kurant
Forumveteran
Som sagt. Världen har mindre betydelse än tiden.
Skillnaden på att vara anställd och att leda?
Nja, det är skillnad på att vara anställd och att äga. Ser vi på Eldar Sætre så är han anställd och per din definition inte en ledare.
Dra fram dina svenska multinationella företag som är större än Equinor.
Per idag så innehar jag inte en ledarroll och föredrar att inte ha en ledarroll. Däremot så har jag haft det tidigare och har det under vissa projekt.
Fru, flickvän och barn anser även jag vara egna individer och det tror jag de flesta gör.
Det är förstås beroende på barnens ålder hur det fungerar. Är barnet i skolan så blir det knepigare. Är barnet för litet, så är säkert mamman hemma med barnet.
Om mamman är hemma med barnet, så kan hon vara hemma med barnet i Dubai eller Hongkong.
Då frun gör sina egna pengar som faktiskt övergår min inkomst, så tror jag att hon är ganska självständig.
Till information så kan jag förklara att mina jobbresor är välplanerade och kan planläggas. det Är inte direkt några panikreaktion där ungar och dam slits med.
Skulle det vara ett jobb för några dagar, så stannar familjen hellre hemma. Skulle dom ha lust att följa med så får dom gärna det.
Fokusera inte på avstånden. Fokusera hellre på tiden.
Nyfiken är jag.......
Kan du dela av dig med lite tips hur hon tjänar/gör pengar som övergår din inkomst med UT i Sverige?
Annars borde ju Thailand vara en bättre plats att bo i.