Kan min thailändska partner få uppehållstillstånd efter 3 månaders turistvisum i Sverige?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Köp en biljet till honom ,säg åt honom attcredan innan han stiger på planet i BKK så gör han sig av med alla handlingar , när han kommer till Sverige viftar han bara ochvsäger "no papers,no papers....Han är då en papperslös ,han har rätt att stanna samt få läkarvård ,tänderna fixade m.m. Kanon, vet många som har gjort på detta sätt ,faktiskt vet jag att tusental har gjort det .. ;)
[/quote

alltidkajsa och övriga medlemmar ställer seriösa frågor i denna forum delen och de förväntar sig seriösa svar.

Dina politiska åsikter hör inte hemma här på Chai Mai.
Kan du respektera det.
Det är inte bara detta inlägget som visar vad du tycker, det finns ett flertal liknande.

"legolas " sa:
Jo våra politiska åsikter hör visst hemma här på detta forumet, men kanske inte i denna tråd. Vi har ett flertal trådar på detta forum där vi pratar politik, och där hör våra politiska åsikter hemma.

Du har NOLL rätt att blanda in andra inlägg än just det du skall moderera, och hänvisa till dessa. jag tycker kanske inte du har fel i vad du säger om att hålla sig till ämnet, men du uttrycker det oerhört klantigt och fientligt.

legolas

Det är just hans fientliga åsikter som det har blivit reaktion på.

"legolas " sa:
Men va bra kycklisen!!! Då blir det lite liv i luckan och forumet får mer skribenter.... De som skriver till dig som du påstår, och lipar och är oerhört ledsna i ögat, dessa mesar skriver nog ändå inget här, och bidrager noll, så skit i dom bara..... Dom svävar omkring ute på internet och ondgör sig över allt som inte är PK-åsikter..... skit i dom bara...

legolas

Lego, nu är det ju faktiskt så att denna forumsdel är en del där man skall kunna ställa en fråga och få raka, sakliga svar. Detta är vad "alltidkajsa" önskar. Det finns andra forumtavlor, t ex ordet är fritt, där man kan ventilera sina åsikter så länge dessa håller sig till reglerna. Detta är inte fel, eller hur?

Det är säkert ingen som har något emot Phonta personligen, tvärtom. Men vi måste säga ifrån när något blir fel som i det här fallet. Raka frågor = Raka svar, OK?

Ibland känns det som 2-3 st låter som 200-300 st och till och med övertalat sig själv att det är så. Bra att ni försöker hålla vissa delar av forumet rena för svar på frågor och fakta och tar bort gaggiga gagget. Det finns ställen de kan ägna sig åt det.

"Phonta " sa:
Köp en biljet till honom ,säg åt honom attcredan innan han stiger på planet i BKK så gör han sig av med alla handlingar , när han kommer till Sverige viftar han bara ochvsäger "no papers,no papers....Han är då en papperslös ,han har rätt att stanna samt få läkarvård ,tänderna fixade m.m. Kanon, vet många som har gjort på detta sätt ,faktiskt vet jag att tusental har gjort det .. ;)
.....Faktiskt vet jag 1000-tals som gjort det.....!!! Tillåt mej småle ;D....

Finns ett ord som heter empati!...Och allt är inte vad det ser ut att vara!!
Fakta är bättre än sägner och lösa rykten! :nod:

Fakta

Hmm. Vem har varir negtivt , tycker det är empatiskt att upplysa om folks rättigheter ...
Rent av generöst ,men nu släpper jag denna tråd .

Ha det som Norrmännnen säger 8)

"nakonsawan", hur går det med er ansökan? har hon fått komma på intervju?
Kan ju meddela att något "försörjningskrav" inte var aktuellt i vårt fall, har nu fått uppehållstillståndet beviljat (Y)

"alltidkajsa " sa:
"nakonsawan", hur går det med er ansökan? har hon fått komma på intervju?
Kan ju meddela att något "försörjningskrav" inte var aktuellt i vårt fall, har nu fått uppehållstillståndet beviljat (Y)

Hej Kajsa, nej vi har inte hört ett ord ännu och ingen intervju. på måndag är det 10 veckor sedan vi ansökte på webben, inte ett brev, mail eller telesamtal sen vi fick ett automatiskt mailsvar att ansökan är mottagen. Vi ansökte 12 Februari och då stod det att webbansökan skulle ta 3 månader på deras hemsida. Jag trodde dom angav tider där i överkant dessutom för att vara säkra.

Försörjningskrav vet jag inte vad du menar vi har inga problem med den biten vad jag vet. Kanske du syftade på något inlägg där jag svarade någon annan om hur det fungerar med försörjningskrav?

Men stort grattis till er, skönt att det ordnat sig! Nu kan ni njuta av sommaren :)

Vilken tid det tar nakonsawan! Hur tar tjejen det, vill minnas att du nämnde innan att hon tyckte det var jobbigt eller missminner jag mig?

Jo hon sitter och trycker i farsans hus om dagarna och bara väntar nu. Ingen ide göra så mycket på så kort tid. En uttråkad thailändska är inte att leka med, vilka humörsvängningar! :nod:

"nakonsawan " sa:
Jo hon sitter och trycker i farsans hus om dagarna och bara väntar nu. Ingen ide göra så mycket på så kort tid. En uttråkad thailändska är inte att leka med, vilka humörsvängningar! :nod:
Exakt, det enda possitiva är att man får känna en annan sida :) Humör har dem ju :D

"legolas " sa:
Är det "uppehållstillstånd" om han INTE slår sin kärring?

legolas ;)
Lego, det tog ett tag innan poletten trillade ner men nu garvar jag så att ölmagen hoppar. :) Karma till dig.
För att dra det lite över gränsen....Om han är snäll finns det kanske anledning till uppehållsstånd . OK. Bua ut mig, det kan jag ta :)

Då så, idag kom det äntligen. Mailet som kallade henne på intervju i Bangkok! Vi gjorde webbansökan om uppehållstillstånd den 12 februari och idag är 2 maj. Nu får vi se hur länge till det dröjer efter intervjun men det känns riktigt skönt i alla fall nu.

Skönt att det händer något i alla fall. Nu får vi hoppas att intervjun går bra och att det går fort därefter. :nod:

"nakonsawan " sa:
Då så, idag kom det äntligen. Mailet som kallade henne på intervju i Bangkok! Vi gjorde webbansökan om uppehållstillstånd den 12 februari och idag är 2 maj. Nu får vi se hur länge till det dröjer efter intervjun men det känns riktigt skönt i alla fall nu.
Kul, när ska hon på intervju?

Ja hon ska ringa och boka tid nu men nästa vecka borde vara rimligt. Tyvärr har dom stängt telefonen på fredagar på visaavdelningen på ambasaden i bkk.

"Kycklingen " sa:
Det är just hans fientliga åsikter som det har blivit reaktion på.

Vilka förutfattade meningar du har, detta har inget med politik att göra det som Phonta skrev det var bara ett tips på hur många gör, om du inte har dom kunskaperna så tillgodogör dig dom nu i stället.
Det är bara så många gör som kommer till Nya Sverige.

meningslös :offtopic: post månader efter det där sas långeman. Varför dra upp det där igen nu... ta bort!

Vi har i alla fall gjort intervjun 28e maj och väntar på det slutgiltiga beskedet nu. Ansökte 12e feb och fick intervjun 28e maj. Nu får vi se hur länge det tar att få beslut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp