Antalet européer som reser till Pattaya ned 30% i år.

Jaja precis som du så blir jag ibland trött på hur han vrider på allt för att passa hans agenda många gånger.
Jag skriver en sak och han vrider det till något helt annat.
Haha, jag tror däremot inte ett skit på att det har varit bra affärer att köpa condos i Pattis ,, sett på många år kanske , om detta repar sig på sikt ,, men med denna politik så är det ju som du skriver " inte Thai som bor/köper bostäder centralt i Pattis ", Nää,, och finns det inte turister/västerlänningar så finns det ju då inga köpare heller , men man kan ju se det på längre sikt , eller kalla det sommarstuga , fn vet om jag inte hellre skulle lagt slantarna på en sommarstuga i Ban Phe då :) Se verkligheten i stället , massor med västerlänningar har köpt i tron att de gör en bra affär , möjligtvis går just nu priserna upp , men finns det inget folk som vill köpa så är ju höga priser föga intressant , om man tänker sig att avyttra med god förtjänst ..

Haha, jag tror däremot inte ett skit på att det har varit bra affärer att köpa condos i Pattis ,, sett på många år kanske , om detta repar sig på sikt ,, men med denna politik så är det ju som du skriver " inte Thai som bor/köper bostäder centralt i Pattis ", Nää,, och finns det inte turister/västerlänningar så finns det ju då inga köpare heller , men man kan ju se det på längre sikt , eller kalla det sommarstuga , fn vet om jag inte hellre skulle lagt slantarna på en sommarstuga i Ban Phe då :) Se verkligheten i stället , massor med västerlänningar har köpt i tron att de gör en bra affär , möjligtvis går just nu priserna upp , men finns det inget folk som vill köpa så är ju höga priser föga intressant , om man tänker sig att avyttra med god förtjänst ..
Jag vet att det byggs för mycket här i landet och så försöker de som bygger rea ut till att bygga fler.
Kineserna har minskat att köpa och de är störste köparen på marknaden.
Har ingen aning hur det är i Pattis, men i BK om man köper inte på rätta platser, ja, då är det hus i helvete

Jag har inte köpt den i tanke på någon affär överhuvudtaget, inga planer alls, hade inga planer när jag köpte den.
Jag köpte den långt innan den kom ut på officiella marknaden, det var en pre-sale, det säljer dom ett visst antal lägenheter på för att komma igång med bygget.
Det är lägre pre-sale pris men högre risk då bygget kanske inte ens blir av.
När jag köpte den fick jag en växelkurs på 4,5 så räcker jag säljer för pre-sale priset växlar tillbaks NOK så har jag gjort en vinst.
Men som sagt inga planer, köpte den billigt, ingen stor kostnad, tänkt farsan och dom kan bo i den tex när dom är här.
Vi kan ha den att åka och bada vid, gå på gym, dra några bollar på golf driving range, vad vet jag ;)
När vi vill in till Pattaya och dricka öl har vi nånstans att sova, nu kommer vi aldrig dit in och får oss någon öl för någon måste köra.
Vi får se, jag har inget intresse av Ban Phe, jag bor vid Laem Chabang så då åker jag hellre till Pattaya.

Handlar ju om långtidsuthyra, du bor ju här själv, hur mycket finns det mitt i centrum?
Ofta när folk snackar om tomma bostäder blandar dom in tex Jomtien.
Blir nu snabbtåget verklighet kan du bo i Pattaya för en 10 del av priset mot Bangkok men pendla in till jobbet på 30 min.
Inget ovanligt i Sverige och säkerligen en framtid här.
Finns några tomter mitt i centrala pattaya, men snackade med byggare av condos att dom ligger på sådana priser nu så säljs inte, dom håller och köparna har inte råd.
Man måste gå in i som en barndomspolare sa som bott här i 25 år, thailogik, dom tänker generationer, snabba affärer på åtråvärd mark mitt i centrum kommer du inte åt.
Annars är centrum fullbyggt och husområden då måste du bort mot soi kopai och det är utanför centrumdelen.
Läste att det nya sk snabbtåget skullev
I HH är priser på bostäder som lägst nu utav dom 7 år jag bott här. Borde vara lite samma även i Pattis.

Läste att det nya sk snabbtåget skullev

I HH är priser på bostäder som lägst nu utav dom 7 år jag bott här. Borde vara lite samma även i Pattis.
Det var det jag skrev att dom diskuterade på radio att man skulle tro men mitt i Pattaya centrum som jag skrev är det svårt att få lägenheter sa dom.
Du har ju nyligen vart och kollat på lägenhetspriser mitt i Pattaya centrum så du känner nog till prisläge och tillgång bättre än mig.
Om tillgången ökar och efterfrågan minskar i området så kanske dom som inte fick tag på bostad i centrum då flyttar dit nu, vad vet jag.
Jag skrev bara var dom sa på Radio och det var inte Thairadio.
Själv har jag ingen koll på bostadsmarknaden nu, det intesset finns ju inte direkt kvar längre, jag skall inget köpa, sälja eller hyra ;)

Det var det jag skrev att dom diskuterade på radio att man skulle tro men mitt i Pattaya centrum som jag skrev är det svårt att få lägenheter sa dom.
Du har ju nyligen vart och kollat på lägenhetspriser mitt i Pattaya centrum så du känner nog till prisläge och tillgång bättre än mig.
Om tillgången ökar och efterfrågan minskar i området så kanske dom som inte fick tag på bostad i centrum då flyttar dit nu, vad vet jag.
Jag skrev bara var dom sa på Radio och det var inte Thairadio.
Själv har jag ingen koll på bostadsmarknaden nu, det intesset finns ju inte direkt kvar längre, jag skall inget köpa, sälja eller hyra ;)
Kollade bara på hyra.
I HH har även dom bästa lägena gått ner och det en hel del. Men svänger väl upp igen om. Bahten går ner.

Kollade bara på hyra.
I HH har även dom bästa lägena gått ner och det en hel del. Men svänger väl upp igen om. Bahten går ner.
Var bara hyra dom pratade om på radionyheterna, inget om försäljning och priser.
Var att priserna på hyresbostäder har inte gått ner mitt i centrum.
Jag var kanske otydlig och vet heller inte om det stämmer men så sa dom.
Och dom sa som du säger att med minskning av folk så borde det vara lätt att hitta billiga bostäder att hyra men så har inte vart fallet MITT i Pattaya centrum.

I trafiken känns inte Pattaya öde idag, ovanligt mycket.
Kö hela vägen från man svänger ner på norra beach road.

20190720_152023.jpg

I trafiken känns inte Pattaya öde idag, ovanligt mycket.
Kö hela vägen från man svänger ner på norra beach road.

20190720_152023.jpg

Ja en himla trafik i Pattis. Förstår inte varför. Inte går det att svänga upp på Pattaya Klang från Second road då det är avstängt. Vill helst inte åka beach road tillbaka då det tjokar ihop i kurvan vid Walking street. De flesta bath bussarna körde tomma eller åtminstone väldigt lite folk på. Många turistbussar nere i stan. Dom stoppar upp tycker jag. Nä jag gillar att köra moppe i Pattis. Då kommer man snabbt fram. Frugan vill bara åka bil :)

Ja en himla trafik i Pattis. Förstår inte varför. Inte går det att svänga upp på Pattaya Klang från Second road då det är avstängt. Vill helst inte åka beach road tillbaka då det tjokar ihop i kurvan vid Walking street. De flesta bath bussarna körde tomma eller åtminstone väldigt lite folk på. Många turistbussar nere i stan. Dom stoppar upp tycker jag. Nä jag gillar att köra moppe i Pattis. Då kommer man snabbt fram. Frugan vill bara åka bil :)
Igår var det ovanligt mycket folk.
Jag kör inte moppe längre min PCX står bara parkerad, inte vart startad på över 1 år, jag har inte MC-kort och inga planer på att ta ett.
Frugan får inte köra moppe med sonen på det tillåter jag inte.
Idag är nog beachroad avstängd för traffik under marathon, mycket köer då.

20190720_153307.jpg

20190720_163204.jpg

20190720_153307.jpg

20190720_163204.jpg

Senast ändrad:
Igår var det ovanligt mycket folk.
Jag kör inte moppe längre min PCX står bara parkerad, inte vart startad på över 1 år, jag har inte MC-kort och inga planer på att ta ett.
Frugan får inte köra moppe med sonen på det tillåter jag inte.
Idag är nog beachroad avstängd för traffik under marathon, mycket köer då.

20190720_153307.jpg

20190720_163204.jpg

20190720_153307.jpg

20190720_163204.jpg

Synd att du bor i Pattaya trakten, annars så kanske vi kunde gjort affär på din PCX.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp