När blev ni kallad "pappa" senast av er partner?

55555 När jag tilltalade min fru första gången med det blev hon oerhört förnärmad och undrade var jag lärt mig det 555.

Jag använder det ibland i offentliga sammanhang och reaktionerna blir minst sagt roliga bland de som inte känner oss.
Men roligast är när kvinnan kallas sin man för det som inte förstår, och tror hon säger darling 5555

Min fru kallar mig daddy ibland och jag kallar henne för mommy ibland kallar jag henne för Jai men då får jag en smäll eller en ond blick 5555555 ;)

Annars tycker jag det är rätt vanligt att folk kallar en nära medelålders släkting i en familj med flera mindre ungar för Paa även om han inte är pappan.

När jag bodde i byn så kallade alla ungar mig pappa.

Min fru kallar mig daddy ibland och jag kallar henne för mommy ibland kallar jag henne för Jai men då får jag en smäll eller en ond blick 5555555 ;)

Annars tycker jag det är rätt vanligt att folk kallar en nära medelålders släkting i en familj med flera mindre ungar för Paa även om han inte är pappan.

När jag bodde i byn så kallade alla ungar mig pappa.
Mig kallar de Ta Nin , hedervärt , dvs Fabror Nin eller onkelNin

Det är sanning, jag blir kallad pappa av alla thailändare som kommer hit i nått ärende varje dag
Menjag förstår ju att man i början som TS kan reagera negativt på det även jag gjorde det i början och tyckte att så kan du inte säga det låter ju inte bra.
Men sen tänkte jag att uppe i byn så sa ju dom flesta det till mig utan frugan, hon sa det bara om andra barn var i närheten.
Och jag hör ju när andra manliga släktingar blir kallade paa eller i-paa även om dom inte är pappa.

Men det skiljer sig för alla blir inte kallad det och den bakomliggande grunden till att bli kallad det känner jag inte till men du kanske vet och kan berätta?
Nog aldrig hört någon under 40 typ blivit kallad det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp