Motion i olika former

Ja, det är det som motiverar mig att hålla igång. Man behöver röra lite mer på sig då och då, jämfört med vad man vanligtvis gör, tror jag. :)

I Thailand är det lättare att komma iväg och träna också, tycker jag. Superskönt med träning i värmen på kvällen ju. :)
Håller med och eftersom jag bor här jämt så blir det gärna lite i överkant. Fast man mår inte sämre för det :p

Jag har en kompis som var plattfot när han var yngre. Han körde med speciella inlägg i skorna. Det kanske kan vara något för dig också?
JO, specialanpassade hålfotsinlägg har varit ett måste. Och fötterna mår bättre. Men oftast går jag i sandaler av hög kvalla (Thailand). Men reser jag så reser jag alltid i Eccoskorna med inlägg. Tränar jag på gymmet så - med inläggen. Är man vek så får man leva med det.

JO, specialanpassade hålfotsinlägg har varit ett måste. Och fötterna mår bättre. Men oftast går jag i sandaler av hög kvalla (Thailand). Men reser jag så reser jag alltid i Eccoskorna med inlägg. Tränar jag på gymmet så - med inläggen. Är man vek så får man leva med det.

Det är ju så det. Vad man har utgå ifrån är ju vad man fått. :) Förvaltar man det så gott man kan med regelbunden träning så behöver det ju inte bli så dåligt heller. :)

Själv hade jag ”extrem” hålfot i mina yngre dagar. Inte lika kraftig hålfot längre som tidigare. Med våta fötter så var det bara hälen och ”trampdynorna”+tårna som lämnade avtryck.
Gått en del i ruttna arbetsskor och kanske är det dom som har minskat på hålfoten.

Fram till för 1,5 år sedan höll jag på med ultralöpning. Skadade mitt vänstra knä i en arbetsplatsolycka och löpningen tog ett abrupt slut. Jag känner att jag måste komma igång igen med någonting fysiskt. Från att springa någon
+ maraton distans i månaden till att inte göra något är en för stor skillnad. En liten, liten naggande tanke är att någon gång cykla till Thailand från Sverige :)

Det är när du springer distanser längre än maraton distansen. Det kan vara tidslopp 6, 12,24,48 timmars lopp eller distanslopp typ 50, 100 miles eller 100 km.

Fram till för 1,5 år sedan höll jag på med ultralöpning. Skadade mitt vänstra knä i en arbetsplatsolycka och löpningen tog ett abrupt slut. Jag känner att jag måste komma igång igen med någonting fysiskt. Från att springa någon
+ maraton distans i månaden till att inte göra något är en för stor skillnad. En liten, liten naggande tanke är att någon gång cykla till Thailand från Sverige :)

Jag har haft liknande tankar för länge sedan. Efter att jag la av tävlandet och även motionslopp hade jag också ett uppehåll. Lustigt nog skadade jag också knät för blev påkörd bakifrån med MC och la ner knät i backen.
Gillade kombot springa och cykla men idag är det i stort sätt bara cykel samt promenader men det anser jag inte vara träning, utan motion.
Har kastat bort alla mål utom att försöker pinna 20 mil i veckan som minimum. Har jag något annat på gång så hoppar jag över och gör annat.
Känns faktiskt mycket skönare för har ingen press längre utom hälsan som jag känner påverkas mycket av träning.
Till Ubon kan jag tipsa på elstart på moppen så det inte blir överträning. :p

Medlem i Samyang Gym Soi Lasalle.
3ggr i veckan med löpning, styrketräning och thaiboxning.

Blir som ett gift med tiden och kroppen känns inte ok om jag hoppar över träningen. :)

Där ser man. Det är nog farligt att träna.

Nja, som den periodare jag är...eller kanske var, gällande träning, så känner jag igen det där med abstinensen.
Man fick nästan dåligt samvete om man råkade hoppa över en dag eller om man körde lite för lugnt något pass.

Idag är ångesten jämn och fin och har inga toppar eller dalar. Den är ganska hög, men förutsigbar :)

Det är när du springer distanser längre än maraton distansen. Det kan vara tidslopp 6, 12,24,48 timmars lopp eller distanslopp typ 50, 100 miles eller 100 km.
Jag tillhör dom som klarade milen på 31 min, men då var jag 20 bast någon gång på 70 talets början!
Nu går jag i rulltrappor både upp och ner, parkerar bilen lite längre bort åxå så det blir några extra steg + jobbar 6 dagar i veckan!

Har aldrig varit i närheten av 31 minuter på milen. Jag tror att jag kanske lyckades komma under 40 minuter någon gång i min ungdom men troligen var "spåret" för kort. Men springa långsamt var/är jag bättre på. Kan verkligen rekommendera att prova på ett 6 timmars lopp om någon av er någonsin funderat på detta. Mållinjen kommer ju per automatik närmare för varje sekund vilket är en avsevärd skillnad mot ett maraton där du måste avverka hela sträckan för att få ett resultat..

Jag tillhör dom som klarade milen på 31 min, men då var jag 20 bast någon gång på 70 talets början!
Nu går jag i rulltrappor både upp och ner, parkerar bilen lite längre bort åxå så det blir några extra steg + jobbar 6 dagar i veckan!

70-talets början?!?
Existerade mänskligheten då?

Nja, skämt åsido.
Har som mest lyckats springa 8km på löpband. Tid vette fan, då det snurrade i skallen redan efter halva sträckan.

Den enda tiden jag kommer ihåg var när jag gick i 9:an. Då blev det 12:44 på 3km på höstterminen och vårterminen blev det väl dubbla tiden.

70-talets början?!?
Existerade mänskligheten då?

Nja, skämt åsido.
Har som mest lyckats springa 8km på löpband. Tid vette fan, då det snurrade i skallen redan efter halva sträckan.

Den enda tiden jag kommer ihåg var när jag gick i 9:an. Då blev det 12:44 på 3km på höstterminen och vårterminen blev det väl dubbla tiden.
3 km är vad jag fick gå till skolan på 70-talet. Det var uppförsbacke båda hållen, åska, hagel och drivis plus att på fredan fick vi slåss mot velociraptors på vägen hem :eek:

Sen skickade nån sadist, vetvilling och ogärningsman ut mig att springa runt i skogen i grönkläder nån gång på 90-talet. Regn varje dag (jo, verkligen).

Så ursäkta om jag är lite anti till motion som inte utför något vettigt arbete. (Jag går ju visserligen minst 45 minuter varje dag. Men det är helt legitim förflyttning, inget springande runt i en cirkel för att komma tillbaka till samma ställe igen.)

Liknande trådar

M
Svar
15
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp