Motion i olika former

3 km är vad jag fick gå till skolan på 70-talet. Det var uppförsbacke båda hållen, åska, hagel och drivis plus att på fredan fick vi slåss mot velociraptors på vägen hem :eek:

Sen skickade nån sadist, vetvilling och ogärningsman ut mig att springa runt i skogen i grönkläder nån gång på 90-talet. Regn varje dag (jo, verkligen).

Så ursäkta om jag är lite anti till motion som inte utför något vettigt arbete. (Jag går ju visserligen minst 45 minuter varje dag. Men det är helt legitim förflyttning, inget springande runt i en cirkel för att komma tillbaka till samma ställe igen.)

Grönkläder?
Själv mönstrade jag inte ens. Fick papper från staten och gick till doktorn för att skriva ut min medicinska historik på svår astma och alla möjliga allergier, varav de mesta försvann vid 10års ålder. Dock en del pollenallergi kvar.

Jag gillade mer att göra ingenting alls än frysa utomhus i grönkläder. Jag hade fullt upp med att inte göra så många knop på dagarna.

Grönkläder?
Själv mönstrade jag inte ens. Fick papper från staten och gick till doktorn för att skriva ut min medicinska historik på svår astma och alla möjliga allergier, varav de mesta försvann vid 10års ålder. Dock en del pollenallergi kvar.

Jag gillade mer att göra ingenting alls än frysa utomhus i grönkläder. Jag hade fullt upp med att inte göra så många knop på dagarna.
Du är en riktig heders man, om alla tänkte som du skulle vi inte ha några krig eller andra saker heller för den delen.typ utveckla en ny bil,äh en Volvo från 1975 duger väl? Rååååååger, har du sett den vita Volvåååån?:D:D:D

Du är en riktig heders man, om alla tänkte som du skulle vi inte ha några krig eller andra saker heller för den delen.typ utveckla en ny bil,äh en Volvo från 1975 duger väl? Rååååååger, har du sett den vita Volvåååån?:D:D:D

Varför skulle vi ha gamla bilar från 1975 om alla tänkte som jag?
Menar du att lumparna står för någon utveckling av produkter?

Att frysa utomhus och leka krig ser jag inte som något direkt högteknologiskt framsteg.
Visst sker det mycket utveckling och forskning inom det militära, men knappast bland skogsmullefolket som fryser fingrarna av sig i sina gröna kläder där dom ligger i skogen.

Jag hade som sagt bättre saker att göra än att frysa utomhus och leka krig. Det gjorde jag i den åldern när jag hade overall och allvädersstövlar.

Varför skulle vi ha gamla bilar från 1975 om alla tänkte som jag?
Menar du att lumparna står för någon utveckling av produkter?

Att frysa utomhus och leka krig ser jag inte som något direkt högteknologiskt framsteg.
Visst sker det mycket utveckling och forskning inom det militära, men knappast bland skogsmullefolket som fryser fingrarna av sig i sina gröna kläder där dom ligger i skogen.

Jag hade som sagt bättre saker att göra än att frysa utomhus och leka krig. Det gjorde jag i den åldern när jag hade overall och allvädersstövlar.
Bäste Andreas von Oljenborren! :) Finns något som heter det otänkbara, typ Harrisburg, det kunde inte hända men hände ändå! Så när du en vacker dag kommer ut till din parkering så kanske, kanske det står några grabbar i ett annat lands uniform och säger:privet tovoritshi, Porshe, da da, give me keys, han kanske till och med har ett vapen som han riktar mot dig? Vad tycker du då? :police:

Bäste Andreas von Oljenborren! :) Finns något som heter det otänkbara, typ Harrisburg, det kunde inte hända men hände ändå! Så när du en vacker dag kommer ut till din parkering så kanske, kanske det står några grabbar i ett annat lands uniform och säger:privet tovoritshi, Porshe, da da, give me keys, han kanske till och med har ett vapen som han riktar mot dig? Vad tycker du då? :police:

Jag hade nog inte haft så mycket till val än att ge bort mina nycklar även om jag gjort lumpen.
Det är inte direkt så att mina jämnåriga som gjort lumpen går till bilen med full vapenmundering utifall att ryssen står där.
Sedan så tror jag inte att dom direkt hade gjort någon större nytta i ett fullskaligt krig idag. Inte mer än jag hade lyckats med i alla fall.
Jag överlåter huvudansvaret till yrkesmilitärer, då jag inser att några månaders "utbildning" som tonåring knappast gör någon till militär.

Så saken är den att jag överlåter detta till folket som har intresse. Mitt deltagande i lumpen gör nog varken till eller från.
Men ja, det är tur att inte alla är som mig....lika mycket som att det är tur att alla inte är som dig.

Jag hade nog inte haft så mycket till val än att ge bort mina nycklar även om jag gjort lumpen.
Det är inte direkt så att mina jämnåriga som gjort lumpen går till bilen med full vapenmundering utifall att ryssen står där.
Sedan så tror jag inte att dom direkt hade gjort någon större nytta i ett fullskaligt krig idag. Inte mer än jag hade lyckats med i alla fall.
Jag överlåter huvudansvaret till yrkesmilitärer, då jag inser att några månaders "utbildning" som tonåring knappast gör någon till militär.
Du är inte ensam om att inte ha gjort lumpen, Andrejs. Jag mönstrade när jag var 18, sa att jag skulle gå till sjöss och skickade sedermera in bevis på detta. M a o ville jag bli placerad på KÖS i Karlskrona. Men icke sa Nicke, när placeringen kom blev det första ledet kanonmat (pansarspaning) på P7 Revingehed istället. Fanns inget intresse överhuvudtaget av det trots att det ligger nära hemorten.

Så jag utnyttjade min rätt att söka anstånd (det fick sjöfolk göra) fram till det år jag fyllde 28. Då blev man frikallad för gott. Sen har jag aldrig mera hört något ifrån Försvarsmakten, inte från Civilförsvaret eller Hemvärnet heller för den delen.

Du är inte ensam om att inte ha gjort lumpen, Andrejs. Jag mönstrade när jag var 18, sa att jag skulle gå till sjöss och skickade sedermera in bevis på detta. M a o ville jag bli placerad på KÖS i Karlskrona. Men icke sa Nicke, när placeringen kom blev det första ledet kanonmat (pansarspaning) på P7 Revingehed istället. Fanns inget intresse överhuvudtaget av det trots att det ligger nära hemorten.

Så jag utnyttjade min rätt att söka anstånd (det fick sjöfolk göra) fram till det år jag fyllde 28. Då blev man frikallad för gott. Sen har jag aldrig mera hört något ifrån Försvarsmakten, inte från Civilförsvaret eller Hemvärnet heller för den delen.
Jag tillhör ju Hemvärnet, fast det har bytt namn, så jag tror jag skickar en kallelse till dig a pronto! :police::nod::nod::D

Tog mig till "gymmet " i kväll för första gången på säkert ett år vart cykel 12 min stavtränning 2 min pingpong ca 15 min, lite basket å sen bastu med några :beer: å whiskey efter, träning kan va härligt ibland :angel_transparent::upanddown:
Och då klämde du i dig kalorier så att det med råge kompenserade träningen. ;) :D :thumbsup:

Dagens promenad gick i lantligare miljö, gillar strandpromenad bättre men det får det bli på Tisd och då skall jag lägga till simmning och kanske gym.
Bröt ju revben i början av arbetsturen, så var ingen träning där, kom inte ens upp i kojen på 3 veckor utan fick sova sittandes i fåtölj. Hade tur med vädret så klara mig utan sjukavmönstring.
Så varit rätt stillasittandes så precis börjat röra på mig igen.
Har fortsatt känningar i revbenet så kanske inte blir gym föränn om par veckor.

Screenshot_20230903_090819_Samsung Health.jpg

Screenshot_20230903_091519_Samsung Health.jpg

20230903_090609.jpg

20230903_075950.jpg

20230903_075935.jpg

20230903_075014.jpg

20230903_074818.jpg

20230903_074828.jpg

Blir tyvärr dåligt med motion i Sverige jobbet suger upp det mesta av tiden. Javisst en bort förklaring men tycker man är blivit så jäkla svårstartad när man passerat 55 men långa arbetsdagar blir det. 60 till 80 h arbetsveckor men då ingår mycket bilåkande.
Då jag varit på rigg och båt brukar nog träna dagligen men fan man gör ju inte mycket som uttråkad Chief är lite moraliskt stöd och bidrar med lite tekniskt kunnande.
I Khao lak så blir det lite annat liv både intellektuellt läser och tittar på film och träning på Avani gymmet och promenader på stranden. Sedan blir det ju nån öl på kvällen så det onda tar väl ut det goda.

Liknande trådar

M
Svar
15
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp