Rekordmånga reser bort i vinter

 

Lara Croft

Medlem
Så många som 38 procent av svenskarna uppger att de ska åka utomlands i vinter. De flesta reser till Spanien och Thailand.

Källa: DN.
 
Haha så nästan halva svenska befolkningen lämnar landet i vinter,
ja det lät ju väldigt trovärdigt.

55555
 
Hehe, det är Ticket som har gjort undersökningen så man kan ju gissa på att undersökningen har varit riktad mot de som vanligtvis reser utomlands eller något i den stilen. :)

Här är artikeln iaf. :)
http://mobil.dn.se/resor/rekordmanga-reser-bort-i-vinter/

Om det vore endast 38% av dom som vanligtvis åker utomlands på vintern som gör denna vintern så vore det knappast rekordmånga, utan tvärsemot rekordfå som gör det.
;)
Matematik var jag redan duktig på medans jag höll på med den beryktade floursköljningen. :)
 
Om det vore endast 38% av dom som vanligtvis åker utomlands på vintern som gör denna vintern så vore det knappast rekordmånga, utan tvärsemot rekordfå som gör det.
;)
Matematik var jag redan duktig på medans jag höll på med den beryktade floursköljningen. :)

Ja, det är svårt att veta vad som egentligen menas, men vi vet ju iaf att undersökningen har baserats på data från Tickets eget bokningssystem och sifo samt att siffran har gått upp från 33% till 38% jämfört med resultat i motsvarande undersökning förra året. :)
 
Det är kanske rätt tänkt hursomhelst. Danska meteorologer förutspår den kallaste vintern på 6 år, vad det nu är värt.
 
Jag har inte läst länken, men vet ju att många reser en veckas chartersemester nu i okt-nov, många pensionärer som bor ex i Spanien under vinterhalvåret, fler familjer väljer att åka bort 1-2 veckor vid jullovet.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
17
Visningar
7 K
Miacarolina
M
N
Svar
35
Visningar
5 K
P
 
Tillbaka
Topp