"Free service" på min nya bil, men icke...

 
Kan funka ja!! , men att som anställd betald mek sitta och läsa tidningen kan du nog glömma , jobbade närmare tio år som mek med personbil och tunga fordon , tror inte att de skulle gilla att jag svarade , nu sitter jag och fikar samt läser , så snälla håll käften , det luftar sig självt 55555:):)

Ja, självklart är den helt annat om man är i tjänst.
Men då påstår du att du tillverkade din "maskin"? Var du tvungen att köpa lock beroende på vilken bil du luftade bromsarna på och bygga om den för varje bil? Eller var det hemma och "privat" du gjorde detta?

Till info så behöver man bara 1 man till att suga ur systemet. Men din karriär och utbildning är nog inte lika färsk som min. ;)
 
Ja, självklart är den helt annat om man är i tjänst.
Men då påstår du att du tillverkade din "maskin"? Var du tvungen att köpa lock beroende på vilken bil du luftade bromsarna på och bygga om den för varje bil? Eller var det hemma och "privat" du gjorde detta?

Till info så behöver man bara 1 man till att suga ur systemet. Men din karriär och utbildning är nog inte lika färsk som min. ;)
Jag har ett Honda lock , det passar till samtliga Hondas MC bromsvätske/kopplingsvätske behållare , när det handlar om bilen så kan man ju använda det som passar tillex köpa ett lock på skroten , Jo, Jag håller mig ganska up to date , beroende på vad du menar , allt elekroniskt skit på bilarna är jag inte glad åt , men nog klarar jag av det mesta som jag råkat ut för , men helst skruvar jag äldr hojar med förgasarmotorer , men har även gjort ganska stora jobb på nyare maskiner , tillex min VTX som jag i stort sett skruvade ner i delar , den går än idag fem år senare som en dröm (vad jag vet )
Du skriver även citat :Men då påstår du att du tillverkade din "maskin"? På verkstäder finns det luftklockor ,och har funnits sedan 70 talet vad jag vet, i alla fall på de större märkesverkstäder jag jobbat ,, Philipssons , Volvo, Pegueot, SAAB mfl
 
Jag har ett Honda lock , det passar till samtliga Hondas MC bromsvätske/kopplingsvätske behållare , när det handlar om bilen så kan man ju använda det som passar tillex köpa ett lock på skroten , Jo, Jag håller mig ganska up to date , beroende på vad du menar , allt elekroniskt skit på bilarna är jag inte glad åt , men nog klarar jag av det mesta som jag råkat ut för , men helst skruvar jag äldr hojar med förgasarmotorer , men har även gjort ganska stora jobb på nyare maskiner , tillex min VTX som jag i stort sett skruvade ner i delar , den går än idag fem år senare som en dröm (vad jag vet )
Du skriver även citat :Men då påstår du att du tillverkade din "maskin"? På verkstäder finns det luftklockor ,och har funnits sedan 70 talet vad jag vet, i alla fall på de större märkesverkstäder jag jobbat ,, Philipssons , Volvo, Pegueot, SAAB mfl

Så när du tidigare skrev om ditt lock så var det på din privata bil och i hemmet du menade?
 
Svar Ja :) På verkstäderna fanns det lock som passade de modeller man jobbade med , fanns det inte så fick man sitta och pumpa

Pumpa fungerar även det ensam så länge man kör slang från nippel ner i bromsvätska så den inte suger in luft när man släpper pedalen.
Dock så får man se upp med att man inte tömmer behållaren och kör in ny luft.
Går ju rätt fort det med.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp