När köper Du elbil?

 
Ett lyckligt par, Mira och Sigmund, har just köpt en ny elbil. Hemma kan de inte ladda utan de letar upp en stolpe på gatan.
Utan mobiltelefon fungerar ingenting! Efter 20 minuter med sin egna gula laddkabel, en QR-kod, kontonummer, personuppgifter och en app kan laddningen äntligen starta. Efter två timmar är det mörkt men då har bilen laddats med 22 kWh, de kan köra ytterligare 11 mil, HURRA!
Överraskning: Ägaren till laddstolpen håller inne 60 Euro på kortet som en säkerhet. För vadå?
Skillnaden kan komma tillbaka inom 30 dagar påstår stolpägaren.

Ett riktigt stolpskott!
 
Ett lyckligt par, Mira och Sigmund, har just köpt en ny elbil. Hemma kan de inte ladda utan de letar upp en stolpe på gatan.
Utan mobiltelefon fungerar ingenting! Efter 20 minuter med sin egna gula laddkabel, en QR-kod, kontonummer, personuppgifter och en app kan laddningen äntligen starta. Efter två timmar är det mörkt men då har bilen laddats med 22 kWh, de kan köra ytterligare 11 mil, HURRA!
Överraskning: Ägaren till laddstolpen håller inne 60 Euro på kortet som en säkerhet. För vadå?
Skillnaden kan komma tillbaka inom 30 dagar påstår stolpägaren.

Ett riktigt stolpskott!
Välj en annan stolpe med snabbladdning.
 
Välj en annan stolpe med snabbladdning.
Man lär sig så småningom! Talade med en f.d. kurskamrar som bor i en bostadsrätt där det råder delade meningar om att installera laddningsmöjlighet i fastigheten. Familjen tänker inte köpa elbil om de inte kan ladda hemma.
I vår by kan man köra fram till en bensinmack och och säga till betjänngen: ”20 Euro, por favor.” Kontanter eller kort.
Macken håller med de svarta slangarna.
 
Tesla


Halff said the lost trees were equivalent to about 13,000 tonnes of CO2, the annual amount emitted by 2,800 average internal combustion engine cars in the US. “So that’s a fraction of the number of the electric cars that Tesla produces and sells every quarter,” he said. “You always have trade-offs, so you need to be aware of what the terms of the trade-off are.”

In July, a plan to expand the Tesla plant to double production to 1m cars a year was approved by Brandenburg state’s environment ministry.
 
Tesla


Halff said the lost trees were equivalent to about 13,000 tonnes of CO2, the annual amount emitted by 2,800 average internal combustion engine cars in the US. “So that’s a fraction of the number of the electric cars that Tesla produces and sells every quarter,” he said. “You always have trade-offs, so you need to be aware of what the terms of the trade-off are.”

In July, a plan to expand the Tesla plant to double production to 1m cars a year was approved by Brandenburg state’s environment ministry.
Vi får se om/när Nordvolt börja bygga på den mark man röjt i Tyskland.
Havet genererar 50 procent av det syre vi behöver och absorberar 25 procent av alla koldioxidutsläpp. Skogen tar också upp koldioxid och bidrar med förnyelsebara råvaror. Dock ingår skogen i en cykel som gör att vid förbränning eller förruttnelse kommer den nyttiga koldioxiden tillbaka.
Havet inte bara absorberar koldioxid, varma hav gasar ut koldioxid. Enligt IPCC spelar Sol och moln ingen roll för hur klimatet utvecklas.
Det är enda sättet att lura av folk koldioxidskatter. Tänk om folk visste att de är grundlurade...
 
Vi får se om/när Nordvolt börja bygga på den mark man röjt i Tyskland.
Havet genererar 50 procent av det syre vi behöver och absorberar 25 procent av alla koldioxidutsläpp. Skogen tar också upp koldioxid och bidrar med förnyelsebara råvaror. Dock ingår skogen i en cykel som gör att vid förbränning eller förruttnelse kommer den nyttiga koldioxiden tillbaka.
Havet inte bara absorberar koldioxid, varma hav gasar ut koldioxid. Enligt IPCC spelar Sol och moln ingen roll för hur klimatet utvecklas.
Det är enda sättet att lura av folk koldioxidskatter. Tänk om folk visste att de är grundlurade...
Northvolt kommer inte att bygga något mer någonstans.
Du saknar lite information på slutet, som du kan finna i en viss bok, därav några felaktiga slutsatser.
 
Northvolt kommer inte att bygga något mer någonstans.
Du saknar lite information på slutet, som du kan finna i en viss bok, därav några felaktiga slutsatser.
Jag såg den tyske förbundskanslern trycka på en knapp på tysk TV för ett tag sedan. Tyskland stoppar själva in en massa kulor där.
"Northvolt-företaget kommer att bygga sin tredje battericellsgigafabrik på en 110 hektar stor tomt nära Heide i Dithmarschen-distriktet, Schleswig-Holstein. När den är färdig kommer fabriken att vara en av de största battericellstillverkningsanläggningarna i Tyskland med en kapacitet på 60 GWh, 25 mars 2024"

Nv.png
 
Ett lyckligt par, Mira och Sigmund, har just köpt en ny elbil. Hemma kan de inte ladda utan de letar upp en stolpe på gatan.
Utan mobiltelefon fungerar ingenting! Efter 20 minuter med sin egna gula laddkabel, en QR-kod, kontonummer, personuppgifter och en app kan laddningen äntligen starta. Efter två timmar är det mörkt men då har bilen laddats med 22 kWh, de kan köra ytterligare 11 mil, HURRA!
Överraskning: Ägaren till laddstolpen håller inne 60 Euro på kortet som en säkerhet. För vadå?
Skillnaden kan komma tillbaka inom 30 dagar påstår stolpägaren.

Ett riktigt stolpskott!

En mer positiv artikel:

 
Logaritmisk Strålningsdrivning:

Jag har haft en intressant diskussion med ChatGPT om Northvolts verksamhet, stabilitet i elnätet, slutförvaring av vingar till vindkraftverk mm.
Till alla som påstår att vi SNABBT måste vidtagas åtgärder för att minska utsläppen nämner ChatGPT det ständigt MINSKANDE värmebidraget:
ChatGPT skriver:
Logaritmisk Strålningsdrivning:
• Den strålningsdrivning som orsakas av CO₂ är logaritmisk. Detta innebär att varje gång koncentrationen av CO₂ fördubblas, ger det en minskande ökning av den strålningsdrivning som bidrar till uppvärmning.
• Matematisk formulering: Om du dubblar koncentrationen av CO₂, ökar strålningsdrivningen ungefär med en konstant mängd (3,7 W/m² för en fördubbling), men effekten på den globala temperaturen är mindre för varje ytterligare fördubbling.
 
Logaritmisk Strålningsdrivning:

Jag har haft en intressant diskussion med ChatGPT om Northvolts verksamhet, stabilitet i elnätet, slutförvaring av vingar till vindkraftverk mm.
Till alla som påstår att vi SNABBT måste vidtagas åtgärder för att minska utsläppen nämner ChatGPT det ständigt MINSKANDE värmebidraget:
ChatGPT skriver:
Logaritmisk Strålningsdrivning:
• Den strålningsdrivning som orsakas av CO₂ är logaritmisk. Detta innebär att varje gång koncentrationen av CO₂ fördubblas, ger det en minskande ökning av den strålningsdrivning som bidrar till uppvärmning.
• Matematisk formulering: Om du dubblar koncentrationen av CO₂, ökar strålningsdrivningen ungefär med en konstant mängd (3,7 W/m² för en fördubbling), men effekten på den globala temperaturen är mindre för varje ytterligare fördubbling.
Du får svar som du frågar. Fråga något annat och få ett annat svar.
 
Elbil salget stagnert i Thailand


Här i Phuket säljs det många elbilar. Elbilar är praktiska på korta avstånd.
 
Biltillverkarna behöver sälja fler elbilar men det går trögt med försäljningen av dessa....

 
En hybrid eller en liten bensindriven bil samma förbrukning så man vinner inget, hybridbilen mycke dyrare

Jag vet inte hur du tänker.
Då jag bytte bil så köpte jag en liten hybrid. Körde utan att tanka i ett halvår och det finns även gratis laddning på en del affärer.

Om man inte vill ha en liten bensindriven bil så kan man köpa en större hybrid.
Visst betalar man mer och allt beror på ens körmönster.
För din del så skulle du kunna ladda hemma och köra tur och retur till stan för kostnaden av elektriciteten. Men vintertid så skulle det vara värre.

All beror på hur man använder sin bil, var man bor och en massa andra saker.
 
 
 
Tillbaka
Topp