Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ok vad var det för fel hade han inte nog lång sladd eller vad menar du för problem, en gubbe som klagar har han rätt eller fel det
visar inte ditt inlägg
Ok vad var det för fel hade han inte nog lång sladd eller vad menar du för problem, en gubbe som klagar har han rätt eller fel det
visar inte ditt inlägg
EU håller fast vid sitt beslut att förbjuda försäljning av nya bensin- och dieselbilar från och med 2035, alltså om lite drygt tio år. Men redan i november kan beslut tas som leder till ett förbud mot gamla dieselbilar. Och bilbranschen har redan förberett sig för en fajt om att få behålla bilarna.
EU håller fast vid sitt beslut att förbjuda försäljning av nya bensin- och dieselbilar från och med 2035, alltså om lite drygt tio år. Men redan i november kan beslut tas som leder till ett förbud mot gamla dieselbilar. Och bilbranschen har redan förberett sig för en fajt om att få behålla bilarna.
Nya bensin bilar om man inte tar stor suv drar 0,5 eller mindre per mil disel mindre ok disel har mera skit i sina utsläpp
en hybrid drar ca 0,5 men där har du tillverknng av batterier som sabbar utsläppen. Enl min mening skulle man montera
en liten typ 5 hk motor som drog en generator som ladda batterierna när dom hade ca 50 procent kvar av sin kapacitet då
kunde man nog köra bra långt och en bensin motorn som drar ca 0,2 per mil
Nya bensin bilar om man inte tar stor suv drar 0,5 eller mindre per mil disel mindre ok disel har mera skit i sina utsläpp
en hybrid drar ca 0,5 men där har du tillverknng av batterier som sabbar utsläppen. Enl min mening skulle man montera
en liten typ 5 hk motor som drog en generator som ladda batterierna när dom hade ca 50 procent kvar av sin kapacitet då
kunde man nog köra bra långt och en bensin motorn som drar ca 0,2 per mil
Säg det diseln har väl vissa utsläpp som inte är bra,kommer inte ihåg vad dom heter .JA varför ska man köpa en hybrid
ok om du ska ha en suv på 2 ton är det nog vettigt men en liten bil som du ska flytta rumpan från a - b så har man t.ex wv
inte polo kommer inte ihåg nu men drar ca 0,3-0,4 och finns fler
Säg det diseln har väl vissa utsläpp som inte är bra,kommer inte ihåg vad dom heter .JA varför ska man köpa en hybrid
ok om du ska ha en suv på 2 ton är det nog vettigt men en liten bil som du ska flytta rumpan från a - b så har man t.ex wv
inte polo kommer inte ihåg nu men drar ca 0,3-0,4 och finns fler
Lite information på svenska för den som vill veta mer om skillnaden mellan LFP-batterier mot de mera vanligt förekommande NMC-batterierna (Nickel-Mangan-Kobolt). LFP innehåller ingen kobolt t.ex.
Det förklaras varför det är rekommenderat att ladda just LFP-batterier till 100% jämfört med att bara ladda NMC-batterier till ca 80% till vardags och fördelar och nackdelar jämfört mellan de just nu två vanligt förekommande batteriteknikerna i elbilar.
Elbilsbatteriers pris har minskat med 90 procent de senaste 15 åren. Utvecklingen har skett på grund av flera teknologiska framsteg och en utvecklad produktion. Dessutom förutspår analytiker att priset enbart kommer sjunka framöver. Elbilsförsäljningen har gått långsammare för de flesta...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.