Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Läs själv vad du skrev @Mick.T
För mig så är det ett hot, vad din"mamma" sa till barnen.
Vad hon menade var: Lyssnar ni inte på mig, då skickar jag"pappa"på er...
Hon, själv, vill inte ta tag i det....
Här har vi ett klassiskt ex på när en läsare anser att hans tolkning går före vad skribenten avsåg med texten.
Mick svarar ju att det inte var ett hot men du anser att han som ju är den enda som vet har fel och så blir det nästan person angrepp.
Kan säga då att min tolkning är att Mickes fru vänligt och lugnt utan minsta hot ber barnen att lyssna på pappa, kanske tom med ett leende, eller med trött uppgivenhet, ändå inget hot om att "akta så jag inte bussar pappa på er" vilket ju är vad du insinuerar, att barnen skulle vara så rädda för pappa att det används som hot. Allt handlar ju om tonen och sättet hon sa det på och om den vet bara Micke hur det var och vem är du då att ifrågasätta honom?
Ser ofta ex på sånt här och råkar ofta ut för det själv, ni tolkar som fn läser bibeln men vägrar inse att ni tolkat fel. Om skribenten säger att ni tolkat fel så har ni självklart gjort det.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.