Ringa hem fran Chiang Mai

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
hej!
Har klarat mig med sms och dator men skulle behova tala, live, i telefon. Hittar inte lanken med hur ringa billigast fran Thailand...kan ngn hj'lpa mig tills denna vecka sa vore jag happy.

Underbart som vanligt i Chang Mai (tredje ggn) med Doi suthep mm

Jag raknar med er hjalp Ja :)
 
tyvärr av egna erfarenheter så den enda väg ja hittat är att jag ringer "hem" och sen får dom ringa upp ifrån Sverige. mina kompisar har ett tele abbonemang så de kostar bara ca 67öre per minut för dom att prata med mig till mobilen.
Men ska du ringa upp dom finns det ett bra kort på:
ThaiTelephone.com
http://www.thaitelephone.com/TH/index.php
dom har ett kort som du ringer billigt på och det kan köpas direkt på nätet.

Kortet som du ringer till Sverige heter ITalk och kostar ifrån 100 baht och uppåt. Du ringer för 1 baht per minut till en fast telefon (8,6 baht till Teliamobiler. Andra leverantörer 12 baht). Systemet är jättesmart - du kan även ansluta kortet till något som kallas CallerID. Du anger vilket telefonnummer du kommer att ringa ifrån. Då kan du ringa till Thailand ifrån Sverige på samma kort, då kostar det ca 2 baht i minuten. Kortet saknar slutdatum vilket är perfekt.
MVH Roger och Jeab :wai:
 
hej o tack helgonet. banken sparrade av securskal. men nu ar jag igang. verkar bra. idg ar det borjan pa 3 helgdagar sa vi hr mycket att gora. jag hr under helgen plantrat 400 st trad uppe wiang pa pao.forst trodde jg att vi skulle gora detta ensamma men sedan vallde det fram bonder.farmers. som for 1500 bath under 8 timmar hjalpte oss. jag var dodsslut. men kul.

sedan akte vi upp till mei sai och gyllene triangeln och stannade dar...vackert nagot enormt....

jag har kollat pa tekniken med tittelefon och du kan ringa till de som har samma teknik...Wanpen..sa tack for ditt tips....mina tva sista veckor foljer jag med min van, som jobbr med konstgodsel, ned till petchabun och wichian buru for lite jobb..men kul

vi hors
 
joo, jag tror att det var ett sadant erbjudande jag erbjods via affarskontakter...detta blir aktuellt senare...nu haller vi (min partner) pa att etablera oss i Petchabun med kontor och verksamhet inom lantbrukssektorn...om vi far kontoret klart borjar vi med skype.......

och sedan borde nog direttelfontekniken (amerikansk teknik som vuxit enormt sista aren om jag forstott ratt. Kostnad 2500 for tva telefoner och ring hur mycket som helst...liten fast avgifte eller/)

nar jag kommer hem skall jag gora en tydlig utvardering....detta ar ju enstandig fraga och aven foranderlig...

Ja
 
hej!
Har klarat mig med sms och dator men skulle behova tala, live, i telefon. Hittar inte lanken med hur ringa billigast fran Thailand...kan ngn hj'lpa mig tills denna vecka sa vore jag happy.

Underbart som vanligt i Chang Mai (tredje ggn) med Doi suthep mm
Jag raknar med er hjalp Ja
-----------------------------------------------------------------
SKAFFA DIG ETT SKYPE-KONTO!!!!!!! SÄTT IN 100.-... GÅ TILL VILKET INTERNETKAFE SOM HELST I HELA VÄRLDEN, ÄVEN CHIANG MAI, RING UPP DIN VÄN; FAST TELEFON;0,164/MINUT, MOBIL, 2,25/MINUT
FANTASTISKT VA!!!
Glegolo
 
Hejsan alla... vampen,,, SKYPE har kamera, lätt att köpa om du nu vill investera i detta hemmavid. Men då krävs naturligtvis att du har dator
hemma med kamera och hörlurar. Men priserna är som jag sa innan. Dessutom GRATIS om den du ringer upp också har en egen SKYPE.

Glegolo
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

W
Svar
27
Visningar
3 K
mangokid
M
H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar
780
Mike t d
M
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
 
Tillbaka
Topp