Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st.

 
Då utgår jag från att du vet att ett internationellt KK endast gäller tre månader i taget samt att det inte gäller för den som har annat visa än turistvisum , en Farang med tillex Non O Immigrant skall ha Thai KK ,

Är detta ändrat?
Långeman skrev i en tråd för ett par år sedan om detta och lade in från myndigheterna där det stod:

"After a stay of more than 3 months in Thailand, it is strongly recommended to apply for a Thai driving licence, even though international driving permits are legally accepted for up to one year. Several insurance companies have, for example, a fine print stating that the driver should hold a valid Thai driving licence to be fully covered."

Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand | Allmänt thailandforum

Där står det att det internationella enligt 1949 års konvention gäller upp till ett år.

För min del så har jag trots endast turistvisa/visa exemption 5-årigt Thai KK.
 
Är detta ändrat?
Långeman skrev i en tråd för ett par år sedan om detta och lade in från myndigheterna där det stod:

"After a stay of more than 3 months in Thailand, it is strongly recommended to apply for a Thai driving licence, even though international driving permits are legally accepted for up to one year. Several insurance companies have, for example, a fine print stating that the driver should hold a valid Thai driving licence to be fully covered."

Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand | Allmänt thailandforum

Där står det att det internationella enligt 1949 års konvention gäller upp till ett år.

För min del så har jag trots endast turistvisa/visa exemption 5-årigt Thai KK.
Det står så här After a stay of more than 3 months in Thailand, anledningen är att sen måste du ut , annars gäller det inte mer , 90 dagar sedan en inresa för 90 dagars , även det internationella KK följer mao dessa regler .. Egentligen logiskt , eller hur ??Sen gäller det ett år ,Ja , men inte utan utresa var 90e dag
 
Nej , tyvärr så behöver det inte vara det i Thailand , jag har klarat mig alla år , men kör nyktert , med gällande Thai KK , men en dag så åker jag nog dit på nåt jag inte gjort . Thailand är Thailand , tror man nåt annat så är man nog en Rookie :thumbsup::thumbsup:

Sätt kamera på dina fordon så minskar den risken.
 
Det står så här After a stay of more than 3 months in Thailand, anledningen är att sen måste du ut , annars gäller det inte mer , 90 dagar sedan en inresa för 90 dagars , även det internationella KK följer mao dessa regler .. Egentligen logiskt , eller hur ??Sen gäller det ett år ,Ja , men inte utan utresa var 90e dag

Jo, men det står: "After a stay of more than 3 months in Thailand, it is strongly recommended to apply for a Thai driving licence, even though international driving permits are legally accepted for up to one year."

Alltså bara starkt rekommenderat att skaffa Thai KK.
 
Kör du MC kan du sätta en gopro på hjälmen. Vet flera som har det.

Snälla avråd dina vänner från detta, Michael Shumacher ligger som en grönsak efter att ha vurpat på skidor och slagit sin hjälm i en sten och fårr fästet till sin lilla GoPro kamera att gå igenom skalet och trycka in skallbenet i hjärnan.
Sätt kameran på hojen istället.
 
Jo, men det står: "After a stay of more than 3 months in Thailand, it is strongly recommended to apply for a Thai driving licence, even though international driving permits are legally accepted for up to one year."

Alltså bara starkt rekommenderat att skaffa Thai KK.
Ja, hur menar du nu ? Det är ju just för att då gäller det inte längre med intKK , utan du måste först ut för att få 90 dagar samt gällande int KK ytterligare 90 dgr .. Klart de vill att du skall ha Thai KK , bara en massa fejkade KK från all värdens hörn , Varför kör folk ihjäl sig tror du , de har aldrig tidigare kört MC , och tror det är moppar :rolleyes:
 
Snälla avråd dina vänner från detta, Michael Shumacher ligger som en grönsak efter att ha vurpat på skidor och slagit sin hjälm i en sten och fårr fästet till sin lilla GoPro kamera att gå igenom skalet och trycka in skallbenet i hjärnan.
Sätt kameran på hojen istället.
Dessutom så förstörs hjälmen skyddseffekt delvis om du limmar eller fäster något på den .. skrämmande med Micke .kamera på styret OK
 
Ja, hur menar du nu ? Det är ju just för att då gäller det inte längre med intKK , utan du måste först ut för att få 90 dagar samt gällande int KK ytterligare 90 dgr .. Klart de vill att du skall ha Thai KK , bara en massa fejkade KK från all värdens hörn , Varför kör folk ihjäl sig tror du , de har aldrig tidigare kört MC , och tror det är moppar :rolleyes:

Skotrarna benämns moppar på alla forum och jag har haft arbetskamrater som tror att det är mopeder de har hyrt och att man får köra dessa utan KK och glor illa på mej när jag påstår att det kan bli mycket dyrt och att de kan bli kvarhållna i landet i väntan på rättegång.
 
Dessutom så förstörs hjälmen skyddseffekt delvis om du limmar eller fäster något på den .. skrämmande med Micke .kamera på styret OK

När jag började kävla i karting under min uppväxt så var det förbjudet med dekaler på hjälmen för man inte visste om limmet påverkade hållbarheten, idag sitter det dekaler överallt och man kör ofta med gamla hjälmar speciellt inom svensk roadracing.
 
När jag började kävla i karting under min uppväxt så var det förbjudet med dekaler på hjälmen för man inte visste om limmet påverkade hållbarheten, idag sitter det dekaler överallt och man kör ofta med gamla hjälmar speciellt inom svensk roadracing.
Har en Europisk tysk kvalitetshjälm när jag kör långt , Integral, kortare sträckor en harley original Police Helmet , kostade 20 k Thbt på harley i Khon Kaen , skitsnygg hjälm , men långkörning blir jobbigt med öppen hjälm , då föredrar jag en integral , tyst samt utan för mycket vindbrus
 
Ok, du vill inte svara alltså. Det funkar det med. Vore jag i din sits skulle jag ta en lojalare inställning till familjen, det kommer funka bättre i längden. Det tipset bjuder jag på.
Vill du få det till det när du kan läsa inantill både i texten tidigare och den bild på vår dialog jag lade in. Varsågod.
 
Det är ett "tungt fordon " därför han behöver sitt ADR , men tydligen saknar han YKB ,inte bra ;)55:)
Det är korrekt. Det har att göra med att jag debuterat i diabetes och kändes då rätt meningslöst lägga till YKB. Det påverkar ju inte körkortsklassen, jag får ju fortsätta köra lastbil och buss enligt körkortet, dock ej yrkesmässigt som är det YKB handlar om. Jag har slutat köra yrkesmässigt många herrans år sedan. Enda orsak jag hittils uppdaterat med nya läkarintyg och kurs/test ADR är att jag velat haft kvar möjligheten.
Vad gäller yrkesmässigt släpper jag det då jag inte har planer börja med det.
Bättre programmera och annat sånt.
För övrigt behöver man inte ADR för att få köra tungt fordon. ADR är tillståndet för att få köra farligt gods.
 
Vad är det för en konstig Tuk-Tuk din fru har som är försedd med flak?
Det är en populär version, jag skrev om den i en annan tråd om fordon. Nakorn Thao Motor, de har flera olika modeller. 125, 150 o 200.
Handlarens argument är att det är ett lantbruksfordon, men betalar också en försäkring för den på årsbasis. Trots detta går den för närvarande inte registrera och därmed inte framföras.
På landet accepteras det att dessa fordon utöver på "åkern" ses i närliggande mindre staden för att bunkra upp förråd av olika saker. Påträffar polisen däremt ett sådant fordon på långresa etc blir problemen där efter, böter vanligtvis. Det är så Thai använder och accepterar dem.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G
G
Svar
196
Visningar
13 K
glimten66
G
D
Svar
13
Visningar
3 K
A
P
Svar
38
Visningar
6 K
Hans Svensson
H
G
Svar
14
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
kjell.t
K
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
I
Svar
6
Visningar
3 K
ingo17
I
A
Svar
6
Visningar
2 K
A
A
Svar
32
Visningar
13 K
broder Tuk Tuk
B
 
Tillbaka
Topp