Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Jo, det är så i thailand också. Lägg märke till att jag skrev oftast. Även i Sverige är 20-25% felaktigt dömda enligt justitiekanslerns rapport. Finns inget land som är ofelbar. Det viktiga anser jag är intentionen. Thailand har legat rätt dåligt till där men är på väg mot bättre.

555556 du borde bli komiker!

Men fram med det då, vilket straff tycker du din fru ska ha? Om böter nu inte räcker. Jag är faktiskt nyfiken.

Och hur kan du vara tillsammans med en kriminell? Jag får inte ihop det.
Du har ju själv kommenterat svaret. Har din gaggighet inhen ände?

Sedan börjar du blanda korten igen ser jag.

Jo, det är så i thailand också. Lägg märke till att jag skrev oftast. Även i Sverige är 20-25% felaktigt dömda enligt justitiekanslerns rapport. Finns inget land som är ofelbar. Det viktiga anser jag är intentionen. Thailand har legat rätt dåligt till där men är på väg mot bättre.
Är du säker på det , det är inte jag :rolleyes:

Du har ju själv kommenterat svaret. Har din gaggighet inhen ände?

Sedan börjar du blanda korten igen ser jag.
Nja, du ville att jag skulle ta reda på straff i Sverige.
Min fråga är fortfarande vilket straff du tycker är lämpligt för din fru om böter inte räcker? Det kan väl inte vara så svårt att ge ett rakt svar?
Sen uppkommer ju även frågan vilket straff du tycker att du själv borde få, iom att du är delaktig i den kriminella verksamheten, 3-5 år kanske?

Är du säker på det , det är inte jag :rolleyes:
Hur säker kan någon vara?
Normalt brukar militären inte vara bra för inrikes jobb då militären per definition hanterar fiender. Styr militären ett land blir det oftast att folket blir fienden, det har vi sett flera exempel på i världen.
Men då situation vart som den var att både politiker och polisen är korrumperade så har militären som det sett ut nu gjort många bra saker.
Slutresultatet kan vi bara sia om.

Nja, du ville att jag skulle ta reda på straff i Sverige.
Min fråga är fortfarande vilket straff du tycker är lämpligt för din fru om böter inte räcker? Det kan väl inte vara så svårt att ge ett rakt svar?
Sen uppkommer ju även frågan vilket straff du tycker att du själv borde få, iom att du är delaktig i den kriminella verksamheten, 3-5 år kanske?
Nu läser du dåligt igen. Eller bara gaggar ännu värre.
Jag har inte sagt du skall ta reda på något. Jag gav dig de två alternativ det handlade om. Läs igen så ser du.

Hur säker kan någon vara?
Normalt brukar militären inte vara bra för inrikes jobb då militären per definition hanterar fiender. Styr militären ett land blir det oftast att folket blir fienden, det har vi sett flera exempel på i världen.
Men då situation vart som den var att både politiker och polisen är korrumperade så här militären som det sett ut nu gjort många bra saker.
Slutresultatet kan vi bara sia om.

Helt riktigt, framtiden vet vi inget om. Vi diskuterar efter hur det fungerar i nutid.

Nu läser du dåligt igen. Eller bara gaggar ännu värre.
Jag har inte sagt du skall ta reda på något. Jag gav dig de två alternativ det handlade om. Läs igen så ser du.
Jag gaggig? Det är ju du själv som skriver att du egentligen inte menar vad du skriver, utan att du bara uttrycker dig så. Så det är inte lätt att veta vad du menar.
Vill du inte svara vilket straff du tycker är lämpligt så säg det istället. Jag hittar tyvärr inte var du angett dina straffsatser för olovlig körning i Thailand.

Jag tycker dock du ska upplysa din fru om att du tycker hon är kriminell och borde få straff betydligt värre än böter. För du står väl för dina åsikter?
Själv tycker jag gott det räcker med böter (om hon åker dit).

Så det hamnar på din läsförmåga då.
Vad gäller det olämpliga i att begå trafikbrott har jag informerat om många gånger, men som jag redan angett jag kan inte och viktigare vill inte kontrollera någon annan.
Läs nedan i andra stycket. Jag gav som jag sade båda alternativen som var aktuellt. Du hade ju som jag sade själv redan kommenterat svaret.
20181007_021849.png

Orkar inte ge mig in i diskussionen men 20-25% felaktigt dömda gör mig nyfiken. Källa på det tack. För er som inte vet man är inte skyldig att vittna mot sin fru (eller man) så man behöver inte tjalla ;)

Vad gäller det olämpliga i att begå trafikbrott har jag informerat om många gånger, men som jag redan angett jag kan inte och viktigare vill inte kontrollera någon annan.
Läs nedan i andra stycket. Jag gav som jag sade båda alternativen som var aktuellt. Du hade ju som jag sade själv redan kommenterat svaret.
20181007_021849.png

Då tycker du att det ör okej att åka med som passagerare när den som framför fordonet är alkoholpåverkad? Du kan ju inte kontrollera andra människor.

20181007_021849.png
Jag ser faktiskt inga riktiga svar. Du frågar mig om jag vet om det blir böter i Sverige för samma brott, sen skriver du nåt kryptiskt om att det tar stopp på plats. Vad det innebär vet du bara själv. Eller så kanske det är ett av de fallen där du egentligen inte menar vad du skriver (som du berättat om förut), återigen så vet du bara själv.

Men när du ändå lägger ner tid, varför inte svara tydligt. Vad är lämpligt straff? Fängelse? Dödsstraff? Eftersom böter var för lågt enligt dig.
Jag är faktiskt nyfiken på hur länge du vill att din fru ska sitta inne?

Orkar inte ge mig in i diskussionen men 20-25% felaktigt dömda gör mig nyfiken. Källa på det tack. För er som inte vet man är inte skyldig att vittna mot sin fru (eller man) så man behöver inte tjalla ;)
Justitiekanslern rapport angav jag redan som källa?
Justitiekanslern - 5953-06-22
Hela aspekten är fick för omfattande för mig att redogöra här. Googla justitiekansler och felaktigt dömda så har du det direkt, inga hemligheter i detta.

D
Jag ser faktiskt inga riktiga svar. Du frågar mig om jag vet om det blir böter i Sverige för samma brott, sen skriver du nåt kryptiskt om att det tar stopp på plats. Vad det innebär vet du bara själv. Eller så kanske det är ett av de fallen där du egentligen inte menar vad du skriver (som du berättat om förut), återigen så vet du bara själv.

Men när du ändå lägger ner tid, varför inte svara tydligt. Vad är lämpligt straff? Fängelse? Dödsstraff? Eftersom böter var för lågt enligt dig.
Jag är faktiskt nyfiken på hur länge du vill att din fru ska sitta inne?
In läsförmåga alltså. Bilden var skarp så det finns inget fel. Och nej, jag vet du kan läsa den men bara vill "spela Allan" som utrycket säger.
Klockan är redan halv tre på natten och och jag har bara 25% batteri kvar. Så eftersom du har svaret redan oavsett om du vill erkänna det eller inte och klockan är väl mycket önskar jag herrar en god natt snart morgon.

D

In läsförmåga alltså. Bilden var skarp så det finns inget fel. Och nej, jag vet du kan läsa den men bara vill "spela Allan" som utrycket säger.
Klockan är redan halv tre på natten och och jag har bara 25% batteri kvar. Så eftersom du har svaret redan oavsett om du vill erkänna det eller inte och klockan är väl mycket önskar jag herrar en god natt snart morgon.
Ok, du vill inte svara alltså. Det funkar det med. Vore jag i din sits skulle jag ta en lojalare inställning till familjen, det kommer funka bättre i längden. Det tipset bjuder jag på.

Det där var rent "Bull" vill jag påstå :):):):):)5555, Du har som Farang inte dessa möjligheter i Thailand , Tungt fordon samt alla andra du räknar upp , Löjligt , Det du kan ha är Bil samt MC , hur lite tror du vi vet om landets lagar ;)

Visst får han köra CE-fordon i Thailand på ett svenskt+internationellt KK men knappast ett Thai registrerat.

Jag har ABCDE + ADR och körkortet översatt med hjälp av internationellt körkort utfärdat av motormännens i Stockholm. Det duger gott till de flesta fordon i Thailand, men vad gäller körandet av vår tuktuk överlåter jag det på frugan då detta fordon inte kan registreras.
Om du tittar på flaket finns det en fin röd plaststol i lagom storlek för ett farangarsle ;-)

Vad är det för en konstig Tuk-Tuk din fru har som är försedd med flak?

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar
13 K