Det var otroligt vilken misstänksamhet som ni har mot nya medlemmar här.
Tror ni inte att det finns nya medlemmar som vill ansluta sig? Ni tror bara att det är fd medlemmar? Är det här ett forum där alla känner varandra och ska tycka lika. Känns så när man ser att det drivs på av Administratören och andra med någon form av makt om man får tro på titlarna.
Personen jag klagade på i mitt första inlägg i tråden är ju inte så svårt att göra en psykisk bedömning på. Han har ett stort behov att styra och ställa när han är anonym. Han saknar nära vänner utanför jobbet ( troligen även på jobbet). Han saknar social kompetens.
Angående FI kan du inte vara mer fel ute. Men att beskriva sin fru som en sak som får acceptera mannens beslut och hennes plats är i hemmet visar ju bara på generella uppfattningen människor har på män som skaffar thai fru.
Angående att ny programvara skulle kunna upptäcka om en ny medlem är ny eller en gammal. Skulle den funktionen finnas skulle den bryta mot data integritets förordningar inom EU. Dessa går inte friskriver sig mot.
När jag tänket på detta forumet och det välkomnande jag fått och det stött de flesta uttrycker sig på känner jag klara likheter med ett gäng original som bildar en sekt.
Att tro att jag som ny medlem skulle ta på mig silkesvantar och stryka alla medhårs finns inte. Jag har lärt mig i mitt jobb och sociala liv att vara tydlig, inte antyda utan vara super crispy. Att vara otydlig fungerar inte mellan kulturer.
Ah, en lättstött globaltarbetande ledare, som inte vet skillnad på ledare och ägare. Man kan för så vitt vara anställd även som ägare, vilket man oftast är.
Jag beundrar ditt mod att gå in och försvara Matt82 från mitt....ja, jag vet inte riktigt vad. Men det var ärofullt av dig.
Men en ledare av din kaliber bör väl kunna uttrycka sig lite mer koncist och konkret. Du borde nog sätta din sekreterare på detta jobb.
Vad har du tillfört i denna tråd med din eminenta ledarskapsförmåga?
Har du tillfört något i ämnet överhuvudtaget?
Nåja, du har ju tillrättavisat mig.
Din enorma frustration över mitt liv på ett forum verkar påverka din vardag väldigt stort.
Men att gå in i trådar som har ett värde för en hel del på forumet och gnälla över mitt beteende är ju ofattbart korkat beslut för en ledare i ett multinationellt företag.
Du borde bli degraderad.
Varför inte starta en ny tråd som du gärna kan tillägna mig. Jag bryr mig inte det minsta. Jag skulle hellre se det som en rolig hobby att få ha en konversation med en ledare i ett multinationellt företag. Det är sällan jag är på den nivån inom yrkeslivet.
Å andra sidan så kan du alltid delegera ut den tjänsten till någon av dina undersåtar, typ business managern, någon direktör eller någon av era jurister.
Att du ska behöva använda din dyrbara tid på sådant verkar väldigt onödigt och slöseri med bortkastad kompetens.
Tjolahopp.
Kanske bäst jag startar en tråd åt dig, då jag har en känsla att eran organisation jobbar långsamt och jag kommer att dö av tristess när jag väntar på att tråden ska dyka upp.
Nåja, drar till Oslo om en timme för vidare färd mot Bangkok senare idag.
Hoppas på snart återseende