Någon som upplevt detta? (Hur man blir bemött av sin partner)

Jag hoppas inte du tar mina inlägg till dig alltför allvarligt, jag försöker skriva efter hur du beskriver ditt förhållande och dina inlägg är väl inte alltid särskilt diplomatiska heller. Du har ju bl.a. beskrivit thai som sätter pengar före allt annat, din fru är "äckligt" snål och inget betalas av henne på ert gemensamma liv. När jag frågar om detta så har jag en "trögtänkt skalle". I andra trådar är hon fantastisk som lyckats spara ihop en mille samt ett hus i Isaan. Själv tycker jag min två-åring också har varit smått fantastisk, han har lyckats dra ihop ca 50k på ett aktiekonto på Nordnet på endast ett halvår ;)

/ SatanG
För att svara på ett inlägg måste man kunna läsa först och förstå vad man läser ;) Ingenstans har jag påstått att hon jobbar för tillfället ,, Jobbar hon så betalar hon till hushållet ,och har alltid gjort ,, Och det ena behöver inte förta det andra ,, Äckligt snål kan man vara även om man är grymt duktig på att spara ihop en mille ..sen har hon lyssnat på mig när hon placerat sina sparpengar , det har gjort henne till en hyfsat beställd kvinna för att vara en fattig bonntjej

Min nuvarande tjej är lite mittimellan, köper gärna saker men lagom. Åkte igenom en ny liten marknad idag och vi stannade och kika lite. Jag såg ett stånd med väskor och frågade om hon inte ville ha en, hon har ju faktiskt bara en. Hon hittade 2 som hon gillade, en rosa och en röd, men hon kunde inte riktigt välja så jag sa ta båda då, 179 + 199 baht.. Hon titta på mig,,, nä så kan man ju inte göra så tog hon den billigare röda.

Hon gillar inte tvättmaskinen hemma, den sliter på kläderna tycker hon så hon tvättar för hand...

Det där med tvättmaskinen känner jag igen , min säger samma ... Men här i Sverige kör hon,maskinen tror tvättmedlet är starkare därnere pga kallvatten till maskinerna , här skulle det nog inte funka ,,

För att svara på ett inlägg måste man kunna läsa först och förstå vad man läser ;) Ingenstans har jag påstått att hon jobbar för tillfället ,, Jobbar hon så betalar hon till hushållet ,och har alltid gjort ,, Och det ena behöver inte förta det andra ,, Äckligt snål kan man vara även om man är grymt duktig på att spara ihop en mille ..sen har hon lyssnat på mig när hon placerat sina sparpengar , det har gjort henne till en hyfsat beställd kvinna för att vara en fattig bonntjej
Nu är det ju upp till dig så bryr mig egentligen inte men du har faktiskt skrivit innan att när hon jobbade så sparade hon sina slantar och ni levde på dina.

Sen hur ni gör är ju som sagt helt upp till er, min fru är med hemmafru men hade hon jobbat hade hon allt fått stå för sin del.

Det där med tvättmaskinen känner jag igen , min säger samma ... Men här i Sverige kör hon,maskinen tror tvättmedlet är starkare därnere pga kallvatten till maskinerna , här skulle det nog inte funka ,,
Du har olika tvättmedel dom är märkta med vilket som är för kallvattenmaskiner och varmvattenmaskiner här nere.

Nu är det ju upp till dig så bryr mig egentligen inte men du har faktiskt skrivit innan att när hon jobbade så sparade hon sina slantar och ni levde på dina.

Sen hur ni gör är ju som sagt helt upp till er, min fru är med hemmafru men hade hon jobbat hade hon allt fått stå för sin del.
Hon har sparat ja, men hon har även fått hjälpa till i proportion till lönenivå, tror inte jag påstått något annat ,, hon har inte jobbat nu sedan december 2012 , så måste ha ett helv bra minne Jonas 5555:):):) När barnen var här så betalade hon halva maten samt halva elen ca 6000 per månad , resten sparade hon ja

Sin del ,, och vad blir då det om hon tjänar en tredjedel av vad du gör ,, hälften ? Det tror jag inte ... vore oskäligt anser jag ... ;) Och nu är min fru hemmafru ,men enligt vissa betalar jag då lön för hennes sextjänster när hon kan äta "gratis samt får en femhundring i månaden i fickpengar ", sickna förtappade själar det finns :rolleyes:

Hon har sparat ja, men hon har även fått hjälpa till i proportion till lönenivå, tror inte jag påstått något annat ,, hon har inte jobbat nu sedan december 2012 , så måste ha ett helv bra minne Jonas 5555:):):) När barnen var här så betalade hon halva maten samt halva elen ca 6000 per månad , resten sparade hon ja
Jag har rätt bra minne och brukar komma ihåg vad folk skriver även om det är flera år tillbaks i tiden ;)

Jag har rätt bra minne och brukar komma ihåg vad folk skriver även om det är flera år tillbaks i tiden ;)
Djäkligt bra, läge för att kvala in till Guiness rekordbok Jonas ,komma ihåg allt i detalj som forummedlemmar skriver i fem års tid 555;);) vad jag skrev var att hon kan spara 10k i månaden samt att jag inte kan spara samma trots att jag tjänar tre ggr så mycket .... Men betalat har hon gjort ....

Djäkligt bra, läge för att kvala in till Guiness rekordbok Jonas ,komma ihåg allt i detalj som forummedlemmar skriver
i femårs tid , tror jag inte ett skit på 55555:):):)
Skrev inte i detalj, men om en person upprepar sig så gott som hela tiden om sin fru och hur bra hon är på att spara bland annat så kommer man ihåg.

Jag kommer självklart inte ihåg vad alla skriver ordagrant, men kommer något upp som någon skrivit innan så brukar man väl minnas lite av vad han skrev i ämnet sist.

ditt minne verkar det däremot inte vara bra ställt med, då du tidigare har visat dig ha svårt att komma ihåg vad du skrivit tidigare.

Det är vad du anser Jonas , jag har ett utmärkt minne , även att dessa korkade diskussioner ingen vart leder :)
Tror att en del retar sig på att jag har en äckligt sparsam Thaifru, givetvis inte du Jonas , men många .
De brukar mesta vara slösaktiga och enligt andra här mest tydligen lösaktiga och ta betalt av sin man för sex , det är ju rent vidrigt om det så förekommer 5555:):)
Givet inte alla ,, Men det stora flertalet jag mött kan inte med små medel jobba ihop en rejäl sparslant

Sin del ,, och vad blir då det om hon tjänar en tredjedel av vad du gör ,, hälften ? Det tror jag inte ... vore oskäligt anser jag ... ;) Och nu är min fru hemmafru ,men enligt vissa betalar jag då lön för hennes sextjänster när hon kan äta "gratis samt får en femhundring i månaden i fickpengar ", sickna förtappade själar det finns :rolleyes:

Missade nog det inlägget, vem påstod det fetade?

/ SatanG

Fn vad bra ignorera-knappen är , man ser bara .. "person du ignorerar har gjort ett inlägg " 5555:D:D:D:p

Själv tycker jag det är rätt fegt att komma med förvanskningar och istället för förtydliganden så gömmer man sig.
Men å andra sidan förstår jag då svarsinläggen sällan förtydligar något utan mest består av nonsens.

/ SatanG

Jo dom är väl lite lika där fast mitt x shoppade mer än gärna mycket saker, men hon va prismedveten.

En kompis till nuvarande tjejen kom igår och slängde upp sin nya väska som hon köpt i Bkk. Fin sa jag å frågade va den kostade, 2900 baht sa hon stolt.
Oj så mycket sa jag (svart plast)
Den e stor och så är det märke sa hon.
Märke ja eller hur...
Iaf så va det ingen runt bordet som blev imponerad och såg att hon blev lite stött över det, hon ville ju glänsa.
En sån tjej skulle jag aldrig bli ihop med.

Glänsa med en väska för 2900thb?
Hade det varit 2900£ så börjar det väl likna något om man pratar handväskor.
Klart ingen blev impad. De flesta har nog koll på både det ena och det andra.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp