Berralunds lilla dagbok fran LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bytte lapen, har nu svenska tecken. Jag orkar fan inte med kinesisk windows som opertivsystem. Berralund verkar va en torsk. Släng ut mig, snälla!!

"Hansui " sa:
Bytte lapen, har nu svenska tecken. Jag orkar fan inte med kinesisk windows som opertivsystem. Berralund verkar va en torsk. Släng ut mig, snälla!!

Hansui, kanske ar jag en torsk, men i sa fall en snall och lycklig sadan. Och min fru flyger inte upp pa fonsterblecket stup i kvarten.... :reta:

"Berralund " sa:
Hansui, kanske ar jag en torsk, men i sa fall en snall och lycklig sadan. Och min fru flyger inte upp pa fonsterblecket stup i kvarten.... :reta:

Undrar egentligen vad hansui menar med "torsk", undrar om han inte menar "toffel", för om det nu skulle referera till att du skulle följa med frun, för torsk vet ju alla vad det är och det kan man ju inte anklaga dig för :eek:. Eller menar han att du är torsk, alltså att du torskat dit, i så fall har du ju torskat dit på ett lyckligt sätt. ;D

Ja underligt är språket ibland, får erkänna att jag hänger inte med i språket ibland. Ja fortsatt trevlig semester i alla fall torsk eller inte torsk ;D

Mvh Peter :wai:

Det korrekta ordet var nog toffel. Thailändskorna måste hållas under herrans tukt och förmaning annars slutar det med förskräckelse. Förresten så satt Suwanni i fönstret igen i går kväll.

"Hansui " sa:
Det korrekta ordet var nog toffel. Thailändskorna måste hållas under herrans tukt och förmaning annars slutar det med förskräckelse. Förresten så satt Suwanni i fönstret igen i går kväll.

Hansui, det finns olika satt att gora detta pa. Jag tycker att mitt satt funkar battre an fonstervagen!! ;)

Nu har det varit ytterligare en shoppingraid till Udon Thani, det ar ju tvunget att barnen har resvaskor sa att vi kan packa ner annu mera mat nar vi skall hem. Dessutom inkop av nodvandiga fornodenheter pa Tesco Lotus. Bl a toapapper. Har nagon tankt pa att toapapperet ar fruktansvart odrygt i Thailand? Eller beror det pa att man blir kass i kistan lite da och da?

Igar hade vi besok av en annan svensk som bor 4 km fran oss, vi tyckte bada att det var skitroligt att snacka skit och kaka gott. Det bjods pa Tom Yam Plaa och Panaeng Moo. Uppskattat!!

Idag ar vadret battre igen, det har regnat fran och till i 2 dagar nu. Det drog in en gammal tropisk storm fran Sydkinesiska sjon och Vietnam, inte sa mycket vind men det var ordentligt med regn som dumpades. Men regnet har ju det positiva med sig att temperaturen halls nere, det var bara 26 grader i lordags. I eftermiddag blir det besok hos kompisen (tror jag) annars ar det friden som rader. Dagarna gar dock fort, pa sondag aker vi till Bangkok.

Fortsattning foljer!

Kan det bero på att toapappret som jag kommit i kontakt med har varit så jädra dåligt tunt och sladdrigt.
Bra att du är i Bangkok på Söndag då har vi en Politisk reporter på plats :D
Ha det bra Berra

"legolas " sa:
Berralund och Rolf!!

För vad det kan vara värt. Det finns en hel massa skitdåligt (!!!) toapapper i Thailand, det är toarullar som är alldeles mjuka, och de är som den billiga skiten vi även har i Sverige, och skiter man 2 gånger så är rullen slut.... Känns kanske igen....

Min fru hade kollen mycket bättre än mig och brukar köpa hem;

Z I L K Giant

paketen är grönaktig i loggan. Notera dock att detta märke finns i olika modeller, så kläm på dem, en typ av dem har en fast rulle, alltså ganska mycket papper och inte så [¤#@@¤%ผีสาง@¤]s slafsigt!!! Den typen köper vi alltid 12 pack!!! Notera dock att ni måste nog handla i LOTUS, Big C eller MAKRO, de andra som seven eleven och de små byaffärerna har garanterat icke denna typ av dasspapper.... (tror jag)
Tack det får vi testa nästa gång. För det andra är helt värdelöst. Trär ju fingrarna igenom

"legolas " sa:
Åh fyttihelvitte va äcklig du är. Så du har anammat det som thai gör i brist på toa-papper???
Gräva med fingrarna i arslet och sedan spruta vatten???? och sedan skall vi skaka hand eller???

Ger dig en karma, så att du hittar tillbaka till civilisationen igen!!

Ja fy for den lede! Skulle aldrig falla mig in att rengora arslet pa thaivis. Na, da anvander jag hellre uselt papper och ar forsiktig. Men tack for tipset om den battre kvaliteten, lego. Detta ar kanske en skitfraga, men nog sa viktig!! ;D

Nu borjar det markas att det snart ar dags att resa hem. Frugan och familjen haller pa for fullt med att packa bambu, citrongras, chilli och jag vet inte allt som skall slapas hem. Och det ar ju for en god sak, priset ar ju bara en brakdel har jamfort med hemma. Men det ar mer som skall inforskaffas innan allt ar klart, bl a sa skall all frukt handlas i Bangkok pa mandag (sa att den ar sa farsk som mojligt). Och vi far ha 4x23 kg, sa det skall klara sig.

Igar var jag och halsade pa den andre svensken i grannskapet igen, vi satt och snackade i drygt ett par timmar. Han har det nog ganska trist har sen hustrun stack och lamnade honom ensam med en 4 arig dotter. Men jag har fatt telnumret, sa nu kan man sla en signal hemifran lite da och da.

I eftermiddag skall frugan fornya sitt ID-kort pa Amphur, sedan skall pojken pa sista besoket hos tandlakaren. Han ar hur modig som helst, ingen som helst radsla. Imponerande! Da blir det nog varre med flickan. Men det problemet far vi ta i Sverige.

Det sista pa lordag innan vi aker hem kommer att bli avskedsmiddag for den narmaste slakten pa nagon restaurang, formodligen i Nong Bua Lamphu. Hoppas att det blir gott och lyckat!

Ja du Berra ibland vill man stanna klockan och bara njuta.
Det känns ju tryggt att allt verka gå så bra med tanke på omställningen och flytten för barnen.
Ja vi släpar ner sill, kalles och Knäckebröd och Thai släpar grönsaker åt andra hållet visst är det kul :D

"legolas " sa:
Åh fyttihelvitte va äcklig du är. Så du har anammat det som thai gör i brist på toa-papper???
Gräva med fingrarna i arslet och sedan spruta vatten???? och sedan skall vi skaka hand eller???

Ger dig en karma, så att du hittar tillbaka till civilisationen igen!!

Legolas, det är ju vänsternäven, va nu inte så blödig. Eller gör som min farfar! han tog ut mig i skogen en gång, detta var i danmark, jag är ju dansk. Han sa till mig, kom nu Peter skall jag visa dig hur en riktig man gör och så när han var färdig tog han en riktig gräsruska och sen vart de klart, så gör en riktig man, sa han!! ;D ;D ;D

"legolas " sa:
Jo du Insayt, jag är välbekant med de gamla sätten att ta hand om sitt skitande. På den tiden när detta var i bruk, så fanns det inte, eller så var det alldeles [¤#@@¤%ผีสาง@¤]s så dyrt att ha tillgång till toapapper.

Vad din pappa glömde att förtälja dig var att den skit som låg kvar runt anuset strax efteråt började klia som sjuttan på grund av alla sprickbildningarna och homorojderna där......

Dessutom så använder inte thai gräsruskor heller, de gräver med händerna, och de spolar vatten.. fattar ni eller??? Nu förstår ni också varför thai är kända för att ha NOLL förspel i sitt sexliv... damerna tillåter inte dessa fingrar!!!!!!! behöver jag säga att jag förstår dem...
;) ;) ;)

Men legolas, tänk nu på att kanske våra fina och städade svenska ungdomar sitter och läser på denna sida ;D

...och sen var det ju "Farfar", jag var ju ganska liten då, så det där med sprickorna lär väl bli en väl förborgad hemlighet, för nu är han död ::).

Mvh Peter

"Berralund " sa:
Nu borjar det markas att det snart ar dags att resa hem. Frugan och familjen haller pa for fullt med att packa bambu, citrongras, chilli och jag vet inte allt som skall slapas hem. Och det ar ju for en god sak, priset ar ju bara en brakdel har jamfort med hemma. Men det ar mer som skall inforskaffas innan allt ar klart, bl a sa skall all frukt handlas i Bangkok pa mandag (sa att den ar sa farsk som mojligt). Och vi far ha 4x23 kg, sa det skall klara sig.

Igar var jag och halsade pa den andre svensken i grannskapet igen, vi satt och snackade i drygt ett par timmar. Han har det nog ganska trist har sen hustrun stack och lamnade honom ensam med en 4 arig dotter. Men jag har fatt telnumret, sa nu kan man sla en signal hemifran lite da och da.

I eftermiddag skall frugan fornya sitt ID-kort pa Amphur, sedan skall pojken pa sista besoket hos tandlakaren. Han ar hur modig som helst, ingen som helst radsla. Imponerande! Da blir det nog varre med flickan. Men det problemet far vi ta i Sverige.

Det sista pa lordag innan vi aker hem kommer att bli avskedsmiddag for den narmaste slakten pa nagon restaurang, formodligen i Nong Bua Lamphu. Hoppas att det blir gott och lyckat!

Märkligt, är det vanligt att "Frun" sticker och lämnar mannen med barnen? Vad har hänt då kan man ju fråga sig?

Skont att min trad har kommit in pa den lite mer seriosa sidan igen efter att fekalierna har avhandlats. Att frugan sticker ar nog inte sa vanligt, det ar nog ratt sallsynt. Men det forekommer val har precis som hemma.

"Berralund " sa:
Skont att min trad har kommit in pa den lite mer seriosa sidan igen efter att fekalierna har avhandlats. Att frugan sticker ar nog inte sa vanligt, det ar nog ratt sallsynt. Men det forekommer val har precis som hemma.

Jo men här är det ju en falangman hon lämnat och då måste det ju vara som Lego säger desperation eller annan falang eller så har falangmannen varit en gris. Att kvinnor lämnar thaimän däremot är ju inte så konstigt.

Är ju hemma igen så jag tänkte avsluta den lilla dagboken genom en sista anteckning:

I söndags var det så dags att åka iväg till Bangkok. Flyget från Udon Thani gick kl 11:50, så frugan hade tid till att rösta i valet innan vi åkte. Vi hade mycket bagage, men Thai var toleranta och sa inget trots ca 10 kg för mycket. Det blev ett tårfyllt avsked med svärföräldrarna och frugans syster, speciellt för barnen. Tårar i strida strömmar men det gick snabbt över efter säkerhetskontrollen.

Avgång i tid och efter en timme var vi så framme på Suvarnabhumi. Tog sen en stor Airport Limousine för att allt bagage skulle få plats. Det kostade 2100 Baht tor inkl vägavgifter. OK tycker jag och det fungerade perfekt med hämtning på hotellet också. Vi bodde på Omni Tower på Sukhumvit Soi 4 i Nana-området 5 min promenad från ambassaden.

På måndagen var vi så på ambassaden och hämtade barnens Uppehållstillståndskort och det gick snabbt. Därefter med taxi till en marknad för inköp av chilli och lite frukt. Chillin vi köpte hemma var full av maskar, tvi.

Snabb lunch och sedan tillbaks till hotellet för vila innan det var dags att åka tillbaks till flygplatsen kl 20:00.

Incheckningen gick snabbt, SAS avgick i tid och vi landade på Kastrup 30 min före tidtabellen. Fick bagaget snabbt, hade förbeställt taxi som stod och väntade och vi var hemma 1,5 timme efter landning. En intensiv period i LOS var därmed avslutad och så ock denna dagbok.

All heder till dig , som tog oss andra med på din resa :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: TACK !

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp