När köper Du elbil?

 
Du vet ju inte vad garantin innebar lätt att bara gnälla över nått eller för att visa sej stor, vist blir man förvånad
Här har du en till som bara vill visa sig stor

Screenshot_20240815_185755_Chrome.jpg
 
 
Nya bensin bilar om man inte tar stor suv drar 0,5 eller mindre per mil disel mindre ok disel har mera skit i sina utsläpp
en hybrid drar ca 0,5 men där har du tillverknng av batterier som sabbar utsläppen. Enl min mening skulle man montera
en liten typ 5 hk motor som drog en generator som ladda batterierna när dom hade ca 50 procent kvar av sin kapacitet då
kunde man nog köra bra långt och en bensin motorn som drar ca 0,2 per mil
 
Nya bensin bilar om man inte tar stor suv drar 0,5 eller mindre per mil disel mindre ok disel har mera skit i sina utsläpp
en hybrid drar ca 0,5 men där har du tillverknng av batterier som sabbar utsläppen. Enl min mening skulle man montera
en liten typ 5 hk motor som drog en generator som ladda batterierna när dom hade ca 50 procent kvar av sin kapacitet då
kunde man nog köra bra långt och en bensin motorn som drar ca 0,2 per mil

Om en bensinbil drar 0,5 och en dieselbil drar mindre ä. 0,5, varför skulle man då köpa en hybrid som drar 0,5?
 
Om en bensinbil drar 0,5 och en dieselbil drar mindre ä. 0,5, varför skulle man då köpa en hybrid som drar 0,5?
Säg det diseln har väl vissa utsläpp som inte är bra,kommer inte ihåg vad dom heter .JA varför ska man köpa en hybrid
ok om du ska ha en suv på 2 ton är det nog vettigt men en liten bil som du ska flytta rumpan från a - b så har man t.ex wv
inte polo kommer inte ihåg nu men drar ca 0,3-0,4 och finns fler
 
Säg det diseln har väl vissa utsläpp som inte är bra,kommer inte ihåg vad dom heter .JA varför ska man köpa en hybrid
ok om du ska ha en suv på 2 ton är det nog vettigt men en liten bil som du ska flytta rumpan från a - b så har man t.ex wv
inte polo kommer inte ihåg nu men drar ca 0,3-0,4 och finns fler

Man bör nog jämföra en liten hybrid med en liten bensin/diesel och en stor hybrid SUV med en stor Bensin/diesel SUV
 
Lite information på svenska för den som vill veta mer om skillnaden mellan LFP-batterier mot de mera vanligt förekommande NMC-batterierna (Nickel-Mangan-Kobolt). LFP innehåller ingen kobolt t.ex.

Det förklaras varför det är rekommenderat att ladda just LFP-batterier till 100% jämfört med att bara ladda NMC-batterier till ca 80% till vardags och fördelar och nackdelar jämfört mellan de just nu två vanligt förekommande batteriteknikerna i elbilar.

 
 
 
Tillbaka
Topp