Motion i olika former

Ja dessutom får man kondition även på gymmet men @Boa52 tror att endast Norrlänningar som skottar snö får kondition :)
Och jag går mer än jag gymmar fast ombord är man begränsad med utrymme men även där får jag till det.
En träningsvecka ombord kan se ut såhär men Boa verkar inte förstå att då är jag på en båt med begränsat utrymme.
Han hade nog inte klarat 1 timma på Nordsjön.

Screenshot_20250123_232729_Samsung Health.jpg

Den mest oväntade tråden som setts på ett Thai-forum tror jag ;)

Tränar normalt på gym fyra gånger i veckan men har ett uppehåll för närvarande på ett par månader(kan ev bli
ytterligare nån månad). Skönt att ligga lågt från träningen ibland både mentalt och fysiskt.
Har dock ett par hantlar hemma när andan faller på och går en långpromenad då och då under denna period.
Ökar på träningen sedan under mars, april. Förhoppningsvis försvinner då de extrakilon som julhelgerna orsakat
samt ytterligare ett antal. Under våren blir det även dags att komma igång med med frisbeegolfen igen(samt
något löppass ibland). Ska försöka kasta en eller ett par gånger i veckan. Brukar ta några timmar och iom att
närmaste bana är en skogsbana och kuperad känns det som man gjort av med hyfsat många kalorier väl färdig.
Oftast klart roligare än de otaliga långpromenader som jag gått genom åren även om ett och annat träd förstås
fått sig en svordom.

Finns ju ingen snö att skotta eller ved att hugga där :laugh2:
Nä vi har bara finväder ;)
Inte så att hela kroppen jobbar för att parera i sådant rullande, han tror att det är som att sitta i hans stuga vid brasan och titta ut när det snöar ;)
Är helt klart tufft där uppe men annat klimat, han hade nog haft det tufft en tur ombord med.
Sen är jag glad att kunna göra det då läkarna ville sjukpensionera mig efter trafikolyckan vid 20 års åldern och sa att jag skulle sitta i rullstol vid 50.
Jag har visat dom att fel och gick ut på fisket igen då, gjorde ont men gick och ok idag, bättre idag än när jag var 25 tex.

Screenshot_20241122_235931_Facebook.jpg

Varför skulle jag inte klara av att följa med han på en promenad?
Har gjort 2,2 mil på en av Bohuslederna i terräng, klättra över klippor, kullersten, och sumpmark under pandemin på några timmar.
Promenerar inte bara på stranden.
Ligger bilder från det i min fototråd.
Idag gick jag 9,6km.
Rullsten heter det nog iofs inte kullersten.
Gick tillbaks i forumet och kollade men mina gamla bilder från då gick inte att se kom bara upp textfil.
Men fick ta från nätet den delen av bohusleden, sådana här.
Parkera bilen i ena änden, leden är 1,5mil i mixad terräng men sen skulle jag tillbaks med, då tog jag vägen dock.
1737651882369.jpeg

1737651842524.jpeg

Senast ändrad:
Den mest oväntade tråden som setts på ett Thai-forum tror jag ;)

Tränar normalt på gym fyra gånger i veckan men har ett uppehåll för närvarande på ett par månader(kan ev bli
ytterligare nån månad). Skönt att ligga lågt från träningen ibland både mentalt och fysiskt.
Har dock ett par hantlar hemma när andan faller på och går en långpromenad då och då under denna period.
Ökar på träningen sedan under mars, april. Förhoppningsvis försvinner då de extrakilon som julhelgerna orsakat
samt ytterligare ett antal. Under våren blir det även dags att komma igång med med frisbeegolfen igen(samt
något löppass ibland). Ska försöka kasta en eller ett par gånger i veckan. Brukar ta några timmar och iom att
närmaste bana är en skogsbana och kuperad känns det som man gjort av med hyfsat många kalorier väl färdig.
Oftast klart roligare än de otaliga långpromenader som jag gått genom åren även om ett och annat träd förstås
fått sig en svordom.
Frisbeebegolf skulle jag velat prova fast jag är säkert ur dålig, men kalla det och te.x golf för ett motions pass är väl att ta i

Rullsten heter det nog iofs inte kullersten.
Gick tillbaks i forumet och kollade men mina gamla bilder från då gick inte att se kom bara upp textfil.
Men fick ta från nätet den delen av bohusleden, sådana här.
Parkera bilen i ena änden, leden är 1,5mil i mixad terräng men sen skulle jag tillbaks med, då tog jag vägen dock.
1737651882369.jpeg

1737651842524.jpeg
Du är ganska ung men vänta 20 år om du inte har tränat upp konditionen
och du skulle även nu ha svårt att hänga med på en 4-5 tim promenad
i 2-3 dm snö, som när man jaga hare eller fågel

Du är ganska ung men vänta 20 år om du inte har tränat upp konditionen
och du skulle även nu ha svårt att hänga med på en 4-5 tim promenad
i 2-3 dm snö, som när man jaga hare eller fågel

På 5t hinner du ju inte ens ut till postlådan med tanke på hur långsam du är. Det blir några stödvilor i snödrivan under vägen, kan jag tänka mig.

Frisbeebegolf skulle jag velat prova fast jag är säkert ur dålig, men kalla det och te.x golf för ett motions pass är väl att ta ad är definitionen för att det ska kallas ett motionspass då? Hur pass hög puls man får? Klart att det
Frisbeebegolf skulle jag velat prova fast jag är säkert ur dålig, men kalla det och te.x golf för ett motions pass är väl att ta i

Så, vilken är din definition för att ett motionspass ska kunna få kallas motionspass då?
Att man ska ha uppnått en viss puls och andfåddhet? Klart man inte gör av med lika många kalorier
på en timmes frisbeegolf(eller långpromenad) som på löpning tex under lika lång tid men det är ju en fysisk
aktivitet vilket fall. Sedan spelar intensiteten på aktiviteten förstås roll också för kaloriåtgången.
Hittade bla detta angående vad som räknas som motion resp träning:
"Motion = Regelbunden fysisk aktivitet för att bibehålla hälsa och kroppsfunktioner.
Träning = Att medvetet överbelasta (stressa) kroppen för att få den att anpassa sig till högre krav.
Träning kräver progression (utveckling) och periodisering som inkluderar återhämtning."

Ja men det är för sörlänningar, semester vandrare, tror du en lapp bygger ett spång för att gå till sitt fiskeställe
Om man blir som du av att bo i skogen så är jag glad att växt upp i civilisationen och fått kunskaper så jag slipper gnälla på allt och alla bara för att få bekräftelse att man finns till. Trippel huvva för såna som dig.
Jag har gått på massor av spångar i norrland för att komma över myrar och kunna plocka hjortron bl.a.
Där fanns inga lappar eller sjöar att fiska i. Du hittar på skit hela tiden för att göra dig märkvärdig i diin okunskap

Idag gick promenaden från Dusit Thani till Sanctuary of truth på stranden och sen tillbaks till Terminal 21 längs landsväg.
9,1km totalt.
Nu sitter jag i en Gondol och funderar på om jag skall gå och klippa mig innan åker hem och tar en tupplur.
Tror en del av Pattaya många som kommer hit för barlivet missar.

20250124_115715.jpg

20250124_115743.jpg

20250124_093002.jpg

20250124_094123.jpg

20250124_103949.jpg

20250124_104847.jpg

20250124_104515.jpg

20250124_105034.jpg

20250124_105529.jpg

Liknande trådar

M
Svar