Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

Men, jag har inte påstått det. Du gör ett antagande om vad jag ev skulle kunna påstå.
Utöver det har jag inte varit i landet mer än strax över två månader.
Det ligger i min plan börja ta thaikörkort för bil o MC och fram till jag har cyklar jag inte ens.
Har att göra med att jag ännu känner mig osäker på börja köra vänstertrafik. Jag har kört högerstryd buss, i Sverige men trafik, det är annat.
Jag är rätt nöjd med vara passagerare men var i affär för två dagar sedan o tittade på en skoter, så det blir ev MC kort först.

Du har hela alfabetet på ditt svenska körkort men känner dig osäker på att köra vänstertrafik??!! Du håll dig till att åka bredvid är mitt råd

Inte en chans kan jag påstå , För ett icke Thailändskt bolag kan du framföra ett tyngre fordon i Thailand , men då krävs det att det företaget har tillstånd för just den frakten i just Thailand . jag har riktigt bra koll på detta med KK frågor , Finns fler här som har den kunskapen ...Tror att
PeterSfa är relativt ny i Thaialnd :) Inget fel med det , men kanske skall man ha på fötterna om man står på sig i dessa frågor bland forumfolk som varit i landet många år
Men jag har aldrig sagt att jag som det är nu får framföra tunga fordon. Ni väljer att lägga till små faktabitar som inte fanns där.
Som ren körkortsklass är den legal. Förutsätter t.ex att jag anländer från Sverige med mitt svenska ekipage och sökt o fått tillstånd för transporten.
Vad gäller möjlighet att få köra lastbil i Thailand idag låter det sig knappast göras enkelt. Enklare kanske att börja med bli thai medborgare och det är en helt annan process.

Du har hela alfabetet på ditt svenska körkort men känner dig osäker på att köra vänstertrafik??!! Du håll dig till att åka bredvid är mitt råd
Ja, det är ingen övning på det i Sverige. Enbart England o dit har jag inte varit.
Något som man lär sig, oftast iaf, är att börja lyssna på sin egen förmåga. Aldrig kört vänstertrafik. 55år med begynnande åldersproblem. Aldrig i livet råkat ut för olycka, statistiskt är det inte bra.
Jag avstår mycket gärna.

Jag önskar dig lycka till. Men du kommer få det jobbigt i Thailand om du inte kan släppa på Peter-rättrådig-stilen. Inte en dag kommer gå utan att du ser folk bryta mot lagen, på ett eller annat sätt. Det görs ju redan tydligen gång på gång i familjen.

Men de flesta brukar vilja lära sig själva, och jag tror du kommer ha en mer avslappnat inställning till "lagen är lagen i alla lägen" om ett par år.

Men som sagt, lycka till med att tillrättavisa folk i Thailand, det brukar de uppskatta...… (not)….
Och då återkommer vi till frågan. Vem har jag tillrättavisat när jag i detta forum anger jag tycker det var bra att lagen följs?
Du hittar ju på allting. Dåligt samvete från din sida eller vadå?
Nä, jag kommer fortsätta tycka det är bra när jag ser en polis ge böter till någon som bryter lagen. Ger dom min fru det kommer jag tycka det också. Samma om du får. Får man böter eller straff brukar det oftast vara självförvållat.

Och då återkommer vi till frågan. Vem har jag tillrättavisat när jag i detta forum anger jag tycker det var bra att lagen följs?
Du hittar ju på allting. Dåligt samvete från din sida eller vadå?
Nä, jag kommer fortsätta tycka det är bra när jag ser en polis ge böter till någon som bryter lagen. Ger dom min fru det kommer jag tycka det också. Samma om du får. Får man böter eller straff brukar det oftast vara självförvållat.
Lycka till med det. Glöm inte att säga det till din fru när det händer oxå. Jag är faktiskt förvånad att du inte anmält henne för olovlig körning, lagen är väl lagen.

Som sagt, lycka till....

Lycka till med det. Glöm inte att säga det till din fru när det händer oxå. Jag är faktiskt förvånad att du inte anmält henne för olovlig körning, lagen är väl lagen.

Som sagt, lycka till....
Det kommer jag göra, var så säker. Har under åren gjort det många gånger men hon är thai, lyssnar inte, så då får hon stå sitt eget kast.
Och vad gäller att jag följer med på fordonet. Inte en chans jag tänker missa synen när hon sitter i poliskontroll och skall förklara att ja fordonet är olagligt. Ja tyvärr har jag inte uppdaterat varken mitt MCkort eller mitt bilkort. Det, är som en underbar dröm för mig.
Men. Gissningsvis får hon väl bara böter som alla andra thai.

Det kommer jag göra, var så säker. Har under åren gjort det många gånger men hon är thai, lyssnar inte, så då får hon stå sitt eget kast.
Och vad gäller att jag följer med på fordonet. Inte en chans jag tänker missa synen när hon sitter i poliskontroll och skall förklara att ja fordonet är olagligt. Ja tyvärr har jag inte uppdaterat varken mitt MCkort eller mitt bilkort. Det, är som en underbar dröm för mig.
Men. Gissningsvis får hon väl bara böter som alla andra thai.
Som sagt, lycka till med det där. Det blir nog kanon....

En fråga bara, du säger att hon får nog BARA BÖTER. Vilket straff tycker du vore lämpligt? Livstid? Dödsstraff? Jag blir nyfiken när du uttrycker dig sådär (om det inte är ett av de fallen där du inte menar vad du skriver, som med tuktuk-körningen).

Som sagt, lycka till med det där. Det blir nog kanon....
Jag skulle nästan kunna slå vad om mot bakgrund vad du tidigare nämnt här att du tycker man skulle hållt frugan runt ryggen. Korumption alltså. Jag bara gissar då jag tolkar du har lite kriminella tendenser. Jag kan ju ha fel, inte alls omöjligt, men det skulle vara passande på något sätt.

Jag skulle nästan kunna slå vad om mot bakgrund vad du tidigare nämnt här att du tycker man skulle hållt frugan runt ryggen. Korumption alltså. Jag bara gissar då jag tolkar du har lite kriminella tendenser. Jag kan ju ha fel, inte alls omöjligt, men det skulle vara passande på något sätt.
Jag skulle definitivt inte tjalla på frun, bara en idiot skulle göra det. Sen heter det korruption. Och om det gör mig kriminell i dina ögon, så erkänner jag direkt.

Sen undrar jag fortfarande vilket straff du tycker är lagom för att köra en tuktuk olovligt? Iom att du skrev "bara böter" utgår jag ifrån att du tycker din fru skulle få ett betydligt hårdare straff, så vad tycker du?

Jag skulle definitivt inte tjalla på frun, bara en idiot skulle göra det. Sen heter det korruption. Och om det gör mig kriminell i dina ögon, så erkänner jag direkt.

Sen undrar jag fortfarande vilket straff du tycker är lagom för att köra en tuktuk olovligt? Iom att du skrev "bara böter" utgår jag ifrån att du tycker din fru skulle få ett betydligt hårdare straff, så vad tycker du?
Har jag någonsin sagt att jag skulle tjalla på min fru? Nu hittar du på saker igen. Som 55åring börjar jag känna mig gaggig men du tar priset.

Ja du grodfisk. Ställ dig frågan om vad som händer i Sverige om du framför ett olagligt fordon eller/Och inte ens har giltigt körkort.Får du bara böter? Eller är det också så att din framfart får ett stopp på den platsen du blir stoppad på?

Men, jag har inte påstått det. Du gör ett antagande om vad jag ev skulle kunna påstå.
Utöver det har jag inte varit i landet mer än strax över två månader.
Det ligger i min plan börja ta thaikörkort för bil o MC och fram till jag har cyklar jag inte ens.
Har att göra med att jag ännu känner mig osäker på börja köra vänstertrafik. Jag har kört högerstryd buss, i Sverige men trafik, det är annat.
Jag är rätt nöjd med vara passagerare men var i affär för två dagar sedan o tittade på en skoter, så det blir ev MC kort först.
har du frågor om vad som gäller om lagar i landet , ställ gärna frågan här på Forumet , tror att vi är många här som vet vad som gäller , väl bekomme :):);)

har du frågor om vad som gäller om lagar i landet , ställ gärna frågan här på Forumet , tror att vi är många här som vet vad som gäller , väl bekomme :):);)
Det kommer jag göra allteftersom jag har behov. Som det varit sedan jag ankom har jag haft fullt upp med helt andra saker.
Ha en trevlig helg.

Inte i Thailand min bäste herr Watson ;)
Nej , tyvärr så behöver det inte vara det i Thailand , jag har klarat mig alla år , men kör nyktert , med gällande Thai KK , men en dag så åker jag nog dit på nåt jag inte gjort . Thailand är Thailand , tror man nåt annat så är man nog en Rookie :thumbsup::thumbsup:

Har jag någonsin sagt att jag skulle falla på min fru? Nu hittar du på saker igen. Som 55åring börjar jag känna mig gaggig men du tar priset.

Ja du grodfisk. Ställ dig frågan om vad som händer i Sverige om du framför ett olagligt fordon eller/Och inte ens har giltigt körkort.Får du bara böter? Eller är det också så att din framfart får ett stopp på den platsen du blir stoppad på?
Men fram med det då, vilket straff tycker du din fru ska ha? Om böter nu inte räcker. Jag är faktiskt nyfiken.

Och hur kan du vara tillsammans med en kriminell? Jag får inte ihop det.

Och vad gäller att jag följer med på fordonet. Inte en chans jag tänker missa synen när hon sitter i poliskontroll och skall förklara att ja fordonet är olagligt.

A men vänta nu! Det är ju ett brott i sig att åka med ett fordon som framförs olagligt. Skall du verkligen uppmuntra din fru till att begå brott?

Inte i Thailand min bäste herr Watson ;)
Jo, det är så i thailand också. Lägg märke till att jag skrev oftast. Även i Sverige är 20-25% felaktigt dömda enligt justitiekanslerns rapport. Finns inget land som är ofelbar. Det viktiga anser jag är intentionen. Thailand har legat rätt dåligt till där men är på väg mot bättre.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar
13 K