagon som observerat detta ?

Markligt detta nar man for over stalar till till Thaikonto ,skall fora over ett storre belopp idag, banken tycks vanta pa att kursen faller under dagen , rent for djavligt att de inte for over pa formiddagen utan vantar med en begard overforing.Nagon som observerat detta ?
De brukar ha en bryttid på eftermiddagen. Säkert lite olika för olika banker.

De visste nog vad som skulle hända för kursen föll någon tiondel.
De pysslar med affärer så det är sällan vi kunder tjänar på hanteringen.

La
De brukar ha en bryttid på eftermiddagen. Säkert lite olika för olika banker.
La In overforingen i natt ,sa de borde ju da foras over direkt ,men som Mr Jo sade sa vet de nog hur msn tjanar slantar "manga backar sma "heter det visst

Senast redigerad av en moderator:
La

La In overforingen i natt ,sa de borde ju da foras over direkt ,men som Mr Jo sade sa vet de nog hur msn tjanar slantar "manga backar sma "heter det visst
La du in dem efter brytpunkten tas den nästa bankdag vid bryttiden oavsett hur mycket man vill ...

Om du för över pengar när banken är öppen d.v.s. mellan 9-15 i Sverige får du den kursen som är vid tillfället då du godkänner överföringen. Det får jag när jag för över pengar från Swedbank till Bangkok bank.

Om du för över pengar när banken är öppen d.v.s. mellan 9-15 i Sverige får du den kursen som är vid tillfället då du godkänner överföringen. Det får jag när jag för över pengar från Swedbank till Bangkok bank.
Det får man inte på alla banker utan en preliminärkurs.

Det får man inte på alla banker utan en preliminärkurs.

Det är det samma på Swedbank, där står att kursen är preliminär tills överföringen sker, brukar dock skilja väldigt lite. Men jag skulle inte vilja lägga in betalningen på natten för då sker den överföringen först dagen efter och då kan ju kursen ha ändrat sej mkt.

Senast redigerad av en moderator:
Hur blir det om man överför till ett valutakonto istället, kan du ju styra växlingen lite bättre kanske?
Jag har ju NOK valuta konto på Bangkokbank och går jag in och växlar på Bangkokbanks internet bank så växlar dem på sekunden för aktuell kurs under bankens öppettider.
Ser ut som kursen ändrar sig hela tiden på bangkokinternetbanken allt eftersom xe kursen ändras, gör den det på växelbås med eller uppdateras dom vid fasta tidpunkter?

Hur blir det om man överför till ett valutakonto istället, kan du ju styra växlingen lite bättre kanske?
Jag har ju NOK valuta konto på Bangkokbank och går jag in och växlar på Bangkokbanks internet bank så växlar dem på sekunden för aktuell kurs under bankens öppettider.
Ser ut som kursen ändrar sig hela tiden på bangkokinternetbanken allt eftersom xe kursen ändras, gör den det på växelbås med eller uppdateras dom vid fasta tidpunkter?
På SEB där jag har mitt valutakonto sätter de kursen en gång om dagen. Så man får väl den lägsta. Men man kan ju ändå styra när man växlar.

Tillbaka
Topp