Nam Falang
Forumveteran
Kom ut på en 7km lång skogspromenad vilket var skönt efter allt stillasittande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Motion är utmärkt för personer med övervilt men det kanske du har missat.Hmmm?
Enda "Motionen" en känner till är den som man lägger i Riksdagen, som inte verkar fungera p.g.a. helvetiska brister.
@JBK.Ltd.
Värst vad du verkar vara emot att röra på dig. Solljus, frisk luft och bra träning
Många är rädd för friskluft tydligen allergisk mot sånt. läste en reklam grejVärst vad du verkar vara emot att röra på dig. Solljus, frisk luft och bra träning
Han kan ju förlora några överflödiga kilon.Värst vad du verkar vara emot att röra på dig. Solljus, frisk luft och bra träning
Det är bättre att du skotta snö så slipper du förpesta klimatet.Många är rädd för friskluft tydligen allergisk mot sånt. läste en reklam grej
om snöslungor det gick ut på att man sparade på armar, ryggar och sånt
med en slunga. inte skotta snö te.x så lite som en garage uppfart, nä
det ska betalas flera tusen kr för ett gymkort och träna en armen en dag och
nästa veckan därpå. Ut och röra på sej lite promenader, snöskottning och
mycke friskluft. träffa en dam när jag hämta posten i dag - 16 kallt
fråga jag nä skönt när man kommit i gång. de ni sörlänningar
Nu är det ju defakto på det sättet att snöskottning visserligen är bra på många sätt, Men det är en av de farligaste och mest slitsamma sysslor man kan ägna sig åt. skotta tak är ett exempel , skotta snö på marken sliter oerhört på kroppens axlar muskelfästen mm , fel/sned belastning , Ett gympass rätt utfört stärker istället kroppens organ på alla sätt, varför? Därför att ett RÄTT utfört styrke lyft med normalvikt inte snedbelastar, Maskinerna på gym är det bästa för alla och speciellt för äldre då räät belastning ges på muskelfästen och leder. dvs ingen snedbelastning, Själv anser jag att hantlar och skivstång passar mig bäst och ökar muskelmassan mer än maskiner, men detta är nog alldeles för svårt för Dig att ta inMånga är rädd för friskluft tydligen allergisk mot sånt. läste en reklam grej
om snöslungor det gick ut på att man sparade på armar, ryggar och sånt
med en slunga. inte skotta snö te.x så lite som en garage uppfart, nä
det ska betalas flera tusen kr för ett gymkort och träna en armen en dag och
nästa veckan därpå. Ut och röra på sej lite promenader, snöskottning och
mycke friskluft. träffa en dam när jag hämta posten i dag - 16 kallt
fråga jag nä skönt när man kommit i gång. de ni sörlänningar
OTMaskinerna på gym är det bästa för alla och speciellt för äldre då räät belastning ges på muskelfästen och leder. dvs ingen snedbelastning, Själv anser jag att hantlar och skivstång passar mig bäst och ökar muskelmassan mer än maskiner, men detta är nog alldeles för svårt för Dig att ta in
Håller, med obalans i rörelseapparaten får man på gymOT
Vill minnas att det alltid har varit livlig debatt rörande maskiner vs. fria vikter. Fördelen med fria vikter lär vara att de stärker upp även kringliggande muskulatur och därmed skulle kunna minska risken för skador. Kör man en isoleras muskel i en maskin så blir det lätt obalanser i rörelseapparaten.
Njaaa, nu kan jag inte alls hålla med dig , skulle vilja påstå motsatsen , Fria vikter ger möjlighet till snedbelastning vilket maskinerna närapå omöjliggör enligt expertisen. Även min erfarenhet , fria vikter bygger därmot muskler bättre för mig, Jag har kört från och till sedan 15 års åldern , då fanns det nästan bara fria vikter , Hade även ett tag ett eget fullt gym med endast just fria vikter. men det finns de som hävdar samma som dig, Vilket som är bäst är nog idividuellt, Och visst stärker fria vikter upp även kringliggande muskler. men för folk med skador rekommenderar oftast sakkunskapen maskiner för bättre stabilitet under träningen, själv kör jag nu här hemma bara hantel samt en stång för bänkpress och gummibandOT
Vill minnas att det alltid har varit livlig debatt rörande maskiner vs. fria vikter. Fördelen med fria vikter lär vara att de stärker upp även kringliggande muskulatur och därmed skulle kunna minska risken för skador. Kör man en isoleras muskel i en maskin så blir det lätt obalanser i rörelseapparaten.
Du skriver om att bygga muskler jag tänker på en allsidig träning såNjaaa, nu kan jag inte alls hålla med dig , skulle vilja påstå motsatsen , Fria vikter ger möjlighet till snedbelastning vilket maskinerna närapå omöjliggör enligt expertisen. Även min erfarenhet , fria vikter bygger därmot muskler bättre för mig, Jag har kört från och till sedan 15 års åldern , då fanns det nästan bara fria vikter , Hade även ett tag ett eget fullt gym med endast just fria vikter
Jag har provat sånt där också för träning är det bästa för denna där
Blåser det inte och man är rätt klädd är en rask promenad i kylan riktigt sköntTog ju några bilder också